Volta Trucks będzie zaopatrywać się w akumulatory w amerykańskiej firmie Proterra, która dostarcza je już do autobusów Thomas Built Buses i Van Hool.

 

 

 

Volta Trucks jest europejskim startupem, który ma biura w Szwecji, Francji i Wielkiej Brytanii. We wrześniu 2020 roku zaprezentował prototyp elektrycznej ciężarówki miejskiej o dmc 16 t. Nazwana Volta Zero rozpocznie testy u klientów pod koniec 2021 roku.

Ładowność wynosi 8,6 t, samochód pomieści 16 palet. Dopracowana aerodynamicznie, niskowejściowa kabina ma duże okna zapewniające bardzo dobrą widoczność. Ciężarówka ma być produkowana w Warwick w Wielkiej Brytanii od 2022 r.

Tymczasem przyszły producent wybrał dostawcę akumulatorów. Będzie nim amerykańska firma Proterra. Dostarczone przez nią baterie mają zapewnić pojazdowi zasięg do 200 km na jednym ładowaniu. Firma dostarcza dopasowane do potrzeb odbiorców pakiety baterii złożone z ogniw litowo-jonowych typu NCM-811. Używa ich również we własnym autobusie elektrycznym Proterra ZX5.