Ford celebruje sukces w segmencie lekkich pojazdów dostawczych – linia zelektryfikowanych modeli hybrydowych Transit Custom została uhonorowana tytułem International Van of the Year (IVOTY) 2020. W tym samym czasie Ford Ranger zwyciężył w konkursie International Pick-up Award (IPUA) 2020.

Ford jest pierwszym producentem, który dwukrotnie w tym samym roku zdobył tytuły IVOTY i IPUA. Po raz pierwszy dokonał tego w 2013 roku.

Nowe modele Transit Custom Plug-In Hybrid i Transit Custom EcoBlue Hybrid zostały uznane za zwycięzców prestiżowej corocznej nagrody IVOTY przez jury składające się z 25 dziennikarzy-ekspertów z 25 krajów Europy. Gala finałowa odbyła się wczoraj w Lyonie we Francji.

Jurorzy docenili gamę zelektryfikowanych układów napędowych, oferowanych w hybrydowych modelach użytkowych Transit Custom – zaprojektowanych z myślą o obniżeniu wydatków na paliwo, które ponoszą przedsiębiorcy i o umożliwieniu wjazdu do rosnącej liczby stref niskiej emisji. Doceniono też praktyczne rozwiązania dla firm, chcących spełniać normy środowiskowe.

Jednotonowe samochody dostawcze Transit Custom Plug-In Hybrid i Transit Custom EcoBlue Hybrid oraz dwutonowy Transit EcoBlue Hybrid, który podczas tegorocznej ceremonii zdobył drugą pozycję, to trzy z czternastu zelektryfikowanych pojazdów, które Ford wprowadzi do końca roku 2020 na europejski rynek. Pojazdy Forda zdobywały sześciokrotnie tytuł IVOTY.

Ford Ranger – będący najlepiej sprzedającym się pick-upem w Europie – przekonał do siebie 18 jurorów konkursu IPUA, przyznających tytuł co dwa lata. Eksperci docenili mocniejszy i oszczędniejszy 2,0-litrowy, wysokoprężny napęd EcoBlue oraz pakiet zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę.

„Nasze nowe modele Transit Custom Plug-In Hybrid i EcoBlue Hybrid trafiły jako pojazdy idealnie w swój czas – pomagają klientom obniżyć koszty i emisję oraz sprostać wyzwaniom konkurowania w obecnym środowisku biznesowym, nie ograniczając funkcjonalności i ładowności. Natomiast nasz nowy Ranger podnosi poprzeczkę w zakresie elegancji, zaawansowania technologicznego i wydajności w segmencie pick-upów” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny ds. pojazdów użytkowych w Ford of Europe

Transit Custom Plug-In Hybrid może być ładowany z sieci elektrycznej, co umożliwia przejechanie do 56 km (w cyklu NEDC) przy zerowej emisji, bez obaw o zasięg pojazdu i przyczynia się do zmniejszenia lokalnych zanieczyszczeń powietrza. **Przednie koła napędzane są wyłącznie przez silnik elektryczny o mocy 92,9 kW, zasilany energią z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13,6 kWh. Wielokrotnie nagradzany silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,0-litra wykorzystywany jest jako agregat – przedłużacz zasięgu, dzięki czemu pojazd może pokonać do 500 kilometrów.

W układzie miękkiej hybrydy Transita Custom EcoBlue Hybrid, standardowy alternator został zastąpiony rozrusznikiem/generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia odzyskiwanej energii podczas wytracania prędkości i wykorzystanie jej do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu znamionowym 48 V. Zmagazynowana energia jest także wykorzystywana podczas normalnej jazdy do zwiększania momentu obrotowego silnika wysokoprężnego. Ford EcoBlue o pojemności 2,0-litra, którego wydajność podniosła się, przynosząc oszczędności rzędu nawet 8 procent.

Nowy Ford Ranger, dostępny w trzech wersjach nadwozia: z pojedynczą kabiną, podwójną kabiną i przedłużoną kabiną, dysponuje w standardzie układem napędu na cztery koła. Pod maską pracuje zaawansowany, 2-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue, zużywający o 9% mniej paliwa dzięki połączeniu z nowoczesną, 10-stopniową przekładnią automatyczną. Dostarczane w standardzie, zaawansowane systemy asystujące kierowcy obejmują Układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych oraz nowe elementy, wśród których znalazł się poprawiający wygodę i własności użytkowe, wbudowany modem FordPass Connect.

W gamie modelu Ranger znajduje się także nowy Ranger Raptor – najbardziej wyczynowa wersja, jaka powstała kiedykolwiek. W modelu Ranger Raptor, napędzanym 2,0-litrowym dieslem EcoBlue o mocy 213 KM, ekstremalnej stylizacji towarzyszy unikalne podwozie Ford Performance, zoptymalizowane pod kątem wysokiej prędkości jazdy po bezdrożach i zdolności do jazdy w dowolnym terenie.

„Gratulujemy Fordowi podwójnego sukcesu i zdobycia międzynarodowych nagród: Van of the Year 2020 i Pick-up Award 2020 w tym samym roku. To wielkie osiągnięcie i w pełni zasłużone. Koncentrując się na projektowaniu gamy napędów hybrydowych, inżynierowie Forda opracowali zrównoważony układ, który spełnia swoją rolę tu i teraz, z korzyścią dla przedsiębiorców w miastach, na przedmieściach i z dala od miast. Napędza też Transita Custom Plug-In Hybrid i Transita Custom EcoBlue Hybrid do osiągania tak dobrych wyników! ”– powiedział Jarlath Sweeney, przewodniczący jury konkursu International Van of The Year.

„Najlepiej sprzedający się w Europie jednotonowy pick-up zwyciężył również w głosowaniu na najlepszego pick-upa roku 2020” – powiedział Sweeney. „To druga nasza nagroda, po zwycięstwie w 2013 roku, dla Forda Rangera, który od tego czasu pokonał długą drogę, co widać w najnowszej generacji modelu”.