Mercedes-Benz Vans zaprezentował pojazd studyjny Concept EQV podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2019 r. Obecnie swoją światową premierę świętuje wersja seryjna Mercedes-Benz EQV (łączne zużycie energii: 27,0 kWh / 100 km; łączna emisja CO2: 0 g / km, dane wstępne). Kolejny członek rodziny Mercedes EQ łączy bezemisyjną mobilność z imponującymi zdolnościami jezdnymi, wysoką funkcjonalnością i estetycznym wyglądem. Pierwszy w pełni elektryczny MPV klasy premium od Mercedes-Benz zadebiutuje przed publicznością podczas tegorocznych targów IAA (od 12 do 22 września) we Frankfurcie.

Najważniejsze dane techniczne to: zasięg 405 kilometrów (dane wstępne) i szybkie ładowanie akumulatora wysokonapięciowego od 10 do 80 procent w mniej niż godzinę. Mercedes-Benz EQV oferuje również najwyższy komfort wnętrza i niezrównaną elastyczność. Klienci mogą również wybierać między dwoma różnymi rozstawami osi.

Jako pojazd seryjny EQV jest w pełni dostosowany do zdolności produkcyjnych zakładu w Vitorii w północnej Hiszpanii, gdzie powstają również Klasa V i Mercedes-Benz Vito. Ułatwia to elastyczność i umożliwia synergię w bezpośredniej korelacji z zamówieniami klientów.

Maksymalne korzyści dzięki inteligentnemu projektowi
Elektryczny układ napędowy (eATS) Mercedes-Benz EQV znajduje się na przedniej osi pod dynamicznym przodem samochodu, a gniazdo ładowania znajduje się w zderzaku. Maksymalna moc wynosi 150 kW. Silnik elektryczny, przekładnia o stałym przełożeniu, układ chłodzenia i elektronika mocy stanowią zintegrowane, kompaktowe rozwiązanie. Zasilanie zapewnia akumulator litowo-jonowy umieszczony pod podłogą pojazdu.

Jego niskie, centralne położenie ma również pozytywny wpływ na właściwości jezdne EQV. Prędkość maksymalna do 160 km / h zapewnia możliwość szybkiego dotarcia do celu poza miastem.

Standardowo Mercedes-Benz EQV jest wyposażony w chłodzoną wodą ładowarkę pokładową (OBC) o mocy 11 kW, dzięki czemu samochód można ładować prądem zmiennym w domu lub na publicznych stacjach ładowania.

Akumulator o pojemności użytkowej 90 kWh zapewnia maksymalny zasięg 405 kilometrów (dane wstępne). Zainstalowanie go pod podłogą powoduje, że ​​ nie ma on wpływu na wnętrze pojazdu i cała przestrzeń jest dostępna. Oznacza to, że w pełni elektryczny MPV Mercedes-Benz spełnia również najwyższe standardy pod względem funkcjonalności i różnorodności zastosowań. Na przykład jako samochód prywatny zapewnia rodzinom wiele konfiguracji miejsc siedzących i jednocześnie zerową emisję lokalną. Sześć pojedynczych foteli zamienia natomiast Mercedes-Benz EQV w reprezentacyjny pojazd typu shuttle, który spełnia wszystkie wymagania dotyczące wysokiej jakości transportu osób dzięki komfortowej i wyjątkowo cichej jeździe. Elastyczna instalacja siedzeń pojedynczych lub kanapowych pozwala również na przekształcenie EQV w pojazd siedmio- lub nawet ośmioosobowy.

MBUX w EQV: elektryczny i inteligentny
Ulepszony specjalnie dla EQ system MBUX stanowi szczególną atrakcję. Na 10-calowym wyświetlaczu multimedialnym o wysokiej rozdzielczości ikonka EQ w menu głównym służy jako centralny punkt dostępu do określonych informacji i ustawień. Możemy tam zobaczyć między innymi poziom naładowania akumulatora, aktualne zużycie energiil oraz przewidywany zasięg., Wyświetlacz multimedialny może być również używany do obsługi nawigacji i funkcji Mercedes me Charge, a także do zmian trybów jazdy.

Maksymalny zasięg dzięki inteligentnemu rekuperatorowi i różnym trybom jazdy
Aby zapewnić maksymalne wykorzystanie technicznego zasięgu, Mercedes-Benz EQV ładuje akumulatory również podczas podróży. Podczas hamowania, obroty mechaniczne zamieniane są w energię elektryczną i są wykorzystywane do ładowania akumulatora wysokiego napięcia (rekuperacja). Kierowca ma więc duży wpływ na poziom odzyskiwania energii, także za pomocą łopatek za kierownicą. Łopatka po lewej stronie zwiększa siłę rekuperacji, łopatka po prawej stronie ją zmniejsza. Na najniższym poziomie odzyskiwania energii pojazd jedzie „na luzie”, a na najwyższym kierowca może się posługiwać jednym pedałem, ponieważ w większości sytuacji spowalniający efekt rekuperacji jest wystarczający, aby użycie pedału hamulca było zbędne.

Mercedes-Benz EQV jako kolejny kamień milowy dla technologicznej marki EQ
Celem założonej przez Mercedes-Benz w 2016 roku marki technologicznej EQ jest stały rozwój elektromobilności. Pierwszym krokiem był Concept EQ. Następnie na targach IAA 2017 odbyła się premiera Concept EQA – pojazdu klasy kompaktowej. We wrześniu 2018 roku marka zaprezentowała swój pierwszy seryjnie produkowany pojazd w postaci elektrycznego SUVa EQC (łączne zużycie energii: 20,8 – 19,7 kWh / 100 km; łączna emisja CO2: 0 g / km). W marcu 2019 r. Concept EQV na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie udowodnił potencjał rozwoju oferty modeli w segmencie MPV, dzięki wersji z maksymalnie ośmioma miejscami. Prezentowana seryjnie wersja Mercedes-Benz EQV stanowi kolejny kamień milowy w rozwoju marki technologicznej EQ.