Kompletny zestaw wymienny ZP40 z nadwoziami BDF wyposażonymi w tylną roletą zamiast drzwi.

W marcu 2020 r. świat się zatrzymał, pomimo tego Gniotpol Trailers pracuje nieprzerwanie i poszerza swój asortyment o kolejne produkty z gamy pojazdów BDF.

 

Pojazdy z segmentu systemów wymiennych BDF zapewniają klientom szeroki zakres możliwości transportu i magazynowania towarów sprzedawanych zarówno w tradycyjny sposób, jak również przez e-commerce. Po niedawnej prezentacji w mediach nowej przyczepy BDF, dołącza do niej stalowy kontener wymienny w wersji furgon.

– Kontener NW 782 SF jest odpowiedzią na zapotrzebowanie klientów GT, z którymi współtworzymy nowe i rozwijajmy istniejące koncepcje – mówi Jacek Leńczuk, wiceprezes zarządu i dyrektor handlowy firmy GT.

 

Nowe nadwozie GT typu NW 782 SF ma niezwykle rozległy wachlarz zastosowań zarówno w tradycyjnych branżach, jak i w nowych związanych np. z e-commerce. Zapewnia użytkownikom elastyczność i szybkość reagowania w zmiennych warunkach rynkowych. Wyposażony w uchwyty suwnicowe może być transportowany koleją.

Bezpieczny i uniwersalny

Stalowy kontener wymienny NW 782 SF jest alternatywą dla większości pozostałych nieizolowanych wersji furgonowych nadwozi BDF, zapewnia on większą elastyczność w wykorzystaniu nadwozia w transporcie i magazynowaniu towaru. Może zaskakiwać, że mimo zastosowania do budowy kontenera stali, ten ma relatywnie niską masę własną, w niektórych wypadkach niższą niż analogiczne nadwozie aluminiowe lub panelowe. Klienci doceniają również zastosowane zabezpieczenie antykorozyjne w postaci cynkowania ogniowego ramy podłogowej oraz cynkowania i lakierowania wszystkich ścian. Daje im to gwarancję wieloletniej bezproblemowej eksploatacji nadwozia.

Dodatkowym udogodnieniem jest możliwość dowolnej konfiguracji wyposażenia. Na przykład ścianę tylną mogą stanowić drzwi dwuskrzydłowe lub roleta. Różne są również konfiguracje systemu mocowania ładunku. Co ważne, każdy kontener w standardowym wyposażeniu ma dwutonowe zaczepy do mocowania ładunku ulokowane w dolnej części ścian bocznych, a tak spozycjonowane uchwyty dają o wiele lepszy dostęp w porównaniu z uchwytami umiejscowionymi w podłodze. Główną przewagą nad innymi rozwiązaniami stanowi to, że tak umiejscowione uchwyty nie utrudniają załadunku i rozładunku towaru, co niestety często zdarza się w innych nadwoziach tego typu.

Co warte podkreślenia, dla coraz większej liczby użytkowników nie jest ważny fakt posiadania podstawowej wersji standardowego produktu, ale możliwość zamówienia nowoczesnego i bardziej funkcjonalnego rozwiązania, które będzie przyjazne użytkownikowi, zarówno w przypadku przewoźnika, jak i kierowcy. W tym kontekście na uwagę zasługuje nowoczesny projekt ścian bocznych, który daje bardzo duże możliwości konfiguracji zabezpieczenia oraz przewożenia towaru. Ściany mogą być wykonane w wersji ażurowej, z otworami do mocowania drążków lub posiadać odpowiednią liczbę rzędów listew do mocowania ładunku, lub być wyposażone w system podwójnej podłogi. Z kolei dach kontenera może być wyposażony w świetliki, które doświetlają przestrzeń załadunkową, ułatwiając pracę osobom go obsługującym.

Alternatywą dla typowego rozwiązania, jakim są drzwi tylne, może być roleta aluminiowa.

Specjalna konstrukcja dachu (który w przekroju poprzecznym nie jest zupełnie płaski) zapewnia natychmiastowy odpływ wody, szczególnie podczas postoju kontenera. Jest to szalenie ważne z punktu widzenia choćby bezpieczeństwa użytkownika, zwłaszcza zimą, ponieważ zapobiega możliwości powstawania na dachu brył lodowych.

