Grupa Wielton, poinformowała o rejestracji 1025 szt. pojazdów w Rosji oraz bardzo dobrych wynikach sprzedaży na Ukrainie. Grupa przekazała również, że posiada w bieżącym roku dobrze wypełniony portfel zamówień na zabudowy wywrotkowe.

Grupa Wielton poinformowała, że w minionym roku odnotowała wzrost rejestracji na rynku rosyjskim oraz wysoką sprzedaż na rynku ukraińskim. W 2019 roku producent zarejestrował w Rosji 1 025 szt. pojazdów, co stanowi ponad 1 proc. wzrost rejestracji rok do roku. W okresie tym cały rynek odnotował spadek rejestracji o 2,6 proc. Poziom rejestracji pojazdów przełożył się na 3,2 proc. udział w rynku rosyjskim. Rekordowym miesiącem pod względem udziału w rynku był styczeń ubiegłego roku – 4,3 proc. Dzięki temu Grupa Wielton odnotowała awans wśród producentów z ósmego na siódme miejsce.

Na rynku ukraińskim Wielton odnotował również bardzo dobry wynik w 2019 r. Spółka Wielton Ukraina, należąca do Grupy, sukcesywnie umacnia swoją pozycję na rynku. Grupa także poinformowała, że posiada znaczny portfel zamówień od czołowych producentów na zabudowy wywrotkowe.

W poprzednim roku uzyskaliśmy satysfakcjonujący poziom sprzedaży pomimo przewidywanych spadków na skutek podniesienia opłat utylizacyjnych. Rosja oraz Ukraina są dla Grupy Wielton jednymi ze strategicznych rynków. Na tych rynkach działamy już od dawna i jesteśmy postrzegani w tych krajach jako europejski dostawca rozwiązań premium dla branży transportowej oraz lider technologiczny. Wierzymy, że rynek wschodni w dłuższej perspektywie będzie się rozwijał w sposób podobny do rynków europejskich, dlatego w nadchodzących latach chcemy promować produkty zbliżone cechami do produktów oferowanych właśnie w Europie, nie zapominając o lokalnych wymaganiach i uwarunkowaniach biznesowych – powiedział Andrzej Mowczan, dyrektor komercyjny Wieltonu SA.

Grupa Wielton jest obecna na rynkach wschodnich od 2000 roku. Posiada spółki handlowe m.in. w Rosji i na Ukrainie. Dodatkowo w 2012 roku Wielton uruchomił montownię naczep i zabudów w miejscowości Szeremietiewo pod Moskwą. Powstają w niej zabudowy wywrotkowe na podwoziach dostarczanych przez czołowych producentów, a także naczepy wywrotki, naczepy kurtynowe oraz zestawy kubaturowe montowane z części dostarczanych z macierzystego zakładu w Wieluniu.