60 wodorowych autobusów dla Deutsche Bahn

C

10-03-2023

Niemieckie koleje państwowe Deutsche Bahn zamówiły 60 elektrycznych autobusów wodorowych H2.City Gold produkcji CaetanoBus i Toyoty.

Deutsche Bahn złożyło zamówienie na model H2.City Gold w wyniku międzynarodowego przetargu. Umowa na 60 pojazdów to element planu, by do 2038 roku wycofać ostatnie autobusy z silnikiem Diesla z floty DB Regio Bus. Pierwsze wodorowe autobusy CaetanoBus i Toyoty zaczną kursować w Dolnej Saksonii i Szlezwiku-Holsztynie na początku 2024 roku, a cały kontrakt zostanie zrealizowany do 2026 roku.

DB Regio Bus to największy przewoźnik autobusowy w Niemczech, który obsługuje 470 milionów pasażerów rocznie na lokalnych i regionalnych trasach w całym kraju. Flota DB Regio Bus liczy ponad 9900 autobusów.

 

PROMOCJA

PROMOCJA

Wodorowy autobus Toyoty i CaetanoBus

Autobus H2.City Gold to bezemisyjny pojazd zasilany ogniwami paliwowymi drugiej generacji Toyoty. Jego produkcją zajmują się portugalskie zakłady firmy CaetanoBus, której Toyota jest współwłaścicielem. Autobus jest wykorzystywany m.in. w miejskim, lokalnym i międzymiastowym transporcie publicznym w Hiszpanii, a w 2022 roku trafił na włoski rynek dzięki współpracy z firmą Industria Italiana Autobus, największym producentem autobusów w tym kraju. Pojazdem zainteresowane są także władze Parku Narodowego Peak District w Wielkiej Brytanii.

Autobus ma 12 metrów długości i 34 miejsca siedzące oraz 47 stojących. Ogniwa o mocy 60 kW pobierają wodór z pięciu 312-litrowych zbiorników kompozytowych o łącznej pojemności 37,5 kg wodoru pod ciśnieniem 350 barów. W reakcji wodoru z tlenem powstaje prąd, który zasila jednostkę elektryczną o mocy 245 KM. Pojazd zużywa około 6 kg na 100 km, jego średni zasięg wynosi 400 km, a tankowanie trwa 9 minut.

 

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
Truck & Van 03/2021
TSL Biznes 03/2021
C