10 pojazdów Scania R410 LNG nowej generacji zostało wydanych Sachs Trans International Sp. z o. o. Firma jest w Polsce jednym z pionierów stosowania skroplonego gazu ziemnego na długich dystansach.

Ciągniki siodłowe Scania R410A4X2NA napędzane LNG będą wykorzystywane przez firmę do transportu na trasie Polska – Niemcy.

Coraz więcej klientów sięga po wyspecjalizowane rozwiązania, które są związane ze zrównoważonym transportem. Alternatywne układy napędowe, w tym produkty i usługi dopasowane do potrzeb klientów mogą zapewnić im długotrwały i stabilny rozwój. Cieszymy się, że tak duże przedsiębiorstwo transportowe i istotny gracz w regionie, jak Sachs Trans International zdecydowało się na wybór Scania. Wspólnie możemy budować transport przyszłości już dziś – komentuje Paweł Cegliński, regionalny kierownik ds. serwisu, Scania Polska S.A.

Zdecydowaliśmy się na wybór Scania ponieważ zależy nam na najlepszych rozwiązaniach dostępnych obecnie na rynku. Inwestujemy w zrównoważone rozwiązania transportowe, które już dziś mogą decydować o przewadze konkurencyjnej na rynku. Nie bez znaczenia są także kwestie środowiskowe oraz komfort kierowcy, które w Scania są na najwyższym poziomie – komentuje Marek Sachs, prezes Zarządu Sachs Trans International Sp. z o.o.

Rozwiązania Scania dla zrównoważonego transportu

W ofercie Scania znajduje się największa na rynku gama silników zasilanych paliwami alternatywnymi, co pozwala na redukcję emisji dwutlenku węgla o 90 proc. Pojazdy Scania na gaz są zasilane metanem. Oznacza to, że zarówno biogaz, jaki i gaz ziemny (LNG lub CNG), mogą być wykorzystywane równolegle, zaś samo przejście z jednego paliwa na drugie jest proste do wykonania. Oba rodzaje gazu są również dostępne w formie sprężonej lub skroplonej.

Wykorzystując gaz ziemny osiąga się redukcję emisji CO2 na poziomie około 20 proc. Zasięg typowego ciągnika siodłowego zasilanego LNG na równinnym terenie wynosi do 1200 km, a zasięg podwozia do zabudowy wynosi aż do 1600 km.

Sachs Trans International Sp. z o.o., to firma transportowa z ponad 30-letnią tradycją. Na przestrzeni lat wyspecjalizowała się w transporcie międzynarodowym i ponadgabarytowym. Flota przedsiębiorstwa regularnie kursuje do Niemiec, Włoch, Francji, Belgii, Holandii, Czech, Węgier, Słowacji oraz krajów Skandynawii.