Renault Trucks przygotowuje plan wyjścia z kryzysu spowodowanego pandemią COVID-19

C

18-09-2020

Po kilku latach dużego popytu w branży pojazdów ciężarowych, w trakcie, których klienci odnowili swoje floty, nastąpił spadek sprzedaży. Wpływa na to globalny kryzys gospodarczy spowodowany epidemią COVID-19. Renault Trucks (spółka zależna grupy Volvo) planuje dostosować poziom zatrudnienia we francuskich fabrykach do obecnej sytuacji na rynku.

Po kilku latach dużego popytu w branży pojazdów ciężarowych, w trakcie, których klienci odnowili swoje floty, nastąpił spadek sprzedaży. Wpływa na to globalny kryzys gospodarczy spowodowany epidemią COVID-19. Renault Trucks (spółka zależna grupy Volvo) planuje dostosować poziom zatrudnienia we francuskich fabrykach do obecnej sytuacji na rynku. Działania te mają na celu utrzymanie konkurencyjności oraz zapewnienie długofalowego rozwoju ciężarówek marki.

Kryzys gospodarczy wywołany epidemią COVID-19 będzie miał silny i długotrwały wpływ na wyniki Renault Trucks.

Producent przewiduje znaczny spadek sprzedaży pojazdów ciężarowych w 2020 roku oraz nie spodziewa się powrotu do poziomu sprzedaży z przed kryzysu w perspektywie krótko i średnioterminowej.

PROMOCJA

PROMOCJA

Renault Trucks już odczuwa skutki osłabienia sektora transportowego i przewiduje trwałe obniżenie popytu. Bezpośrednią konsekwencją tej sytuacji jest znaczny spadek przychodów.

Aby zrównoważyć ten spadek i móc dalej inwestować w swoją przyszłość, francuski producent dąży do obniżenia kosztów.

Renault Trucks planuje dostosować organizację firmy do sytuacji na rynku. Jest to związane przede wszystkim z przyśpieszeniem transformacji energetycznej i koncentrowaniem się na doświadczeniach klientów oraz kierowców.

Zła sytuacja na rynku może skutkować redukcją 463 etatów we francuskim oddziale firmy, przy czym dotyczy to wyłącznie pracowników umysłowych. Równocześnie Renault Trucks rozważa insourcing, niektórych procesów, co zmniejszyłoby skalę utraty miejsc pracy wewnątrz firmy.

Dostosowanie się do obecnej sytuacji oraz obniżenie kosztów to działania niezbędne, aby kontynuować zrównoważony rozwoju, zarówno nasz, jak i naszych partnerów oraz dostawców. Naszą wolą jest polegać wyłącznie na dobrowolnych odejściach oraz przeniesieniach wewnętrznych, a tym samym nie dokonywać przymusowych zwolnień” ─ wyjaśnia Bruno Blin, prezes Renault Trucks SAS.

Kierownictwo Renault Trucks będzie ściśle współpracować z reprezentantami związków zawodowych. Celem jest opracowanie ramowej umowy odnoszącej się do projektu zmiany poziomu zatrudnienia w firmie.

Projektowi będzie towarzyszyć również wewnętrzny transfer pracowników oraz działania podnoszące kwalifikacje osób zatrudnionych. Pozwoli to stawić czoło nowym wyzwaniom, które wyznacza branża.

 

  .

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
Truck & Van 03/2021
TSL Biznes 03/2021
C