31 słynnych czerwonych piętrowych autobusów londyńskich z napędem wyłącznie elektrycznym będzie wyposażonych w elektryczną oś portalową AxTrax AVE ZF.

Elektryczne autobusy będą budowane przez brytyjskiego producenta Optare i będą zgodne z jednym z najbardziej rygorystycznych przepisów dotyczących emisji spalin na całym świecie. To pokazuje, w jaki sposób ZF wspiera zerową emisję poprzez rozwiązania techniczne. ZF zawiązało również partnerstwo z New Flyer of America, Inc. NFoA to wiodący producentem autobusów miejskich w Ameryce Północnej. Przedsiębiorstwa transportowe kilku dużych amerykańskich miast zamówiły 100 autobusów z serii XCelsior Charge z osią portalową AxTrax AVE firmy ZF.

„ZF dostarcza czysto elektryczne systemy napędowe, które spełniają najbardziej restrykcyjne normy emisji dla miejskich metropolii – powiedział Fredrik Staedtler, szef działu technologii pojazdów użytkowych w ZF. – Oś napędowa AxTrax AVE jest idealnym rozwiązaniem dla użytkowników, którzy chcą tworzyć lokalne strefy o zerowej emisji, a jednocześnie mają atrakcyjną ofertę komunikacyjną. Cieszę się, że Londyn i miasta w USA wybrały ZF na swojego partnera.”

Podobnie jak większość dużych miast na świecie stolica Wielkiej Brytanii cierpi z powodu złej jakości powietrza. Systemy transportu publicznego mogą odgrywać kluczową rolę w walce z zanieczyszczeniem powietrza, dlatego władze transportu publicznego w Londynie w pełni koncentrują się na e-mobilności. Trzydzieści jeden nowych autobusów Metrodecker EV firmy Optare zostanie wyposażonych w mocny i cichy napęd AxTrax AVE-ZF. Potencjał jest ogromny, ponieważ Londyn planuje, że do 2037 roku wszystkie autobusy w centrum miasta zasilane będą elektrycznie.

ZF i firma New Flyer of America, Inc. współpracują od ponad 20 lat w celu budowy nowoczesnych i ekonomicznych autobusów. Nowe zamówienie w Stanach Zjednoczonych pokazuje, jak bardzo w dobie elektromobilności obie firmy skorzystały z tej współpracy. Do roku 2020 zostanie dostarczonych łącznie 100 autobusów z serii Charge firmy Xcelsior do przedsiębiorstw transportu publicznego w Los Angeles, Seattle, Bostonie i Minneapolis.

System AxTrax AVE został wprowadzony do produkcji w 2012 roku i od tego czasu jest z powodzeniem stosowany na całym świecie. Elektryczną oś napędową można łączyć z konfiguracją hybrydową, jak również z ogniwami paliwowymi lub zasilać prądem. Ze względu na niewielką wysokość producenci mają dużą swobodę w projektowaniu wnętrza