Pobierz PDF

W najnowszym numerze Truck & Van

Pojazd – Truck of the Year 2018

W drodze do doskonałości
Jury konkursu „Truck of the Year” po raz pierwszy wybrało na zwycięzców dwa modele: DAF-a CF i XF. Co się za tym kryje?

Pojazd – Van of the Year 2018

Droga wolna
Nowa gama Daily Blue Power to odpowiedź Iveco na wymagania stawiane pojazdom przez nowoczesne miasta i pojawiające się coraz liczniej ograniczenia w ruchu.

DYSTRYBUCYJNE – Rynek

Schody
Podwozie przeznaczone do dystrybucji najłatwiej rozpoznać po nisko zawieszonej kabinie. Inne cechy nie są oczywiste. Najnowsze konstrukcje niewiele zmieniają w tym względzie.

Dane na tablicy
Informacje o naczepie pochodzące z systemu Krone Telematics mogą być teraz widoczne na wyświetlaczu na tablicy rozdzielczej ciągnika siodłowego.

PRODUKT – Agregaty chłodnicze

Chłód alternatywny
Rozwój nowych układów napędowych, które są mniej uciążliwe dla środowiska wpływa na ożywienie popytu na odpowiadające im charakterem akcesoria, w tym agregaty chłodnicze.

PRODUKT – Windy załadwocze

W poniewierce
Coraz więcej pojazdów wyposażanych jest w windy załadunkowe. Użytkownicy często nie przykładają dużej wagi do ich właściwej eksploatacji i serwisowania oraz zaniedbują ich przeglądy. Nadmiernie obciążane urządzenie, niekiedy używane nawet do odśnieżania placów, zazwyczaj czeka kosztowna naprawa.

PRODUKT – Ogumienie

Monitoring non stop
Coraz większą popularnością wśród menedżerów flot cieszą się nowoczesne rozwiązania, które pomagają optymalizować koszty. Z badań przeprowadzonych przez firmę Continental wynika, że właściciele firm przewozowych chętnie zainwestują w innowacje pod warunkiem, że będą miały szybką stopę zwrotu.

DŁUGODYSTANSOWE – Test

Przystępna Scania G450
Nowa G450 może być miłą niespodzianką dla kierowców, którzy lubią wspominać dawne Scanie. Ci, którzy ich nie pamiętają, docenią inne zalety.

WYDARZENIE – Rekordowa dostawa

Efekt dopasowania
W ciągu 20 lat firma EWT Truck & Trailer Polska dostarczyła w naszym kraju ponad 50 000 naczep. Jubileuszowy, 50-tysięczny egzemplarz trafił na początku grudnia do floty jednego z największych klientów – firmy Raben Transport, z którą generalny przedstawiciel Schmitz Cargobull współpracuje od początku swego istnienia.

WYDARZENIE – Rynek

Na fali
Miniony rok był bardzo pracowity dla marki Scania. Zadebiutowały kolejne pojazdy nowej generacji, tym razem dla budownictwa i dystrybucji, oraz pojawiły się nowe silniki: V8, LNG i CNG.

Pod parasolem
Słowo „klient” odmieniane przez wszystkie przypadki. To główna idea przyświecająca Mercedesowi.

TECHNOLOGIE – Napędy alternatywne

Coraz bliżej LNG
Największą barierą na drodze do ekologicznego transportu jest brak infrastruktury do tankowania alternatywnych paliw. Sytuacja ta jednak ma się zmienić.

Przyszłość miejskiej dystrybucji
W połowie grudnia minionego roku do europejskich klientów trafiły pierwsze egzemplarze w pełni elektrycznego Fuso eCantera. Lekkie ciężarówki rozpoczęły pracę u czołowych firm logistycznych. Teraz dostarczają przesyłki obsługiwane przez DHL, DB Schenker, Rhenus i Dachser.

DOSTAWCZE – Prezentacja

Wewnętrzny lifting
Pięć lat po premierze przyszedł czas na lekkie „przypudrowanie noska”, udoskonalenie wnętrza i dorzucenie kilku przydatnych rozwiązań. Bez rewolucji, bo i nie są one konieczne w przypadku tego modelu.

DOSTAWCZE – Test

Raptem lub żółwiem
Furgon niski, ale długi to coś w sam raz do szybkich przewozów na duże odległości. Tylko dlaczego Fiat? Talento zjawiło się na miejscu Scudo. Należy do popularnej i uniwersalnej klasy średnich samochodów dostawczych o masie całkowitej rzędu 3 t. Ze swej roli wywiązuje się dobrze, w czym zasługa bogatego doświadczenia francuskich konstruktorów. Talento jest bliźniakiem Renault Trafica.

TRENDY – Rynek amerykański

Konkret i plan
Amerykański transport drogowy jest na rozdrożu. Najnowsze premiery wskazują na dwa możliwe scenariusze.