Renault poszerza możliwości użytkowe samochodów dostawczych poprzez zastosowanie ogniw wodorowych. Technologia ogniw wodorowych Grupy Renault została opracowana we współpracy z firmą Symbio, filią grupy Michelin, i jest poddawana testom od 2014 roku. Samochody są wyposażane w ogniwo paliwowe, które przedłuża ich zasięg, generuje energię elektryczną i cieplną o mocy 10 kW oraz wydłuża zasięg samochodu Renault MASTER Z.E. Hydrogen i Renault KANGOO Z.E. Hydrogen do ponad 350 km. Inną zaletą ogniw wodorowych jest krótki czas ładowania, który wynosi tylko 5 do 10 minut.

W samochodzie Renault Master Z.E. Hydrogen, którego premiera zaplanowana jest na pierwsze półrocze 2020 roku, zasięg zwiększy się trzykrotnie ze 120 do 350 km. Samochód będzie dostępny w wersji furgon (dwie wersje) i podwozie do zabudowy (dwie wersje).

Wyposażony w dwa zbiorniki wodoru umieszczone pod podwoziem, będzie bardziej wszechstronny pod względem użytkowym, bez utraty przestrzeni ładunkowej wynoszącej od 10,8 m3 do 20 m3 i to przy umiarkowanym zwiększeniu masy samochodu o 200 kg.

Już pod koniec 2019 roku Renault Kangoo Z.E. Hydrogen będzie miało największy rzeczywisty zasięg wśród furgonetek elektrycznych, który będzie wynosił 370* km (230 km zgodnie z WLTP w Kangoo Z.E.). Pojazd z przestrzenią ładunkową 3,9 m3, którego masa wzrośnie jedynie o 110 kg, będzie dostępny na rynku francuskim w cenie 48 300 euro netto, cena obejmuje zakup akumulatora, lecz nie uwzględnia ewentualnych dopłat ekologicznych.

Grupa Renault poszerza ofertę elektrycznych samochodów dostawczych, wprowadzając do gamy Renault Master Z.E. Hydrogen i Renault Kangoo Z.E. Hydrogen. W modelach tych klienci będą mogli wykorzystać duży zasięg, który jest niezbędny w dalekich trasach i to przy rekordowo krótkim czasie ładowania. Zalet jest jednak więcej, gdyż Renault Master Z.E. Hydrogen i Renault Kangoo Z.E. Hydrogen będą mogły jeździć, zużywając energię o coraz mniejszym śladzie węglowym. W ten sposób chronią środowisko i dają pełen komfort jazdy samochodem elektrycznym – mówi Denis Le Vot, dyrektor departamentu samochodów dostawczych Alians Renault-Nissan

Elektryczne samochody z napędem wodorowym wykorzystują w działaniu ogniwa paliwowe, które łączą wodór ze zbiorników pokładowych z tlenem pobieranym z powietrza, aby wygenerować energię elektryczną przeznaczoną do zasilania silnika elektrycznego. Ich zaletą jest to, że odpowiadają na nowe wyzwania ekologiczne w dziedzinie mobilności miejskiej. Ponadto zapewniają większy zasięg, krótki czas napełniania zbiorników wodoru i łatwą obsługę. Te cechy sprawiają, że elektryczne samochody dostawcze z napędem wodorowym są wyjątkowo dobrze dostosowane do wymagań profesjonalistów oraz intensywnej eksploatacji zarówno w dużych aglomeracjach, jak i na peryferiach miast: transport i logistyka, służby miejskie i samorządowe, kurierzy, czy inne specjalistyczne usługi kurierskie.

Renault w odpowiedzi na oczekiwania rynku wprowadza samochody Renault Master Z.E. Hydrogen i Renault Kangoo Z.E. Hydrogen, chcąc zaoferować klientom Renault Pro+ dodatkowe rozwiązania transportowe, dostosowane do ich specyficznych potrzeb.