W październiku Volvo Trucks rozpocznie praktyczne testy elektrycznych ciężarówek dla budownictwa w firmie Swerock.

 

Po udanym wprowadzeniu seryjnie produkowanych elektrycznych samochodów ciężarowych do transportu miejskiego oraz zadań komunalnych, Volvo Trucks wdraża obecnie dwa w pełni elektryczne pojazdy budowlane wraz z rozwiązaniami do ładowania, które mają zostać przetestowane przez klientów w prkatyce.

– Samochody ciężarowe w segmencie budowlanym zazwyczaj wymagają większej mocy i wytrzymałości niż w wielu innych segmentach, a pojazdy elektryczne nie są wyjątkiem — mówi Jonas Odermalm, wiceprezes ds. elektromobilności w Volvo Trucks. – Nasze rozwiązania komercyjne muszą spełniać wymagania w zakresie wysokiej produktywności i dyspozycyjności, zapewniając jednocześnie korzyści wynikające z obniżenia emisji i zmniejszenia hałasu, oferowane przez w pełni elektryczny układ napędowy. Testy terenowe i współpraca z klientami są ważne dla procesu rozwoju.

Testy obejmą elektryczne Volvo FM z betonomieszarką oraz Volvo FMX z zabudową hakową.

Projekt oceni możliwości wykorzystania elektrycznych ciężarówek do zwiększenia wydajności pracy przy jednoczesnym zmniejszeniu niekorzystnego oddziaływania na klimat. Oprócz analizy osiągów samych pojazdów, testy będą dotyczyły całości systemu elektromobilności w celu znalezienia metod ładowania, które zapewnią najwyższą wydajność pracy. Korzyści wynikające ze stosowania pojazdów elektrycznych w środowisku miejskim zostaną oszacowane pod kątem zmniejszenia hałasu oraz bezpieczeństwa transportu i komfortu kierowcy.

– Wartość tego typu testów wynika z tego, że pomagają nam one lepiej zrozumieć działania klientów i wpływ elektryfikacji na codzienne funkcjonowanie branży, cykle jazdy, ładowność, dyspozycyjność, zasięg oraz pozostałe parametry. uwzględniając wszystkie korzyści płynące z wykorzystania cichszego i czystszego transportu — mówi Ebba Bergbom Wallin, menedżer ds. elektromobilności w Volvo Trucks.

Testowanie dwóch elektrycznych samochodów ciężarowych będzie okazją do oceny sposobu ich wykorzystania oraz wskazania potencjalnych ulepszeń, potrzebnych do szerszego wykorzystywania tych pojazdów.

– Razem z Volvo Trucks robimy duży krok w kierunku transportu przyjaznego klimatowi. To przybliży nas znacznie do przyszłych samochodów ciężarowych, które zmniejszą emisje z paliw kopalnych. Mamy już 15 hybrydowych betonomieszarek, a dzięki temu projektowi testujemy pojazdy, które są całkowicie zasilane energią elektryczną — mówi Hans Orest, kierownik oddziału w Swerock należącym do grupy PEAB.

 

Fakty:

– Pierwszy kliencki test elektryczny Volvo Trucks w segmencie pojazdów ciężkich

–  Współpraca obejmuje testy dwóch pojazdów elektrycznych: Volvo FM z betonomieszarką i Volvo FMX z zabierakiem hakowym.

– Projekt jest prowadzony wspólnie przez Volvo Trucks i Swerock, przy wsparciu JOAB i Saraka.

 – Elektryczne Volvo FM będzie dostarczać beton klientom Swerock na obszarach miejskich.

 – Elektryczne Volvo FMX z zabierakiem hakowym będzie wykorzystywane przede wszystkim w większych projektach infrastrukturalnych i budownictwie miejskim.