Renault specjalizuje się w zakresie sprzedaży i obsługi samochodów dostawczych. Do sierpnia br. firma wykonała już blisko 3 700 zabudów na samochodach marek Renault i Dacia.

Samochody specjalistyczne
Renault od 2009 r. niezmiennie jest liderem rynku samochodów modyfikowanych na pojazdach typu podwozie/platforma do zabudowy. W roku 2019 udział marki na koniec sierpnia wyniósł blisko 29% (prawie 3 700 zabudów). W 2018 roku wykonano 6 900 zabudów na samochodach marek Renault i Dacia.
Blisko 92% zabudów dokonywanych jest na modelu Master, 4% na modelu Trafic, a pozostałe 4% to zabudowy na innych modelach marki. Najpopularniejszą zabudową pozostaje skrzynia z plandeką oraz kabiną sypialną – sprzedaż stanowi 59% ogółu zabudów samochodów Renault. 13% zabudów Renault stanowią kontenery w tym – 7,5% kontenery transportowe, 3,5% kontenery izolowane, 2 kontenery chłodnicze. Skrzynie otwarte stanowią 8%, zaś zabudowy wnętrz furgonu (w tym warsztaty) to 6%. Izotermy w furgonach stanowią 3,5% zaś samochody brygadowe – ok. 2% ogółu zabudów samochodów Renault. Pozostałe 8,5% zabudów stanowią samochody niszowe typu wywroty, lawety, ambulanse, samochody pożarnicze, minibusy czy koniowozy.
Wszystkie samochody modyfikowane Renault zabudowywane są w sieci firm nadwoziowych autoryzowanych przez koncern Renault w Polsce. Aktualnie podpisanych jest 25 umów autoryzacyjnych pozwalających na realizację oczekiwań klientów wszystkich branż.

Wszystkie firmy są regularnie audytowane pod kątem procesów jakościowych i produkcyjnych, aby zapewnić najwyższą jakość produktu i obsługi. Umowy z firmami nadwoziowymi są roczne lub dwuletnie, co pozwala pracować nad jakością produktu oraz procesów.
Samochody modyfikowane są przeznaczone dla firm funkcjonujących w różnych branżach. Mogą to być firmy transportowe specjalizujące się np. w przewozie w kontrolowanej temperaturze, firmy farmaceutyczne, hurtownie produktów spożywczych, masarnie, przetwórnie owoców i warzyw, ale również urzędy bądź firmy handlowo-produkcyjno-usługowe posiadające mobilne punkty sprzedaży lub mobilne biura, firmy pomocy drogowej, przewozu osób, podwykonawcy assistance, firmy budowlane, ogrodnicze, rolnicze, hurtownie materiałów budowlanych i wiele innych.
Wśród klientów są też firmy wynajmu tzw. camping carów, firmy przewozu osób niepełnosprawnych, gminy, zakłady opieki zdrowotnej, szkoły, ośrodki pomocy społecznej, jednostki budżetowe, ale również przewozy VIP, hotele.

Samochody dostawcze Renault w Polsce
Rynek samochodów dostawczych w Polsce do końca sierpnia 2019 wzrósł o 8,3% w stosunku do 2018, co oznacza sprzedaż 47 140 pojazdów. 6 683 zarejestrowanych samochodów Renault daje marce drugie miejsce na rynku z udziałem na poziomie 14,2%.
Modele Kangoo oraz Trafic ciężarowy notują wzrost sprzedaży odpowiednio o 5,1% oraz 1,6%. Renault Master, pomimo spadku, utrzymuje bardzo mocną pozycję lidera swojego segmentu, a zarazem całego rynku samochodów dostawczych w Polsce. Renault Trafic zajmuje pierwsze miejsce w segmencie Minibus oraz czwarte miejsce w segmencie średnich furgonów. Model Kangoo zajmuje dziewiąte miejsce w konkurencyjnym segmencie małych furgonetek.
W roku 2018 marki Renault i Dacia sprzedały łącznie 13 000 samochodów dostawczych, osiągając 18,8% udziału w rynku. Renault zajęło pozycję lidera na polskim rynku samochodów dostawczych, z udziałem 15,7%. Oprócz tego na pierwsze miejsce w swoim segmencie trafił Renault Master. Zarejestrowano blisko 9 000 egzemplarzy, co oznaczało przewagę nad konkurencją o ponad 2800 sztuk.

