Greiwing, firma prowadząca wypożyczalnię ciężarówek i naczep, wybrała Goodyear na dostawcę opon i usług oponiarskich. Amerykański koncern obsłuży 750 pojazdów należących do kontrahenta w całej Europie.

W ramach nowego kontraktu, wszystkie opony na wymianę będą dostarczane przez Goodyear. Dotyczy to również opon bieżnikowanych, które stanowią ważny element kontraktu. Oprócz ogumienia, Greiwing będzie korzystać z systemu Goodyear FleetOnlineSolutions do zarządzania oponami oraz z pomocy drogowej ServiceLine24h. Kolejnym elementem kontraktu jest wykorzystanie usługi Goodyear Proactive Solutions TPMS, która początkowo obejmie 250 naczep obsługiwanych przez firmę.

Wypożyczalnia ciężarówek i naczep Greiwing powstała w 2002 roku i posiada bazy w Niemczech, Holandii, Danii, Szwajcarii, Hiszpanii i Bułgarii. Firma oferuje wynajem szerokiego zakresu pojazdów użytkowych, w tym ciągników, pojazdów ciężarowych i specjalistycznych naczep, obsługujących większość potrzeb – od cystern po wywrotki, chłodnie i naczepy z bocznymi kurtynami.

„Wybraliśmy Goodyear jako nowego partnera oponiarskiego, ponieważ oferuje dobrą jakość opon nowych i bieżnikowanych, a także usługi wspierające, które w połączeniu z innymi rozwiązaniami zmniejszą nasz całkowity koszt użytkowania” – wyjaśnił Simon Greiwing, dyrektor zarządzający Greiwing Truck and Trailer Rental.

Goodyear ServiceLine24h zapewnia pomoc drogową związaną z oponami, przez 24 godziny na dobę i 365 dni w roku, na terenie całej Europy. Obecnie sieć Goodyear TruckForce zrzesza ponad 2000 w pełni wyposażonych warsztatów, co pozwala przywrócić pojazdy do ruchu średnio w dwie godziny.

FleetOnlineSolutions jest internetowym system zarządzania oponami, który pomaga flotom ograniczać koszty, poprzez minimalizację nakładów administracyjnych i skrócenie przestojów pojazdów. Dzięki niemu operatorzy otrzymują uzgodnione usługi, w ustalonych cenach, na terenie całej Europy. Ponadto operatorzy mają dostęp do systemu internetowej sprawozdawczości, w warunkach pełnej przejrzystości operacyjnej. Baza danych zawiera informacje o wszystkich pojazdach kontrahenta, ich położeniu, programie obsługi opon, uzgodnionych warunkach i usługach objętych kontraktem. Przekłada się to na szybką realizację zleceń klienta zgodnie z wymaganiami, nawet w innym kraju i obcym języku. Płatności wykonywane są automatycznie po uzgodnionych cenach, więc nie ma opóźnień płatniczych ani problemów z wyceną.

Goodyear Proactive Solutions TPMS zapewnia stałe monitorowanie ciśnienia i temperatury w oponach w czasie rzeczywistym, co pomaga ograniczyć ryzyko awarii, a także zoptymalizować żywotność ogumienia, ekonomikę paliwową i koszty operacyjne. Pokładowy router stale rejestruje dane i przesyła je do chmury Goodyear. W razie wystąpienia problemów, serwer wysyła ostrzeżenia do menedżera floty. Odbywa się to w czasie rzeczywistym za pośrednictwem wiadomości e-mail i/lub informacji w aplikacji. Dzięki zastosowaniu technologii Goodyear G-Predict Technology, dane pozwalają przewidywać żywotność opony i z wyprzedzeniem planować działania konserwacyjne, przy minimalnym wpływie na działalność operacyjną floty.