Pobierz PDF

W najnowszym numerze Truck & Van

WYDARZENIE – TRUCK INNOVATION 2021

Najbardziej innowacyjne są… Mercedesy
Tytułem „Truck Innovation 2021” wyróżniono dwa samochody ciężarowe Mercedes-Benz: eActrosa z akumulatorowym napędem elektrycznym i koncepcyjnego GenH2 Truck z napędem na ogniwa paliwowe.\

WYDARZENIE – POJAZD ROKU 2021

Najlepsze w roku
Międzynarodowe jury dziennikarzy specjalistycznych wybrało tylko ciężarówkę i samochód dostawczy roku 2021. Pandemia przetrzebiła laureatów.

RYNEK – ROZMOWA

W rok 2021 wchodzimy silniejsi i pełni optymizmu
Za nami trudny, nietypowy rok. Pełen wyzwań,  niepokoju i nagłych zwrotów. Jak pandemia wpłynęła
na branżę transportową, pytamy Małgorzatę Kulis, dyrektor zarządzającą Volvo Trucks Polska.

TRENDY – DYSTRYBUCYJNE

Dystrybucja jako pionier
Napływają coraz to nowe doniesienia, że firma ta, czy inna zaopatrzyła się w samochody elektryczne. Często są to producenci artykułów spożywczych lub sprzedające je sieci handlowe. Dystrybucja zmienia się
na naszych oczach, ale czy cała ulegnie elektryfikacji?

PRODUKT – ZABUDOWY KURIERSKIE

Magia porządku
W logistyce magazynowej rozpowszechniają się nowoczesne systemy rejestrowania, segregowania i  przemieszczania rzeczy, lecz im dalej od hubu, tym mniej nowocześnie. A szkoda.

SZKOLENIA – PROFESJONALNI KIEROWCY

Nie tylko on-line
Piąta edycji akcji „Profesjonalni kierowcy” nie tyko się odbyła, ale zakończyła sukcesem. W wykładach on-line z bezpiecznej jazdy wzięło udział w tym roku ponad 80 zawodowych szoferów, a 50 szlifowało swoje umiejętności w praktyce. Już wiadomo, że w tym roku „Profesjonalni” znów ruszą do akcji.

PRODUKT – AGREGATY CHŁODNICZE

Drobiazgowy nadzór
Gorącym tematem w branży chłodniczej jest od kilku lat dystrybucja leków. Teraz jego znaczenie jeszcze bardziej wzrosło, ale są i inne czynniki kształtujące rynek.

RYNEK – NACZEPY

Nie do ruszenia?
Specjalizacja chroni do pewnego stopnia przed wahaniami koniunktury. Dlatego transport ponadnormatywny stosunkowo dobrze znosi chaos związany z próbami powstrzymania
epidemii, a dostawcy sprzętu zachowują spokój.

TECHNIKA – PODWOZIA

Kolejne podejście
DAF nie ustępuje i cały czas walczy o udziały w rynku ciężkich podwozi. Tuż przed kolejnym lockdownem na jesieni, firma zdążyła zaprezentować swoje wieloosiowe rozwiązania dla segmentu budowlanego i komunalnego.

SERWIS – OBSŁUGA POSPRZEDAŻNA

Aberg zadba o produkty Grupy Wielton
Grupa Wielton wprowadza we wszystkich spółkach wspólną marką Aberg, która będzie odpowiedzialna za opiekę posprzedażową. W ten sposób spółka chce zwiększyć poziom satysfakcji swoich klientów i zyskać dodatkowe źródło dochodu z części zamiennych oferowanych pod własną marką.

DOSTAWCZE – PREZENTACJA

Pierwsze w Polsce elektryczne pogotowie energetyczne
W ramach Zgorzeleckiego Hubu Innowacji spółka Innovation AG stworzyła kolejne, w pełni elektryczne auto zadaniowe. Tym razem inżynierowie ze Zgorzelca, skonstruowali elektryczny pojazd dla strategicznej branży energetycznej.  Warto przypomnieć, że Innovation AG to spółka, która specjalizuje się w technologiach związanych z elektromobilnością i z powodzeniem wdraża kolejne projekty.

DOSTAWCZE – TEST

Kurnik czy leżanka?
Ford postanowił powalczyć o segment pojazdów długodystansowych i wprowadził do oferty przednionapędowego Transita z długim rozstawem osi, zabudową skrzyniowo-plandekową i sypialnią w dwóch wersjach. Przetestowaliśmy więc obydwie.

OSOBOWE – TEST

Podwójne zaskoczenie
Ciekawy wygląd, ekstrawaganckie wnętrze i dość mocne serce. SsangYong Tivolli może zawrócić w głowie, ale dość szybko stawia na nogi.

TECHNOLOGIE – AKUMULATORY

Życie po życiu
Konsorcjum firm Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. oraz Impact Clean Power Technology S.A. wspólnie z firmą Tauron Polska Energia, będą realizować projekt „Second Life ESS”, którego celem jest stworzenie prototypu systemu magazynowania energii elektrycznej w oparciu o zużyte baterie z autobusów.
Projekt współfinansowany jest ze środków NCBiR.