Nowa belka przeciwnajazdowa jest rozwiązaniem wytrzymałym, niezawodnym, a przy tym łatwym w montażu i modernizacji. Oferuje wiele zalet zarówno dla techników instalacji, jak i użytkowników. Produkowana i montowana jest w zakładzie w Dives-sur-Mer (Francja) i jest dziełem wiedzy specjalistycznej Grupy POMMIER, która jest wielospecjalistycznym producentem sprzętu dla europejskich producentów nadwozi pojazdów użytkowych od 1945 roku.
Belka E-XPAND nadaje się do pojazdów o masie od 8 do 40 ton i dostarczana jest w stanie wstępnie zmontowanym. Jest to realna alternatywa dla pojazdów nie posiadających pokładowego układu hydraulicznego. E-XPAND eliminuje bowiem potrzebę stosowania specjalnego układu hydraulicznego do obsługi belki przeciwnajazdowej, zmniejsza koszty związane z instalacją. W mniejszym stopniu eliminuje również potrzebę połączeń hydraulicznych z tylną częścią pojazdu. Aby uniknąć problemów z instalacją lub konfiguracją, a także zaoszczędzić czas, wyłączniki krańcowe są bezpośrednio zintegrowane z siłownikami elektrycznymi. Informacje o otwarciu/zamknięciu są więc łatwo dostępne, co umożliwia operatorowi obsługę belki przeciwnajazdowej bez opuszczania kabiny pojazdu – co jest niezbędne w niektórych miejscach ochrony. Kolejnym pozytywnym punktem dla użytkowników belki przeciwnajazdowej XPAND P42 (hydraulicznej) jest to, że doposażenie jest łatwe i opiera się na użyciu elementów elektrycznych, dostarczanych przez Grupę POMMIER. Certyfikat produktu pozwala również na wiercenie rur i ramion, jeśli użytkownik chce zainstalować dodatkowe akcesoria (uchwyty świateł, systemy odblaskowe, mocowanie tablicy rejestracyjnej itp.).
Podobnie jak przy hydraulicznym odpowiedniku, E-XPAND ma stalowy korpus z wykończeniem kataforetycznym. Aby sprostać wszystkim potrzebom, E-XPAND oferuje do czterech rozmiarów ramion nożycowych i różne rodzaje oraz kształty samej belki: okrągłą stal, prostokątną stal, prostokątny profil aluminiowy i lekki aluminiowy profil listwowy. Kinematyka, element adaptera i interfejs zostały stworzone przez Grupę POMMIER. Szczególną uwagę poświęcono nagrzewaniu termicznemu i prędkości rozciągania siłownika elektrycznego, mając na celu zapewnienie maksymalnej niezawodności systemu i cyklu życia.