Grupa Wielton rozwija strategię wielomarkowości już od 2015r, kiedy to do rodziny dołączyła marka Fruehauf, a nieco później włoskie Viberti. Rodzina marek powiększała się jeszcze kilkukrotnie. Dołączenie do Grupy Wielton takich brandów jak Langendorf, Lawrence David oraz Gulien pozwoliło na zwiększenie udziału w europejskim rynku i umocnienie pozycji w pierwszej trójce producentów w Europie.
Jedną z najmłodszych marek w Grupie pozostaje Aberg. Tworzą ją samodzielne organizacje Service, Connect oraz Axles, które realizują przypisane im cele. Niezależnie rozwijają swoje koncepcje i dbają o realizację zadań w swoich dyscyplinach. Poszukują jednocześnie wspólnych obszarów i współpracy, która przynosi efekt synergii.
Niezawodna obsługa posprzedażowa
Aberg Service dba o bezawaryjną eksploatację pojazdów Grupy Wielton poprzez sprawne zarządzanie całym procesem obsługi posprzedażowej oraz dostarczanie nowoczesnych rozwiązań w obszarze szeroko rozumianego serwisu. Organizacja rozwija i zarządza siecią partnerów serwisowych, liczącą blisko 500 lokalizacji w 30 krajach. Oprócz procesu autoryzacji, szkoleń i bieżącej obsługi, Aberg Service zarządza platformą Aberg Navigator, która wykorzystywana jest przez sieć serwisową jako baza wiedzy, narzędzie e-learnigowe oraz komunikator.
Aberg Service wprowadza gradację serwisów w sieci. Obok serwisów Standard, które dedykowane są do obsługi jednej, określonej marki, powstała wielomarkowa sieć serwisów Premium, obsługująca kilka marek Grupy Wielton. Charakteryzuje się ona również najwyższymi kompetencjami w zakresie bardziej skomplikowanych napraw, np. powypadkowych. Aberg Service obsługuje obecnie proces obsługi gwarancyjnej oraz wsparcia technicznego dla Wielton, a w przyszłości również dla pozostałych marek.
Części zamienne najwyższej jakości
Dużym wyzwaniem dla Aberg Service jest realizacja przejętego od Wielton zadania sprzedaży i dystrybucji części zamiennych. Obecnie organizacja pracuje nad digitalizacją tego obszaru, wprowadzając nowe narzędzia cyfrowe. Głównym celem w tym zakresie jest wdrożenie w niedalekiej przyszłości nowego, wielomarkowego katalogu części. Będzie on wykorzystywany przez sieć serwisową oraz klientów wszystkich marek Grupy. Narzędzia e-commerce usprawnią proces zakupu części zamiennych. Prace te wpisują się całkowicie w strategię digitalizacji Grupy Wielton. Aberg ma ambicje bycia liderem w implementacji zmian cyfrowych, które są realizowane przez Grupę.
Aberg rozwija z powodzeniem sprzedaż części i akcesoriów o najwyższej jakości pod marką własną. Część z nich trafia bezpośrednio na linie produkcyjne. Można je już znaleźć w nowych produktach różnych marek Grupy Wielton. Obok linii OEM dynamicznie rośnie również oferta części zamiennych OES, których głównymi odbiorcami są warsztaty oraz floty. Portfolio produktów zostało precyzyjnie dobrane z uwzględnieniem specyfikacji pojazdów produkowanych przez spółki z Grupy w minionych latach. Pozwala to zaoferować klientom najwyższej jakości poduszki zawieszenia, klocki i okładziny hamulcowe, tarcze i bębny, amortyzatory itd.
Bez zmartwień dla klienta
Współpraca Aberg Service z Wielton zaowocowała wprowadzeniem nowego produktu, który uzupełnia paletę usług dodatkowych, oferowanych klientom wraz z nową naczepą. Kontrakt Serwisowy to usługa, która pozwala użytkownikowi pojazdu zaplanować wydatki związane z przeglądami i wymianą części eksploatacyjnych. Indywidualnie skalkulowane warunki kontraktu dają gwarancję oszczędności i pozwalają lepiej planować obsługę techniczną. Każdy kontrakt serwisowy zawiera usługę assistance (w Europie) na najwyższym poziomie.
W ramach kontraktu serwisowego dostępne są również usługi Aberg Connect, czyli zaawansowane usługi telematyczne. Informacje o lokalizacji i stanie technicznym pojazdu dostarczane są w czasie rzeczywistym i pozwalają na sprawne zarządzanie flotą oraz ograniczanie przestojów związanych z awariami. Autonomiczna telematyka naczepowa, która działa niezależnie od systemów stosowanych w ciągnikach, daje nowe możliwości dla operatorów flot składających się głównie z naczep jak też i dla operatorów w transporcie intermodalnym. Opracowany przez Aberg Connect system TPMS, który już obecnie stanowi integralny element wyposażenia niemal każdego pojazdu Grupy Wielton, doskonale współgra z systemem telematycznym, usprawniając pracę managerów flot. Integracje z wiodącymi na rynku agregatorami danych pozwalają na szerokie możliwości gromadzenia, interpretacji i zarządzania danymi generowanymi przez flotę. Umożliwia to optymalizację procesów logistycznych oraz sprawniejsze podejmowanie decyzji zarządczych.
Hardware oferowany przez Aberg Connect jest obsługiwany przez sieć serwisową Aberg Service bez względu na markę pojazdu, w którym został zainstalowany. Zarówno serwis, obsługa procesów gwarancyjnych jak i logistyka elementów systemu, realizowane są bezpośrednio przez sieć serwisową Aberg Service.
Współpraca Aberg ze spółkami z Grupy Wielton, jaki i z pozostałymi organizacjami spod znaku Aberg nabiera tempa. Zacieśnianie relacji i integracja procesów w Grupie, z pewnością przyniosą korzyści klientom i użytkownikom pojazdów.
Jacek Herosimczyk,
Dyrektor Handlowy Aberg Service sp. z o.o.