W 2018 roku Daimler Buses poszczycić się mogą ilością ponad 30 000 sprzedanych autobusów, co umacnia koncern na pierwszym miejscu w najważniejszych rynkach Europy oraz w Brazylii, Meksyku czy Argentynie. EvoBus Polska wpisuje sie w pełna sukcesu drogę koncernu Daimler, o czym świadczy fakt zarejestrowania wg danych CEPIK w ubiegłym roku ponad 380 autobusów.

Firma jest liderem w segmencie autobusów turystycznych plasując się ze swoimi markami Mercedes-Benz i Setra odpowiednio na 1 i 2 miejscu (łącznie ponad 160 szt.). Rejestracje autobusów miejskich po przetargach w Warszawie, Wrocławiu, Zielonej Górze, Bydgoszczy, Krakowie i Białymstoku uplasowały marke Mercedes-Benz na 2 pozycji w rankingu segmentu autobusów miejskich (215 sztuk).

Celem Daimler Buses na nadchodzący rok jest ugruntowanie pozycji lidera na rynku autobusowym, wyznaczanie technologicznych standardów oraz doskonałość operacyjna. Aspiracja jest byc nadal wiodącym oferentem zarówno autobusów, jak i usług mobilnych. Daac do prezentacji kompletnych usług mobilnościowych, oferta produktowa uzupełniana jest o pakiet składający się z serwisu, doradztwa operacyjnego i usług mobilnych.

EvoBus Polska realizuje te zadania m.in. wspierając projekt elektromobilności w transporcie miejskim i prezentując po raz pierwszy na targach WarsawBus (13-15.03.2019 r.) w pełni elektryczny autobus miejski Mercedes-Benz eCitaro, którym chce współkształtować przyszłość lokalnego transportu publicznego.

Mercedes-Benz eCitaro łaczy w sobie po tysiąckroć sprawdzona platformę najlepiej sprzedającego sie w historii autobusu miejskiego Mercedes-Benz z nowymi rozwiązaniami technologicznymi i niepowtarzalnym designem. Konstrukcje bazowa dla nowego Mercedesa eCitaro dostarczył model Citaro, który za sprawa 50 000 sprzedanych egzemplarzy jest absolutnym bestsellerem wśród autobusów miejskich na świecie. Silniki eCitaro zasilane sa akumulatorami litowo-jonowymi o łącznej mocy do 243 kWh. Maja one budowę modułowa: akumulatory zostały podzielone na maksymalnie dziesięć modułów, z których kady dostarcza około 25 kWh. W zakres wyposażenia podstawowego, oprócz dwóch modułów na dachu pojazdu, wchodzą take cztery zestawy z tyłu autobusu. W zależności od wymagań klienta, na dachu eCitaro montowane są te dwa lub cztery moduły akumulatorowe. Mając do dyspozycji minimum sześć a maksymalnie dziesićć modułów operatorzy transportu publicznego mogą dostosować swoja strategie użytkowania i ładowania pojazdów do swoich indywidualnych potrzeb.