Motorro.pl, carQ.pl, Fibratech, WOOP Automotive i Kianka – te projekty między innymi będzie można zobaczyć podczas XIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, który odbędzie się 7 i 8 listopada w Warszawie. Po raz pierwszy organizator wydarzenia – Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych – postanowił poszukać młodych innowacyjnych firm, które tworzą interesujące rozwiązania m.in. dla branży motoryzacyjnej.

Producenci części motoryzacyjnych przeznaczają 8-10 proc. własnych przychodów na badania i rozwój. Konieczność rozwoju w kierunku szeroko rozumianych nowych technologii sprawia, że powstaje coraz więcej projektów start-upowych, które proponują nowoczesne rozwiązania dla całej branży. W Polsce start-upy motoryzacyjne wciąż kiełkują, ale pojawiły się pierwsze interesujące projekty, które zostaną zaprezentowane podczas XIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, największej imprezy w branży. Oprócz wystawy, prezentującej start-upy odbędzie się panel dyskusyjny pt. „Szanse i bariery w rozwoju start-upów w branży automotive”. Osoby biorące udział w dyskusji pokażą ten temat z kilku perspektyw: start-upu, tzw. anioła biznesu inwestującego w start-upy, branży oraz agend rządowych, takich jak Polski Fundusz Rozwoju, czy Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

,,Motoryzacja bardzo potrzebuje dzisiaj innowacyjnych rozwiązań. Dowodem na to jest choćby wartość nakładów na badania i rozwój w branży. Źródłem wielu innowacji na tym rynku mogłyby, a nawet powinny być start-upy”, mówi Marcin Małecki z serwisu MamStartup.pl, który jest współorganizatorem tej części Kongresu.