Volvo S-Charge: dłużej na prądzie

C

16-04-2020


Autobusy hybrydowe Volvo serii S-Charge mogą teraz jeździć cicho i bezemisyjnie na napędzie elektrycznym przy wyższych prędkościach i na dłuższym dystansie. Stwarza to nowe możliwości wykorzystania ich w strefach o zerowej emisji lub innych wrażliwych obszarach.

W nowych modelach Volvo S-Charge zasilanie elektryczne może być wykorzystywane przy prędkościach do 50 km/h (wcześniej napęd spalinowy uruchamiał się po osiągnięciu 20 km/h). W zależności od warunków atmosferycznych i ukształtowania trasy, autobus może przejechać na zasilaniu elektrycznym do 1 km. Volvo S-Charge zostały wyposażone w ulepszony system łączności i geolokalizacji – Volvo Zone Management (system zarządzania strefami), który umożliwia zaprogramowanie pojazdu tak, aby automatycznie przełączał się na zasilanie elektryczne w wybranych obszarach, a prędkość regulowana była bez udziału kierowcy. Możliwe jest również zdefiniowanie stref samoładowania baterii, dzięki czemu autobus może poruszać się całkowicie bezemisyjnie w strefach zerowej emisji, do których się zbliża.
– Nasi klienci mają teraz większe możliwości w zakresie wykorzystania zalet napędu elektrycznego, zachowując jednocześnie ogromną elastyczność, jaką oferują autobusy hybrydowe. Nowa gama modeli S-Charge może kursować na dowolnej trasie, nie jest potrzebna żadna infrastruktura do ładowania. Dzięki temu operatorzy mogą szybko wdrożyć autobusy i zachować wysoką zdolność operacyjną – mówi Håkan Agnevall, prezes Volvo Buses.
Autobusy S-Charge mogą poruszać się na zasilaniu elektrycznym podczas dojeżdżania na przystanek, postoju – kiedy wsiadają i wysiadają pasażerowie oraz ruszając z przystanku (tradycyjne hybrydy wykorzystują napęd elektryczny tylko podczas ruszania z przystanku). Emisja spalin ulega ograniczeniu, a w wyznaczonych strefach autobus może poruszać się „bezemisyjnie”.
– Nowe modele S-Charge należą do najczystszych autobusów Volvo – zmniejszą ślad węglowy nawet do 40% w porównaniu z analogicznym autobusem z silnikiem diesla. Napęd S-Charge może również wykorzystywać biopaliwa, jeszcze bardziej redukując emisję CO2. Jest to prawdopodobnie najbardziej ekonomiczny i niezawodny samoładujący się autobus na rynku – mówi Håkan Agnevall.
Gama Volvo S-Charge obejmuje konwencjonalny autobus 12-metrowy – Volvo 7900 S-Charge, przegubowy – Volvo 7900 S-Charge Articulated oraz podwozie – Volvo B5L S-Charge, które może zostać wykorzystane przy budowie autobusu jedno- lub dwupokładowego.


Volvo S-Charge – fakty
Volvo S-Charge może pracować w bezemisyjnym trybie elektrycznym do osiągniecia prędkości50 km/h, a także wtedy, gdy autobus zatrzymuje się na przystanku. W pozostałych sytuacjach za napęd odpowiada nieduży silnik spalinowy.
Volvo S-Charge nie wymaga infrastruktury do ładowania. Akumulatory są ładowane energią, która wytwarzana jest podczas hamowania. Dzięki temu S-Charge może być używany na praktycznie każdej trasie autobusowej.

PROMOCJA

PROMOCJA

 

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
Truck & Van 03/2021
TSL Biznes 03/2021
C