– Niektórzy myślą, że kontener ma dwie zalety, tj. może być wykorzystywany w transporcie drogowym i jako mobilny magazyn. Ale to nie wszystko. Kolejnym ogromnym plusem tego rozwiązania jest fakt, iż nadwozie posiada uchwyty suwnicowe i tym samym przystosowane jest do transportu kolejowego – dodaje Jacek Leńczuk.

Nowe nadwozie GT ma niezwykle rozległy wachlarz zastosowań w szeroko rozumianym transporcie kombinowanym, branży meblarskiej, przesyłek drobnicowych, transporcie RTV i AGD, suchych artykułów spożywczych, odzieży na wisząco jak również niektórych elementów automotive.

Firma deklaruje, że pierwsze 200 sztuk nadwozi typu NW 782 SF – furgon stalowy, w określonej specyfikacji będzie przygotowane na specjalnych warunkach handlowych wraz z ofertą finansowania GT – Finance i dostępne w sprzedaży już od maja 2020.

 

„Nasi Klienci naszą inspiracją”

– Regularnie organizujemy spotkania z klientami i kierowcami. Zbieramy opinie o naszych produktach i rozmawiamy o nowych rozwiązaniach, podnoszących funkcjonalność i ułatwiających eksploatację naszych pojazdów i zabudów – mówi Jacek Leńczuk i dodaje:

Do zalet nowej przyczepy PWT MED należy relatywnie niska masa własna, która przyczynia się do podniesienia ładowności zestawu i wydajności przewozów.

– Mamy prężny dział badawczo-rozwojowy, który wdraża nowe pomysły w życie. Przykładem tego jest nowa wersja przyczepy wymiennej, która uległa modyfikacji pod wpływem sugestii użytkowników i w chwili obecnej jest oceniana przez praktyków, jako najbardziej funkcjonalna w swojej klasie spośród wszystkich tego typu przyczep dostępnych na rynku.

Klienci przewożący różne długości nadwozi BDF szczególnie chwalą nowy zderzak przedni SPA, który jest wyjątkowo łatwy w obsłudze. Jest on na stałe związany z podwoziem i nie posiada autonomicznych części, które mogłyby się zgubić.

Przyczepa, która podobnie jak nadwozie NW 782 SF jest zabezpieczona cynkowaniem ogniowym, wyróżnia się relatywnie niską masą własną, co korzystnie wpływa na ładowność zestawu. Dużym ułatwieniem jest możliwość obsługi pełnego zakresu wysokości odstawczych nadwozi wymiennych. Gniotpol Trailers stale wprowadza i patentuje nowe rozwiązania.

 

Logistyka przyszłości

Najbliższą okazją do obejrzenia na żywo opisywanych produktów będzie organizowana przez GT druga edycja wewnętrznych targów IMS – Intermodal Show II.

– Pierwotnie zakładaliśmy termin targów na koniec maja, jednak ze względu na COVID-19, impreza została przesunięta na początek września 2020 r. – informuje Jacek Leńczuk.

Klienci coraz bardziej interesują się rozwiązaniami podnoszącymi funkcjonalność i ułatwiającymi eksploatację. Przykładem są ściany boczne dające bardzo duże możliwości konfiguracji zabezpieczenia oraz przewożenia towaru.

Nadwozia wymienne znajdują zastosowanie zarówno w tradycyjnych branżach, jak i w nowych związanych np. z e-commerce. Zapewniają użytkownikom elastyczność i szybkość reagowania w zmiennych warunkach rynkowych. Mają spory potencjał w podnoszeniu wydajności transportu i magazynowania oraz obniżaniu ich kosztów. Traktowane jako rozwiązanie systemowe, mają duże walory z punktu widzenia ochrony środowiska.

– W zależności od typu prowadzonej działalności oraz konfiguracji łańcucha dostaw na jeden zestaw (samochód z przyczepą) może przypadać od kilku do kilkunastu nadwozi wymiennych BDF. Powoduje to zmniejszenie liczby pojazdów niezbędnych do wykonania określonego zadania. Są firmy, w których nadwozia wymienne odgrywają rolę magazynów produkcyjnych, do kontenera towar ładowany jest bezpośrednio z linii produkcyjnej – mówi Jacek Leńczuk.

Pod względem wykorzystywania nadwozi wymiennych jako rozwiązań systemowych, oszczędnych i wydajnych Polska zbliża się do państw Europy Zachodniej. Bez cienia przesady można stwierdzić, że nadwozia wymienne to logistyka przyszłości.