Renault Master w Polsce
Zamówienia na Nowe Renault Master zostały otwarte w lipcu, natomiast dostawy pojazdów rozpoczynają się od września.
Ceny Nowego Renault Master rozpoczynają się od 87 400 PLN netto (Platforma Business FWD 3,5T L2H1 2.3 dCi 135 Euro6). Najtańszy furgon kosztuje 93 300 PLN netto (Furgon Business FWD 2,8T L1H1 2.3 dCi 135 Euro6).
Gama polska bazuje na dwóch poziomach wyposażenia – podstawowym Business oraz optymalnym Pack Clim, doposażonym seryjnie w klimatyzację manualną, radioodbiornik MP3 Bluetooth USB oraz lusterka elektryczne i szyby elektryczne z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy. W ofercie znajduje się 240 wersji – gotowe do odbioru furgon, furgon brygadowy, kontener, skrzynia, wywrotka ale także samochody będące bazą do zabudowy – podwozia i platformy. Samochód dostępny jest z maksymalna masą całkowitą od 2,8 t do 4,5 t. Dostępne są zarówno napęd przedni, tylny, jak i 4×4. W październiku otwarte zostaną zamówienia na wersje elektryczne Nowego Mastera Z.E., natomiast z końcem roku 2019 wprowadzone zostaną do oferty spalinowe wersje kombi do przewozu 9 osób oraz autobus do przewozu 17 osób.

Renault Trafic w Polsce
Zamówienia na Nowe Renault Trafic w wersji osobowej zostały otwarte w czerwcu. Pierwsze samochody zostały wydane klientom na przełomie lipca i sierpnia. W przypadku wersji ciężarowej – zamówienia zostały otwarte w drugiej połowie lipca, natomiast dostawy pojazdów rozpoczynają się od września.

Ceny Nowego Renault Trafic w wersji osobowej rozpoczynają się od 110 350 PLN brutto (Business dCi 120), natomiast ceny wersji ciężarowej – od 76 600 PLN netto (Furgon L1H1 1.6 dCi 95 Euro6).
Gama polska bazuje na dwóch poziomach wyposażenia – podstawowym Business oraz optymalnym Pack Clim, doposażonym seryjnie w klimatyzację manualną, radioodbiornik MP3 Bluetooth USB oraz lusterka elektryczne i szyby elektryczne z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy. Warto zwrócić uwagę na topową wersję osobową – Trafic SpaceClass, będącą prawdziwym mobilnym salonem na kołach.
W ofercie znajduje się 75 wersji – gotowe do odbioru furgon, furgon brygadowy, platformy do zabudowy, wersje Kombi oraz SpaceClass – mobilny salon na kołach.

Sprzedaż do firm i instytucji
W 2018 roku firmy na polskim rynku zakupiły rekordową liczbę samochodów marki Renault – 28 646 sztuk. Marka Renault zachowała miejsce w TOP 5 sprzedaży kierowanej do firm, a Dacia ponownie zajęła dziesiątą pozycję. W sumie 45 166 aut Grupy Renault znalazło nabywców wśród przedsiębiorstw i instytucji.
Sieć ekspertów marki Renault Pro+ w Polsce składa się z 23 punktów wyspecjalizowanych w sprzedaży i serwisowaniu samochodów dostawczych i modyfikowanych

Samochody dostawcze Renault w Europie
W okresie od stycznia do sierpnia 2019 roku zarejestrowano w Europie blisko 1,5 miliona samochodów dostawczych, co stanowi wzrost o 6,1% w stosunku do roku 2018. W tym samym okresie sprzedanych zostało blisko 221 400 samochodów dostawczych Renault – wzrost o 9,3%. Daje to wzrost udziału w rynku o 0,4 punktu do 14,8% oraz umocnienie marki na drugim miejscu w Europie.

Elektryczne samochody dostawcze Renault Z.E.
Grupa Renault dysponuje najszerszą gamą elektrycznych samochodów dostawczych. W Polsce aktualnie dostępne są:

– czterokołowy pojazd Twizy Cargo: idealny do przewożenia towarów na terenie miasta, wyposażony w duży bagażnik o pojemności 180 l, który może pomieścić ładunek o masie 75 kg

– elektryczna furgonetka Kangoo Z.E.: dostępna w dwóch długościach i 3 wersjach nadwoziowych, o ładowności 600 kg i kubaturze użytecznej do 4,6 m3 lub z możliwością przewiezienia do 5 osób. Dysponuje zasięgiem realnym 200 km na jednym pełnym ładowaniu akumulatora trakcyjnego.

Do gamy dołącza duży furgon Nowy Master Z.E., szczególnie dobrze przystosowany do dostaw ostatniego kilometra w centrach miast. Jest przeznaczony dla wszystkich, dla których wyzwania w dziedzinie ochrony środowiska mają fundamentalne znaczenie. Samochód ma realny zasięg 120 km, co predestynuje go do dostaw ostatniego kilometra w miastach oraz użytkowania zawodowego na terenie miast przez przedsiębiorstwa prywatne lub komunalne.