W stolicy rusza Misja Zerowa Emisja

C

18-12-2018

Dostawy towarów do klientów IKEA i sklepów H&M w Warszawie będą realizowane w 100% elektrycznym Volkswagenem e-Crafterem. W ramach pilotażu Misja Zerowa Emisja, Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) zbada, czy logistyka w miastach może być przyjazna środowisku i efektywna ekonomicznie. Analizowana będzie emisja CO2 oraz całkowite koszty posiadania (TCO) dostawczego pojazdu elektrycznego.

Dostawy towarów do klientów IKEA i sklepów H&M w Warszawie będą realizowane w 100% elektrycznym Volkswagenem e-Crafterem. W ramach pilotażu Misja Zerowa Emisja, Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) zbada, czy logistyka w miastach może być przyjazna środowisku i efektywna ekonomicznie. Analizowana będzie emisja CO2 oraz całkowite koszty posiadania (TCO) dostawczego pojazdu elektrycznego.

Ponad miliard ton różnego rodzaju ładunków przewozi się rocznie w Warszawie. Kurierzy, dostawcy i przewoźnicy, w samym tylko Śródmieściu wykonują dziennie ponad kilkanaście tysięcy operacji załadunku i rozładunku. Wpływa to na jakość powietrza w mieście, w którym ponad 60 proc. zanieczyszczeń powoduje transport drogowy.

Celem projektu Misja Zerowa Emisja jest przeprowadzenie rzetelnej i miarodajnej analizy porównawczej emisji CO2 oraz całkowitych kosztów posiadania pojazdu elektrycznego w odniesieniu do pojazdu spalinowego. W tym celu, na ulice Warszawy wyjadą dwa pojazdy: elektryczny e-Crafter i jego konwencjonalny odpowiednik, Crafter z silnikiem Diesla – mówi Łukasz Witkowski z PSPA.

PROMOCJA

PROMOCJA

W badanie zaangażowało się wiele firm. Pojazdy dostarczył Volkswagen, a procesem logistycznym zarządza lider niskoemisyjnej logistyki w Polsce, firma No Limit. W pierwszej kolejności dostawy będą realizowane dla marki IKEA. Towary ze sklepów trafiać będą wprost do klientów (B2C) w ramach usługi home delivery. Następnie realizowane będą dostawy dla H&M. Ładunki z magazynów firmy No Limit będą transportowane do sieci sklepów w Warszawie (B2B). Badanie przeprowadzone zostanie w codziennym trybie pracy, na tych samych trasach przez dwa pojazdy, przez okres 3 tygodni dla każdego z partnerów.

Dbałość o środowisko naturalne jest priorytetem coraz szerszego grona firm. Przejawia się to zaangażowaniem w projekty i tworzenie rozwiązań, które łączą efektywność z ekologią. Cieszymy się, że projekt tej skali, pod patronatem Europejskiego Stowarzyszenia Elektromobilności (AVERE), możemy realizować jako pierwsi w Polsce – mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, największej w kraju organizacji nakierowanej na promocję elektromobilności.


 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
Truck & Van 03/2021
TSL Biznes 03/2021
C