Do jednego z większych miast Dolnej Frankonii trafi dziesięć Urbino 12 hydrogen i dwa Urbino 18 hydrogen. To pierwszy kontrakt Solarisa na 18-metrowe autobusy napędzane wodorem, które swoją premierę miały jesienią ubiegłego roku.
Zamówione pojazdy będą zasilane wodorem, magazynowanym w postaci gazowej, w zbiornikach umieszczonych na dachu w przedniej części pojazdu. Autobusy będą wykorzystywać zestaw ogniw paliwowych o mocy 70 kW w przypadku Urbino 12 hydrogen i 100 kW w Urbino 18 hydrogen. W razie zwiększonego zapotrzebowania na energię elektryczną, w zależności od długości autobusu, ogniwo paliwowe będzie wspomagane przez jedną lub dwie baterie typu Solaris High Power, o pojemności 30 kWh każda.
W autobusach znajdzie się klimatyzacja całopojazdowa, kamery monitorujące przestrzeń pasażerską i otoczenie pojazdu oraz zaawansowany system komunikacji pasażerskiej. Automatyczny system liczenia pasażerów będzie podawać kierowcy informację o liczbie podróżnych znajdujących się na pokładzie. Przewidziano miejsce do równoczesnego przewozu wózka inwalidzkiego i wózka dziecięcego lub roweru. Ponadto pojazdy zostaną wyposażone w gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych.
Autobusy dla Aschaffenburga zostaną dodatkowo wyposażone w kamery zamiast lusterek, czy też MobileEye Shield +, dzięki któremu kierowca otrzyma ostrzeżenie za każdym razem, gdy w zasięgu co najmniej 80 cm znajdzie się jakikolwiek obiekt. Bieżącą obsługę pojazdów ułatwi eSConnect, system monitoringu i zarządzania flotą, opracowany przez firmę Solaris.
Od czasu premiery jesienią 2022 roku, Urbino 18 hydrogen zyskuje coraz większe zainteresowanie na europejskim rynku. Z kolei Solarisy Urbino 12 hydrogen zostały zakontraktowane w liczbie ponad 200 sztuk, z czego 100 można już spotkać m.in. na ulicach włoskiego Bolzano, Kolonii i Wuppertal w Niemczech, w regionie Holandia Południowa oraz w Koninie w Polsce.