(Nie tylko) świąteczny ładunek

C

23-12-2022

Rozwiązania, które staramy się oferować w odpowiedzi na codzienne potrzeby biznesowe naszych partnerów nierzadko wystawiane są przez nich na poważną próbę. Nie inaczej jest w przypadku specjalistycznych platform transportowych na potrzeby jednej z gałęzi rolnictwa jaką jest hodowla ryb.

Ryby z gospodarstw hodowlanych transportowane są w specjalnie do tego przygotowanych basenach, a same baseny umieszcza się na platformach transportowych osadzonych na podwoziach pojazdów ciężarowych lub na przyczepach. Tego typu nadwozia muszą sprostać nie tylko samej masie własnej transportowanych basenów, ale także uwarunkowaniom wynikającym z transportowania wody. Zarówno w sensie oddziaływania korozyjnego na konstrukcję, jak i jej wytrzymałości na swego rodzaju amortyzowanie ruchów wody wewnątrz basenów.

 

Wytrzymała i elastyczna konstrukcja

PROMOCJA

PROMOCJA

Solidne nadwozia tego typu jest wykonane z wysokogatunkowej stali charakteryzującej się unikalną odpornością na ścieranie i wytrzymałością konstrukcyjną. Twardość zastosowanej w tym przypadku stali oznacza wysoką granicę plastyczności i wytrzymałości na rozciąganie, co powoduje, że konstrukcja platformy nie jest podatna na deformację czy wszelkie zmiany swojego kształtu. W porównaniu do standardowych rozwiązań ze stali S355, zastosowana przez Redos Trailers stal S700 cechuje się około trzy razy większą odpornością na stałe deformacje i podobną odpornością na pękanie.

Podłużnice platformy i ich obrzeża wykonane ze stali S700 dodatkowo wzmacniane są poprzez cynkowanie ogniowe. Zastosowanie cynkowania ogniowego wpływa znacząco na zdolności antykorozyjne nadwozia. To wszystko po to, by w platformach do transportu basenów zminimalizować ryzyko przestojów w pracy oraz kosztów ewentualnych napraw. Zachowanie nadwozi przez cały okres eksploatacji staje się przewidywalne, a obsługę serwisu można planować racjonalnie. Wysoka wytrzymałość stali S700 pozwala np. zmniejszyć jej grubość bez utraty wytrzymałości. To wpływa na obniżenie masy całkowitej, pozwalając zwiększyć ładowność, a w konsekwencji wydajność nadwozia czy przyczepy. To dodatkowo nie pozostaje bez śladu i pozytywnych konsekwencji dla wyników zużycia paliwa przez pojazd.

 

W przypadku zabudowy podwozia samochodu ciężarowego dla bezpieczeństwa wykonywanej pracy montowana jest aluminiowa ściana przednia.

W przypadku zabudowy podwozia samochodu ciężarowego dla bezpieczeństwa wykonywanej pracy montowana jest aluminiowa ściana przednia.

Wymagający ładunek

Ramy tego typu nadwozi i przyczep wykańczane są podłogą wykonywaną ze stali nierdzewnej. Stal w podłodze platformy jest ryflowana, co poprawia nie tylko bezpieczeństwo transportowanych basenów, ale przede wszystkim ludzi obsługujących tego typu transport. Ryflowana podłoga zapobiega poślizgowi. Dodatkowo została wzmocniona, aby można było na niej zamocować zbiorniki oraz oprzyrządowania napowietrzające i filtrujące.

W przypadku zabudowy podwozia pojazdu typu „solówka” dla bezpieczeństwa wykonywanej pracy montowana jest także ściana przednia. By dodatkowo nie obciążać nadwozia, w tym przypadku stosuje się lżejszą w stosunku do stalowej – konstrukcję aluminiową. Słupy i panele na wysokości kabiny pojazdu wykonane są z aluminium anodowanego, odpornego na kontakt z wodą i czynnikami atmosferycznymi.

Ekonomiczna i bezpieczna praca naszych partnerów to solidny filar naszej działalności.

www.redos.pl

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
Truck & Van 03/2021
TSL Biznes 03/2021
C