Mercedes-Benz prezentuje nowego Actrosa

C

06-09-2018

Światowa premiera nowego Actrosa w Berlinie. Nowym system Active Drive Assist, nowe kamery MirrorCam, zapewniające doskonały widok na wszystkie strony, Active Brake Assist 5 z udoskonaloną funkcją rozpoznawania pieszych, nowy asystent rozpoznawania znaków drogowych, nowy elektroniczny hamulec postojowy, nowy system stabilizujący jazdę przyczepy i naczepy, nowy układ reflektorów, asystent świateł drogowych – to tylko niektóre z ponad 60 innowacji, które pojawiają się w nowym Acrosie, flagowym modelu Mercedes-Benz Trucks. Szerszej publiczności pojazd zostanie zaprezentowany podczas targów pojazdów użytkowych IAA, które odbędą się od 20-go do 27-go września 2018 r. w Hanowerze.

Światowa premiera nowego Actrosa w Berlinie. Nowym system Active Drive Assist, nowe kamery MirrorCam, zapewniające doskonały widok na wszystkie strony, Active Brake Assist 5 z udoskonaloną funkcją rozpoznawania pieszych, nowy asystent rozpoznawania znaków drogowych, nowy elektroniczny hamulec postojowy, nowy system stabilizujący jazdę przyczepy i naczepy, nowy układ reflektorów, asystent świateł drogowych – to tylko niektóre z ponad 60 innowacji, które pojawiają się w nowym Acrosie, flagowym modelu Mercedes-Benz Trucks. Szerszej publiczności pojazd zostanie zaprezentowany podczas targów pojazdów użytkowych IAA, które odbędą się od 20-go do 27-go września 2018 r. w Hanowerze.

Zużycie paliwa mniejsze nawet o pięć procent

W porównaniu z poprzednikiem, nowy Actros jeszcze bardziej zredukował swoje zużycie paliwa, osiągając oszczędności na poziomie trzech procent podczas jazdy autostradą i nawet pięciu procent w ruchu podmiejskim. Jego aerodynamikę ulepszono poprzez zastosowanie systemu MirrorCam i nowych spojlerów bocznych. System Predictive Powertrain Control (PPC), inteligentnie sterujący tempomatem i skrzynią biegów, pracuje znacznie wydajniej, a dzięki rozszerzonym mapom cyfrowym, można go teraz używać także na trasach podmiejskich. Zastosowano też nowe, paliwooszczędne przełożenia tylnej osi. Pierwszy samochód ciężarowy wyposażony standardowo w MirrorCam zamiast lusterek zewnętrznych ‒ dla zwiększenia bezpieczeństwa i ekonomiczności

PROMOCJA

PROMOCJA

Lusterka zewnętrzne główne i szerokokątne zastąpiono w nowym Actrosie standardowymi kamerami MirrorCam. System MirrorCam w znaczny sposób wpływa na poprawę aerodynamiki, bezpieczeństwa i wygody kierowania pojazdem; znacznie zwiększa widoczność na wszystkie strony. Składa się z dwóch kamer zamontowanych na zewnątrz pojazdu oraz dwóch 15-calowych wyświetlaczy przy słupkach A w kabinie.

Wstęp do autonomicznej jazdy ‒ nowy Active Drive Assist

Aby wesprzeć kierowcę oraz zwiększyć bezpieczeństwo i komfort, Mercedes-Benz Trucks wprowadza standardową możliwość jazdy częściowo zautomatyzowanej ‒ nowy system Active Drive Assist, który potrafi hamować, przyspieszać i kierować pojazdem. System ten umożliwia jazdę częściowo zautomatyzowaną nie tylko w wybranych, ale we wszystkich zakresach prędkości.

Active Brake Assist 5 ‒ asystent hamowania awaryjnego nowej generacji

Active Brake Assist 5 pomaga kierowcy w obliczu niebezpieczeństwa najechania na inny pojazd bądź kolizji z pieszym przecinającym tor jazdy samochodu, idącym z przeciwka lub poruszającym się tym samym pasem ruchu – w razie potrzeby wykonując także automatyczne pełne hamowanie. Nowością jest oparcie Active Brake Assist 5 na kombinacji systemu czujników radarowych i systemu kamer, dzięki której może on jeszcze lepiej monitorować przestrzeń przed pojazdem i reagować na pieszych. Wszystkie systemy asystujące w pojazdach Mercedes-Benz osiągają swą pełną wydajność zawsze w ramach ograniczeń systemowych. Kierowca w dalszym ciągu ponosi pełną odpowiedzialność za zdarzenia na drodze.

Komunikacja sieciowa i intuicyjna obsługa ‒ to także zasługa kokpitu multimedialnego

Nowy Actros z całkowicie zmodyfikowanym kokpitem multimedialnym zapewnia kierowcy unikalny komfort obsługi i wizualizacji wskazań. Głównym źródłem informacji w przyszłościowym, cyfrowym miejscu pracy kierowcy są dwa standardowe interaktywne ekrany. Oprócz istotnych dla kierowcy podstawowych informacji wizualizują one także działanie systemów asystujących. Komunikacja sieciowa w Actrosie stała się rzeczywistością: Apple CarPlayTM i Android Auto umożliwiają podłączanie smartfonów. Aplikacje pomagają kierowcy w realizacji zadań transportowych. Truck Data Center, stanowiący bazę wszystkich rozwiązań w zakresie łączności sieciowej, stale łączy ciężarówkę z chmurą. Wartością dodaną dla przedsiębiorców jest możliwość kontrolowania samochodu ciężarowego w czasie rzeczywistym przez Fleetboard i Mercedes-Benz Uptime. Natomiast komfort obsługi przez kierowcę zwiększa dodatkowo nowy standardowy kluczyk z pilotem radiowym.

Więcej o nowym Actrosie we wrześniowym wydaniu miesięcznika Truck & Van, dostępny także online (www.truck-van.pl)

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
Truck & Van 03/2021
TSL Biznes 03/2021
C