Wydajne, wysokonapięciowe systemy ogrzewania HVH do pojazdów elektrycznych – to najnowszy produkt znanej niemieckiej firmy Webasto. W jej ofercie znajdują się dziś rozwiązania grzewcze dla pojazdów ze wszystkimi rodzajami napędu.

Już kilka lat temu firma Webasto zapoczątkowała nowy trend w branży pojazdów użytkowych. Odejście od ogrzewań powietrznych, na rzecz ogrzewań wodnych. Dzieje się tak, ponieważ są one o wiele bardziej elastyczne i efektywne. Dziś z tego nowego rozwiązania zaczyna korzystać większość producentów ciężarówek, rezygnując z tradycyjnych ogrzewań powietrznych.

Ogrzewania powietrzne mogą ogrzewać jedynie wnętrze kabiny kierowcy lub przestrzeni ładunkowej. Ogrzewania wodne mogą służyć również do podgrzewania układu chłodzenia silnika. Oznacza to, że nagrzewane jest nie tylko wnętrze kabiny, ale również przygotowywany silnik do jazdy. Dodatkowo, istnieje możliwość ogrzewania kabiny z wykorzystaniem systemu HVAC lub połączenia obu systemów i jednoczesnego nagrzewania kabiny i silnika. Obieg wody może nagrzewać w czasie postoju samą kabinę, a przed rozruchem – także silnik.

Naszym głównym atutem jest wysoka jakość produktów, na poziomie fabrycznych rozwiązań, stosowanych przez największych producentów pojazdów. Umiemy skutecznie zarządzać jakością w przemyśle samochodowym. Po drugie, nasze systemy są bardzo wytrzymałe i posłużą przez lata. Po trzecie mamy duże doświadczenie w doradzaniu klientom w doborze odpowiednich systemów, ich opracowywaniu i rozwoju. W naszej ofercie są także kompletne pakiety komponentów, pozwalających nam na bycie dostawcą całych, kompletnych systemów, mówi odpowiedzialny za systemy ogrzewania postojowego wiceprezesem VP Customer Group BMW/DAG Webasto SE, Klausem Hemmerem.

W ofercie firmy Webasto są także wysokowydajne systemy termoelektryczne, mogące zapewnić np. wydajne, zasilane energią elektryczną ogrzewanie – np. dla autobusów.

W tym segmencie firma stosuje bardzo wydajną, zaadaptowaną z rynku samochodów osobowych technologię, opracowaną specjalnie z myślą o rynku pojazdów użytkowych. Te urządzenia legitymują się mocą od 10 do 30-40 kW. Te słabsze są w stanie szybko i skutecznie ogrzewać kabinę ciężarówki. Mocniejsze są przeznaczone do autobusów.

W Hanowerze Webasto zaprezentowało nową linię wysokonapięciowych ogrzewań elektrycznych, przeznaczonych do samochodów elektrycznych – tzw. High Voltage Heaters. Jest to rozwiązanie bardzo potrzebne w komercyjnych pojazdach elektrycznych, wykorzystywanych na tzw. „ostatniej mili transportu”. Z ich pomocą dowozi się np. towary wewnątrz zamkniętych dla ruchu pojazdów spalinowych stref w centrach dużych miast. Pozbawione spalinowych silników samochody elektryczne potrzebują solidnego źródła ogrzewania. Aby skutecznie ogrzać pozbawiony klasycznej nagrzewnicy i źródła ciepła w postaci spalinowego silnika, samochód elektryczny, należy zapewnić odpowiednią temperaturę wewnątrz auta już podczas postoju i ładowania. Pozwala ono zaoszczędzić sporo mocy w akumulatorach i zwiększyć zasięg. Jednakże, podczas jazdy, konieczne jest korzystanie z elektrycznie zasilanej klimatyzacji lub ogrzewania. Niestety, ogrzewanie kabiny w samochodzie elektrycznym, pochłania w zimie aż 40-50 proc. energii, skracając jego zasięg nawet o 60 proc.