Continental Opony Polska – oddział koncernu Continental, producenta opon i dostawcy rozwiązań dla motoryzacji – zaprezentował najważniejsze trendy na rynkach opon osobowych i ciężarowych w Polsce oraz Europie, a także przybliżył plany rozwojowe firmy na najbliższe lata.

Rynek opon 2017

W całej Europie w 2017 roku sprzedano o 0,6% mniej opon do samochodów osobowych niż przed rokiem. Wśród największych rynków na starym kontynencie, najdynamiczniej rozwijała się Polska, gdzie odnotowano wzrost sprzedaży na poziomie 7,1%. Najszybciej w Europie rozwijał się segment opon Ultra High Performance (UHP) – przeznaczonych do aut o wysokich osiągach – sprzedano o 4,2% opon więcej niż w ubiegłym roku. Co ciekawe, segment opon UHP w naszym kraju odnotował 13% wzrost i był to rekordowy wynik wśród dziesięciu największych rynków europejskich. Z kolei rynek opon ciężarowych utrzymuje się na stabilnym poziomie odnotowując niewielkie wahania. W skali europejskiej minimalny wzrost o 0,2%, Polska nie odbiega znacząco od tego trendu.

Polscy kierowcy kupują w Internecie

W 2017 co drugi internauta w Polsce robił w 2017 roku zakupy w Internecie, a 22% sprzedaży opon w naszym kraju jest generowana właśnie przez ten kanał. Ponadto, coraz więcej kierowców kupuje świadomie – aż 60% konsumentów przed zakupem szuka w sieci informacji, opinii, rekomendacji i referencji na temat opon.

Rozwój sieci BestDrive w Polsce

Continental Opony Polska nie tylko dostarcza opony do różnych rodzajów i modeli pojazdów, ale także oferuje profesjonalne usługi serwisowe i wulkanizacyjne pod szyldem globalnej sieci serwisów samochodowych BestDrive. W 2018 roku polski oddział Continental planuje dalszy rozwój sieci, która obecnie zrzesza 43 serwisy firmowe na terenie całej Polski. W planach jest m.in. zwiększenie sprzedaży opon ciężarowych, wdrożenie zintegrowanej platformy e-commerce, a także wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań wspierających obsługę flot.

Nowość w ofercie – opony rolnicze Continental

Ważnym krokiem w rozwoju Continental w Polsce jest wprowadzenie do oferty w 2018 roku opon do maszyn rolniczych, ciągników czy kombajnów. W odpowiedzi na zapotrzebowanie gospodarstw rolnych i firm z tego sektora, Continental będzie oferować ogumienie w rozmiarach 24-48 cali zaprojektowane z myślą o trudnych warunkach pracy, poprawie wydajności i produktywności z uwzględnieniem wymagań konkretnych typów urządzeń. Projektując i produkując opony rolnicze, Continental czerpie z doświadczenia, które zdobywał od 1932 roku. Wszystkie opony będą produkowane w fabryce zlokalizowanej w Lousado w Portugalii, której wybudowanie kosztowało koncern 63,9 miliona euro.

3 miliony złotych – inwestycja w logistyczną doskonałość

Stale rosnąca sprzedaż opon, poszerzenie asortymentu oraz coraz większe zapotrzebowanie na zwiększenie dostępności produktów ,,od ręki” sprawiły, że Continental Opony Polska podjął decyzję o zwiększeniu powierzchni magazynu w Mszczonowie o 50% oraz wdrożeniu innowacyjnego systemu zarządzania magazynem. Dzięki nowemu systemowi, wykorzystującemu technologie bezprzewodowe, terminale dotykowe zamontowane na wózkach widłowych i skanery kodów kreskowych, wzrośnie efektywność procesów logistycznych oraz wydajność pracy, a czas realizacji dostaw do klientów zostanie skrócony nawet o 3 godziny. Inwestycja w infrastrukturę logistyczną w 2018 roku przekroczy 3 miliony złotych.

Rok 2018 to dla Continental Opony Polska czas inwestycji, które pozwolą na dalszy rozwój firmy i wzrost skali działania w Polsce. Dzięki licznym zmianom oraz wdrożeniu szeregu nowoczesnych rozwiązań będziemy mogli jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby i oczekiwania naszych partnerów biznesowych i konsumentów.- mówi Dariusz Wójcik, Dyrektor Generalny Continental Opony Polska.