OTOMOTO najmocniej kojarzy się z zakupem auta osobowego. Jednak obecna tam kategoria heavy machinery rośnie bardzo dynamicznie: w całym roku 2023 odnotowano 40% wzrostu liczby wystawień nowych samochodów ciężarowych w stosunku do poprzedniego roku i 15% wzrostu wystawień pojazdów używanych w tej kategorii. Profesjonalni sprzedawcy samochodów ciężarowych doskonale znający trendy na rynku, coraz chętniej przenoszą sprzedaż do online’u.
– Choć rynek motoryzacyjny, po trudnym 2022 roku, stabilizuje się i wchodzi w fazę tzw. umiarkowanego optymizmu, w kategorii transportowej, ze względu na sytuację geopolityczną, wciąż widać wiele wyzwań. Stwarza to jednak bardzo dobre warunki dla tych, którzy planują poszerzenie swojej floty – dane pokazują, że możliwości wyboru wynikają nie tylko z wyraźnego wzrostu podaży samochodów ciężarowych w 2023 roku, ale także niższych niż w 2022 roku średnich cen pojazdów w tej kategorii – w przypadku używanych pojazdów ceny są niższe o średnio 7% – mówi Tomasz Sułkowski, Head of Sales, OTOMOTO.
Wszechstronna platforma handlowa
Dzięki szerokim zasięgom, OTOMOTO jest odpowiednim miejscem do sprzedaży pojazdów profesjonalnych. Ogłoszenie wstawione na serwis, jest publikowane również na OLX – OTOMOTO to prawie 14 mln odwiedzających miesięcznie a OLX blisko 12 mln. Podwójna ekspozycja ogłoszeń na tak szeroką skalę sprawia, że oferty docierają do osób z całej Polski, a nie jedynie lokalnie.
OTOMOTO wspiera swoich partnerów biznesowych w wielu obszarach. Od początku działalności celem platformy jest łączenie kupujących i sprzedających. Stale powiększający się zestaw narzędzi, które oferuje swoim partnerom biznesowym, służy właśnie temu, by efektywnie wspierać ich relacje z klientami i pozwalać skutecznie rozwijać strategie sprzedaży pojazdów różnych kategorii. Oprócz działań podnoszących widoczność ogłoszeń na platformie, serwis oferuje możliwość prezentacji całej oferty oraz zespołu na Stronie Dealera Pro. Dodatkowo zapewnia profesjonalnym użytkownikom dostęp do statystyk. Sprzedający może m.in. sprawdzić liczbę wyświetleń i odwiedzin ogłoszenia, a także liczbę wiadomości i odsłon numeru telefonu. Dzięki temu, każdy sprzedający może na bieżąco analizować liczby i odpowiednio dostosować swoją strategię sprzedaży.
Partnerzy na pierwszym miejscu
Dla OTOMOTO priorytetem są potrzeby biznesowe klientów. Każdy profesjonalny sprzedający ma dostęp do Centrum Benefitów OTOMOTO, dzięki któremu może sprzedawać więcej i lepiej. Jedną z funkcji jest Wyróżniony Sprzedawca – wizytówka z ogłoszeniami i numerem telefonu. W ten sposób ogłoszenia błyskawicznie docierają do osób zainteresowanych zakupem.
W Centrum Benefitów udostępniono także usługę Managera Połączeń, która pozwala przejrzeć raporty połączeń i wiadomości tekstowych. Dzięki temu sprzedający już nigdy nie przegapi próby żadnej próby kontaktu od potencjalnego kupującego.
Wsparcie w rozwoju firm klientów
OTOMOTO oferuje stałe wsparcie doświadczonych opiekunów klienta: doradcy pomagają sprzedającym optymalizować ogłoszenia, dobierać odpowiednie narzędzia. Serwis stale przyciąga kupujących zainteresowanych wygodnymi zakupami w godnym zaufania miejscu, które zapewni im bezpieczeństwo zakupów i dostęp do szerokiego wachlarzu pojazdów.