Pod względem wartości rezydualnej, osobowe modele Toyoty brylują na pierwszych miejscach w rankingach w niejednej kategorii. Japończycy postanowili jednak wykorzystać potencjał również w budowie aut użytkowych.

 

 

 

Ofensywa modelowa trwa. Powstają już osobne salony Toyota Professional, specjalizujące się w sprzedaży aut dostawczych i obsłudze flot. Rankingi wartości rezydualnej pokazują, że i w tej klasie samochodów japońska marka może wkrótce bić się o tytuł rynkowego lidera.

Modelami, które przez ostatnie miesiące błyszczały w rankingach Info-Expert są m.in. Toyota Proace City i Toyota Hilux. O ile tego drugiego auta nie trzeba chyba nikomu przedstawiać, to kompaktowy dostawczak jest na rynku nową pozycją. Efekt świeżości? Raczej kwestia sprawdzonej marki i renomy niezawodności.

 

Nowa Toyota Proace City

Toyota Proace City to samochód użytkowy, który występuje w kilku odmianach nadwozia (również jako osobowy kombivan) i został opracowany we współpracy z Grupą PSA. Wiele rozwiązań dzieli więc z samochodami, które mają na grillu emblemat francuskiej marki. Mimo to, Toyota jawi się jako najlepszy wybór, bo poza korzystną ceną zakupu, charakteryzuje ją najwyższa wartość rezydualna w klasie. Najkrócej mówiąc – wybierając Proace City, zyskamy najwięcej w momencie sprzedaży.

Analitycy Info-Expert szacują, że po 3 latach i 90 000 przejechanych kilometrach Toyota straci na wartości najmniej – będzie warta 57,35% pierwotnej ceny zakupu. Świetnie wypada również parametr kwotowy, z którego wynika, że miesięczna utrata wartości nie przekroczy 693,07 zł. Tymczasem niektórzy konkurenci miesięcznie tracą na wartości około 900 zł! W rankingu nieźle poradziły sobie również Volkswagen Caddy, który po wskazanym okresie eksploatacji zachowa 55,48% wartości początkowej, a także Peugeot Partner, który po 3 latach będzie wart 53,51% początkowej ceny. Jednak, zarówno Caddy jak i Partner miesięcznie tracą na wartości około 770 zł, czyli prawie 80 zł więcej niż Toyota Proace City.

Na wartość rezydualną wpływ ma szereg parametrów. Ważne są bowiem zarówno, czy jest to nowy model czy schodzący z rynku, jak i warunki gwarancji oraz obsługa serwisowa. Jednak kluczowa pozostaje również marka – jej wizerunek, historia, jakość i niezawodność modeli, a nawet skojarzenia, jakie kupujący z nią wiążą. Nie powinno więc dziwić, że niedawno firma Info-Expert poinformowała o tym, że wśród pick-upów rządzi Toyota Hilux. Po trzyletnim okresie użytkowania i przebiegu 90 000 km przewidywana wartość odsprzedaży zdaniem ekspertów będzie wynosiła aż 61,3% ceny początkowej.