Trzy lata po rozpoczęciu małoseryjnej produkcji Fuso eCantera, dostawy tego w pełni elektrycznego, lekkiego samochodu ciężarowego Daimler Trucks przekroczyły próg 200 pojazdów.

 

Na tę elektryczną ciężarówkę do miejskiego transportu dystrybucyjnego postawili już klienci z jedenastu krajów. Fuso eCantery jeżdżą w Nowym Jorku, Tokio, Berlinie, Londynie, Amsterdamie, Paryżu, Dublinie, Oslo, Kopenhadze, Helsinkach i Lizbonie. Sukcesywnie realizowane są kolejne dostawy.

Od czasu wprowadzenia eCantera w 2017 roku, Fuso uchodzi za pioniera w dziedzinie elektrycznych ciężarówek. Od lutego 2021 r. klienci eksploatują ponad 40 eCanterów w Stanach Zjednoczonych, ponad 60 w Japonii i ponad 100 w Europie. Łączny dystans pokonany przez globalną flotę eCanterów przekracza obecnie trzy miliony kilometrów, co odpowiada około 75 okrążeniom kuli ziemskiej.

Ciężarówka ma zasięg przekraczający 100 kilometrów, masę 7,49 tony i obciążenie użytkowe podwozia 4,15 tony, co wystarcza w miejskim transporcie dystrybucyjnym. Typowe zastosowania eCantera to dostawy ładunków drobnicowych na krótkich trasach, poczty, zakupów z internetu, a także transport napojów i gazów przemysłowych. Wśród klientów eksploatujących eCantera są m.in. PostNL, Dachser, Deutsche Post DHL, Grupa Rhenus i DB Schenker.

Zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju Daimler Trucks, Fuso wyznacza przyszłościowy kierunek rozwoju branży pojazdów użytkowych i dąży do tego, aby najpóźniej do roku 2039 wszystkie nowe pojazdy sprzedawane na rynkach tzw. triady (w Europie, Ameryce Północnej i Japonii) były podczas jazdy („tank-to-wheel”) neutralne pod względem emisji CO2.