Technologia lotnicza i udoskonalona konstrukcja Nowy, lepiej skomunikowany ze światem i oszczędniejszy 2-tonowy Ford Transit, który trafi do sprzedaży w połowie 2019 r., pomoże zwiększyć produktywność właścicielom firm. Podniesiona o 80 kg ładowność jest wynikiem kompleksowego zmniejszenia masy własnej pojazdu.

Zaawansowane modyfikacje, obejmujące pierwszą aluminiową maskę w europejskiej gamie pojazdów użytkowych Forda, kompozytową przegrodę i produkowane metodą wyoblania felgi, opracowano w procesie projektowym z użyciem oprogramowania (CAD), zwykle stosowanego w przemyśle lotniczym.

Innowacje te pomogły inżynierom Forda zmniejszyć masę własną nowego Transita, co podnosi wydajność pojazdu i pozwoli klientom przewozić większe ładunki. Nowy model Transita z napędem na tylne koła, o dopuszczalnej masie – 3500 GVM, L3H2 – o długim rozstawie osi i średniej wysokości dachu, jest o 80 kg lżejszy niż porównywalny model przed modyfikacjami. Odpowiednio, ciężarówka z napędem na przednie koła jest lżejsza o 48 kg.

Ładowność ma kluczowe znaczenie dla firm. Niższa masa całkowita zmniejsza również zużycie paliwa i emisję CO2, więc każda część zespołu Forda Transita pracowała nad odchudzeniem pojazdu, starając się zachować jednocześnie jego wytrzymałość i trwałość – powiedział Michael McDonagh, globalny główny inżynier programu Transit. – Wyższa ładowność dodatkowo wzmacnia reputację Transita jako pojazdu wyjątkowo wydajnego.

Nowy Transit poprawia również efektywność biznesową dzięki niższemu, nawet o 7 procent, zużyciu paliwa, możliwemu dzięki ofercie nowych układów napędowych, która obejmuje unowocześniony 2,0-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue o emisji do 156 g/km* CO2, z mocniejszym wariantem o mocy 185 KM oraz nową 10-stopniową automatyczną skrzynią biegów, dostępną w wersjach z napędem na tylne koła. Dostępny po raz pierwszy w tym segmencie, jako opcja w wersji 2,0-litra EcoBlue, miękki układ hybrydowy dodatkowo zwiększa efektywność w ruchu miejskim, wymagającym częstego zatrzymywania się i ruszania z miejsca, co obniża spalanie o kolejne 8 procent i gwarantuje emisję od 144 g/km CO2.

Nowe systemy wspomagające kierowcę i zaawansowane funkcje łączności sprawiają, że dni pracy staną się mniej stresujące, a połączenie z Internetem za pośrednictwem pokładowego modemu FordPass Connect umożliwi przedsiębiorcom i firmom flotowym znaczną poprawę wykorzystania pojazdów, przy jednoczesnej optymalizacji kosztów eksploatacji.

Ford jest liderem w segmencie aut użytkowych w Europie, a sprzedaż Forda Transita wzrosła o 11,8 procent w pierwszym kwartale 2019 roku w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, osiągając całkowitą wartość 81 700 egz.. Ford sprzedał 380 900 pojazdów użytkowych na 20 rynkach europejskich, co oznacza wzrost o 8 procent w porównaniu z rokiem 2017.