Firma UPS poinformowała, że jej jednostka UPS Ventures pozyskała udział mniejszościowy w przedsiębiorstwie Arrival, które produkuje pojazdy elektryczne oraz pojazdy na specjalne zamówienie. Zapewniają one znaczne korzyści w porównaniu z tradycyjnymi pojazdami z silnikami spalinowymi oraz istniejącymi pojazdami elektrycznymi. Inwestując w Arrival firma UPS zobowiązała się do zakupu 10 000 pojazdów elektrycznych zaprojektowanych specjalnie dla niej oraz otrzymała prawo pierwokupu kolejnych pojazdów.

UPS będzie współpracować z Arrival w celu opracowania szerokiego zakresu pojazdów elektrycznych wyposażonych w zaawansowane systemy wspomagające kierowcę (ang. Advanced Driver-Assistance Systems, ADAS). Technologia ta została stworzona z myślą o zwiększeniu bezpieczeństwa i wydajności operacyjnej oraz umożliwi wprowadzenie automatyzacji w magazynach UPS. W drugiej połowie 2020 r. UPS rozpocznie testy funkcji ADAS. Zakup kolejnych pojazdów jest uzależniony od pomyślnego przejścia testów przez pierwszą partię.

„UPS kontynuuje budowę zintegrowanej floty pojazdów elektrycznych wykorzystującą innowacyjną technologią ładowania na dużą skalę” — powiedział Juan Perez, dyrektor UPS ds. informacyjnych i technicznych. „W odpowiedzi na nasilające się trendy takie jak: wzrost liczby ludności, migracja do miast czy popularność handlu elektronicznego, musimy współpracować z partnerami z całego świata w celu rozwiązywania problemów zatorów drogowych i zanieczyszczenia środowiska zarówno dla naszych klientów, jak i społeczności, które obsługujemy. Pojazdy elektryczne to fundament naszej strategii zrównoważonych dostaw w terenach miejskich. Inwestycja w Arrival umożliwi UPS współudział w procesie tworzenia i produkcji najbardziej zaawansowanych elektrycznych pojazdów dostawczych na świecie”.

Arrival projektuje i produkuje swoje pojazdy elektryczne od podstaw, co w przyszłości umożliwi ich rozpowszechnienie na szeroką skalę. Firma wytwarza również własne komponenty dla swoich pojazdów, tj. podwozia, układy napędowe, nadwozia oraz elektronikę. Co ważne, pojazdy Arrival mają konstrukcję modułową ze standaryzowanymi częściami, co ogranicza konieczność konserwacji i zmniejsza koszty użytkowania.

„UPS jest solidnym partnerem strategicznym Arrival. Dostarcza nam cennych informacji o sposobie użytkowania elektrycznych pojazdów dostawczych na drogach, co pozwala nam w pełni zoptymalizować te pojazdy pod kątem potrzeb kierowcy” — powiedział Denis Sverdlov, dyrektor generalny Arrival. „Nasze zespoły współpracowały w celu opracowania znakomitych pojazdów elektrycznych, opartych na naszych elastycznych „platformach deskorolkowych” (ang. skateboard platforms) dostosowanych do potrzeb UPS w zakresie kierowania, ładowania/rozładowywania oraz operacji zaplecza. Cieszymy się, że ta inwestycja oraz zamówienie na pojazdy jeszcze bardziej zacieśni naszą współpracę”.

Arrival wyprodukuje pojazdy w mikrofabrykach przy użyciu lekkich i trwałych materiałów, które firma projektuje i wytwarza we własnym zakresie. Jako inwestor UPS ma prawo przyspieszać realizację zamówień w razie potrzeby. UPS zamierza wykorzystać pojazdy elektryczne w Europie i Ameryce Północnej.

„Nasza inwestycja w Arrival i współpraca z tą firmą jest w zgodzie ze strategią transformacji UPS, która zakłada wdrażanie najnowocześniejszych technologii” — powiedział Carlton Rose, prezes UPS Global Fleet Maintenance & Engineering. „Te pojazdy to najbardziej zaawansowane na świecie pojazdy dostawcze, które wyznaczają nowe standardy inteligentnych, elektrycznych i połączonych z siecią rozwiązań”.

Arrival to pierwszy producent, który dostarczy specjalnie zaprojektowane elektryczne pojazdy dostawcze zgodne ze specyfikacjami UPS oraz który dysponuje strategią produkcji na skalę globalną. Od 2016 roku UPS i Arrival współpracują w celu opracowania koncepcji pojazdów różnej wielkości. Firmy niedawno poinformowały, że zamierzają stworzyć najnowocześniejszą, pilotażową flotę 35 elektrycznych pojazdów dostawczych, które zostaną przetestowane w Londynie i Paryżu. Ponadto UPS poinformował o pionierskim rozwiązaniu do ładowania i przechowywania pojazdów elektrycznych, wdrożonym w głównym obiekcie firmy w Londynie.