Volvo Trucks ogłasza rozpoczęcie sprzedaży elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo FL i Volvo FE na wybranych rynkach w Europie, wychodząc tym samym naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na zrównoważone rozwiązania transportowe dla miast.

Elektryczne samochody ciężarowe, cechujące się zerową emisją spalin i znacząco mniejszą emisją hałasu, oferują ogromne możliwości na obszarach miejskich. Po pierwsze, niski poziom emisji hałasu pozwala na realizację dostaw i wywozu opadów wczesnym rankiem, późnym wieczorem, a nawet w nocy, co pozytywnie wpływa na efektywność logistyki transportu i ograniczenie zatłoczenia ulic w godzinach szczytu. Po drugie, jako pojazdy nie zanieczyszczające powietrza i bardziej cichobieżne, elektryczne samochody ciężarowe otwierają nowe możliwości w zakresie urbanistyki i rozwoju infrastruktury drogowej. Na przykład, elektryczny pojazd ciężarowy może być z powodzeniem użytkowany wewnątrz budynków oraz w „zielonych strefach”.

Globalna urbanizacja coraz pilnej potrzebuje logistyki dostosowanej do specyfiki obszarów miejskich oraz bezemisyjnego, cichobieżnego transportu samochodowego. Dzięki Volvo FL Electric i Volvo FE Electric możemy spełnić zarówno rygorystyczne wymagania w zakresie ochrony środowiska, jak i wysokie wymagania rynkowe naszych Klientów – mówi Jonas Odermalm, wiceprezes ds. linii produktów w segmencie elektromobilności.

Jednym z wyzwań jest maksymalizacja ładowności przy jednoczesnym zapewnieniu optymalnego zasięgu użytecznego pojazdu.

Rozwiązania Volvo Trucks będą bazować na indywidualnych potrzebach użytkowników, uwzględniając szereg parametrów, takich jak m.in. cykle jazdy, ładowność czy trasy przejazdu, w celu jak najefektywniejszego wykorzystania dostępnej pojemności akumulatorów – kontynuuje Jonas Odermalm.

Pojazdy Volvo FL Electric i Volvo FE Electric zostały opracowane w bliskiej współpracy z wybranymi Klientami, prowadzącymi działalność w Goeteborgu, w Szwecji. Ich opinie są bardzo pozytywne, zaś uczestniczący w projekcie kierowcy są pod wrażeniem zwłaszcza dynamicznego układu napędowego, płynnego przyspieszania i wyjątkowo niskiej emisji hałasu.

Pomimo pozytywnych opinii Klientów – wyjaśnia Jonas Odermalm – zdajemy sobie sprawę, że w wielu miastach infrastruktura ładowania akumulatorów wciąż znajduje się na etapie opracowywania i dlatego podejmujemy współpracę z partnerami zarówno publicznymi, jak i prywatnymi, ukierunkowaną na uzgodnienie długofalowej strategii rozwoju w tej dziedzinie. Jedno jest pewne: rozwój infrastruktury ładowania akumulatorów musi przyspieszyć.

Rozwiązanie problemu zmian klimatu będzie wymagać dostępności kilku różnych technologii układów napędowych.

Pojazdy elektryczne, ładowane energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych, to autentyczny krok naprzód w kierunku bardziej zrównoważonego transportu dystrybucyjnego w mieście. Jednak problem zmiany klimatu i inne kwestie środowiskowe nie mogą być rozwiązane za pomocą tylko jednego źródła energii. Różne rodzaje transportu wymagają stosowania różnych typów układów napędowych – konkluduje Jonas Odermalm.