Pilotażowy projekt zautomatyzowanej usługi przewozowej w Kalifornii

C

12-12-2019

Wspólny projekt Bosch i Mercedes-Benz dotyczący zautomatyzowanej jazdy miejskiej wszedł teraz w nowy etap. Usługa współdzielenia przejazdów zautomatyzowanymi Mercedesami klasy S, która bazuje na aplikacji, została uruchomiona w San José, w Dolinie Krzemowej.

Wspólny projekt Bosch i Mercedes-Benz dotyczący zautomatyzowanej jazdy miejskiej wszedł teraz w nowy etap. Usługa współdzielenia przejazdów zautomatyzowanymi Mercedesami klasy S, która bazuje na aplikacji, została uruchomiona w San José, w Dolinie Krzemowej.

Monitorowane przez kierowcę bezpieczeństwa samochody kursują między West San José i centrum, wzdłuż ulic San Carlos Street i Stevens Creek Boulevard. Usługa będzie początkowo dostępna dla wybranej grupy użytkowników. Będą oni korzystać z aplikacji opracowanej przez Daimler Mobility AG, aby zarezerwować przejazd zautomatyzowanymi Mercedesami klasy S z określonego punktu odbioru do miejsca docelowego. Przedstawiciele Bosch i Mercedes-Benz mają nadzieję, że ten test dostarczy cennych spostrzeżeń dotyczących dalszego rozwijania zautomatyzowanego systemu jazdy na poziomie 4 i 5 według SAE. Partnerzy liczą na pozyskanie dalszych informacji dotyczących tego, w jaki sposób zautomatyzowane samochody mogą zostać zintegrowane z intermodalnym systemem mobilności, który obejmuje również lokalny transport publiczny i wspólne użytkowanie pojazdów.

Bosch, Mercedes-Benz, San José – partnerzy dla przyszłości mobilności
San José było pierwszym miastem w USA, które w połowie 2017 r. zaprosiło prywatne firmy do przeprowadzenia praktycznych testów zautomatyzowanej jazdy i przeanalizowania rosnących wyzwań w ruchu drogowym. Szczególnie w zatłoczonym ruchu miejskim, zautomatyzowane samochody monitorujące otoczenie w zasięgu 360 stopni mogą potencjalnie zwiększyć bezpieczeństwo, a ich płynny styl jazdy może poprawić przepustowość ruchu.

PROMOCJA

PROMOCJA

,,Chcemy dowiedzieć się więcej o tym, w jaki sposób zautomatyzowane pojazdy mogą pomóc miastu w tym, aby ruch stał się płynniejszy i bezpieczniejszy, oraz jak uczynić mobilność bardziej dostępną, zrównoważoną i zintegrowaną. Projekt Mercedes-Benz i Bosch wpisuje się w rozległy cel San José, jakim jest stworzenie inteligentnego miasta. Pomoże nam również opracować wytyczne dotyczące postępowania z nowymi technologiami i przygotować się na system ruchu w przyszłości ” – mówi Dolan Beckel, dyrektor ds. innowacji obywatelskich w San José

,,Jeśli zautomatyzowane jazdy mają stać się codziennością, technika musi działać niezawodnie i bezpiecznie. Dlatego potrzebne są testy, takie jak nasz pilotażowy projekt w San José ” – mówi dr Michael Fausten, główny inżynier ds. miejskiej jazdy zautomatyzowanej w Robert Bosch GmbH

,,Nie tylko zautomatyzowane pojazdy muszą się sprawdzić. Potrzebujemy również przekonania, że pasują do mobilności w mieście. Oba te zagadnienia możemy przetestować w San José ” – mówi dr Uwe Keller, szef zespołu zajmującego się projektem autonomicznej jazdy w Mercedes-Benz AG.

Od sierpnia do listopada przedstawiciele projektu i miasta San José omawiali projekt z wieloma organizacjami społecznymi, analizując jego cele z grupami biznesowymi i mieszkańcami. Twórcy projektu zademonstrowali technologię zastosowaną w pojazdach, wyjaśnili poziomy redundancji bezpieczeństwa zaimplementowane w projekt i przyjęli sugestie dotyczące przyszłych zastosowań.


 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
Truck & Van 03/2021
TSL Biznes 03/2021
C