Zautomatyzowana jazda w przypadku transportu osobistego, takiego jak samochody osobowe, to wciąż kluczowy krok w stronę realizacji wizji zerowej liczby wypadków. ZF koncentruje się na półautomatycznych systemach Level 2+, które zapewniają zaawansowane funkcje bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, które zostały opracowane razem z partnerami ZF w najbardziej przystępnej cenie w całej branży. ZF CoASSIST to pierwszy krok w kierunku modułowego pakietu urządzeń i oprogramowania Level 2+, który podkreśla możliwości koncernu ZF jako dostawce całościowych rozwiązań. Ponadto, od 2020 roku ZF dostarczy nowy system do produkcji jednemu z wiodących azjatyckich producentów.

Półautomatyczne systemy jazdy Level 2+ to dla ZF pragmatyczne podejście do poprawy bezpieczeństwa i komfortu kierowców samochodów osobowych. Połączenie zaawansowanego zestawu czujników, w tym kamer i radarów, z centralną jednostką sterującą, umożliwia integrację takich funkcji jak: adaptacyjny tempomat, rozpoznawanie znaków drogowych, asystent zmiany pasa ruchu, asystent utrzymania pasa ruchu i jazdy w korku.

System coASSIST koncernu ZF oferuje kierowcom znaczące korzyści w zakresie komfortu i bezpieczeństwa w cenie znacznie poniżej 1000 USD, które jednocześnie spełniając spodziewane protokoły testowe Euro NCAP 2024 i dostarczają popularne funkcje półautomatycznej jazdy na poziomie Level 2+. Pod koniec 2020 roku ruszy produkcja systemu coASSIST, która będzie realizowana przy współpracy z dużym azjatyckim producentem i będzie obejmować pełen system ZF Mobileye’s EyeQ. W kolejnym kroku po uruchomieniu produkcji, system obejmie również zupełnie nowy na rynku radar średniego zasięgu Gen 21.

„W ZF wierzymy, że w niedalekiej przyszłości systemy Level 2+, które spełniają zaawansowane testy bezpieczeństwa i pomagają zmniejszyć stres związany z prowadzeniem pojazdu, będą w przyszłości przejmować kontrolę nad samochodami osobowymi. Ponadto stworzą platformę, która pomoże zidentyfikować, a następnie sprawdzić i określić scenariusze drogowe na całym świecie” – powiedział Christophe Marnat, Executive Vice President w ZF Electronics oraz dywizji Advanced Driver Assist Systems.

Przystępna cena systemu umożliwi zwiększenie penetracji rynku oraz pozwoli na szybsze przybliżenie korzyści systemu konsumentom. Pomoże to również kierowcom w przyzwyczajeniu się do funkcji półautomatycznych, w sytuacji gdy człowiek nadal utrzymuje pełną kontrole jazdy.