Pierwsze elektrobusy w Szczytnie

C

02-07-2020

W ciągu 12 miesięcy na ulicach Szczytna pojawią się dwa nowe Solarisy Urbino 8,9 LE electric. Przedstawiciele Gminy Miejskiej Szczytno oraz firmy Solaris Bus & Coach S.A. podpisali umowę na dostawę 30 czerwca 2020 r. Całkowita wartość kontraktu, obejmująca autobusy z dwiema ładowarkami oraz obsługą posprzedażową, wynosi ponad 4 miliony złotych.

W ciągu 12 miesięcy na ulicach Szczytna pojawią się dwa nowe Solarisy Urbino 8,9 LE electric. Przedstawiciele Gminy Miejskiej Szczytno oraz firmy Solaris Bus & Coach S.A. podpisali umowę na dostawę 30 czerwca 2020 r. Całkowita wartość kontraktu, obejmująca autobusy z dwiema ładowarkami oraz obsługą posprzedażową, wynosi ponad 4 miliony złotych.

 

 

PROMOCJA

PROMOCJA

Urbino electric będą pierwszymi autobusami elektrycznymi w Szczytnie. Mieszkańcy 10-tysięcznego mazurskiego miasta będą mogli korzystać z autobusów w czerwcu 2021 roku. Pojazdy objęte są 3-letnią, a baterie 10-letnią gwarancją.

– Jesteśmy dumni, iż Solaris zapisuje się w tak przełomowym momencie historii komunikacji w Szczytnie. Coraz więcej operatorów i decydentów miast, zarówno większych jak i tych mniejszych, wybiera nowoczesne i bezemisyjne pojazdy transportu publicznego. Staramy się odpowiadać na potrzeby każdego przewoźnika, a Szczytno jest wspaniałym przykładem na to, że nie trzeba być ogromną aglomeracją, aby stawiać na innowacyjną technologię, dbając jednocześnie o mieszkańców i środowisko. – mówi Petros Spinaris, wiceprezes zarządu Solaris Bus & Coach S.A.

Urbino 8,9 LE electric ma silnik trakcyjny o mocy 160 kW. Energia do napędzania pojazdów będzie magazynowana w bateriach Solaris High Energy o łącznej pojemności nominalnej 200 kWh. Energię będzie można uzupełniać przez złącze plug-in, przeznaczone do ładowania baterii w nocy lub podczas dłuższego postoju. Solaris dostarczy dwie ładowarki, każda o mocy 40 kW.

Zgodnie ze złożoną ofertą, niskopodłogowe pojazdy będą mogły zabrać na pokład do 50 osób, 21 z nich na miejscach siedzących. Szybką wymianę pasażerów zapewnią drzwi w układzie 1+2, przy drugich jest rampa dla inwalidów. W skład wyposażenia wejdzie m.in. kabina zamknięta kierowcy, wydajny układ klimatyzacji całopojazdowej, rozbudowany system informacji pasażerskiej, tablice kierunkowe dostosowane dla osób niedowidzących oraz monitoring obejmujący kamery wewnątrz autobusu, kamerę cofania oraz kamerę do obserwacji obszaru przed pojazdem. Podróżni będą mieli możliwość naładowania swoich urządzeń mobilnych dzięki podwójnym gniazdom USB, umieszczonym w przestrzeni pasażerskiej.

Szczytno jest kolejnym miastem w województwie warmińsko-mazurskim, które podjęło decyzję o wprowadzeniu do swoich flot autobusów bezemisyjnych. Elektryczne Solarisy jeżdżą już bowiem po ulicach Ostródy. Solaris jest jednym z czołowych producentów autobusów elektrycznych w Europie. Portfel zamówień polskiego producenta obejmuje w tej chwili blisko 1000 pojazdów Urbino electric, które kursują po ulicach 80 miast w 18 europejskich państwach.

Gmina Miejska zdecydowała się na zakup elektryków w ramach projektu dofinansowanego z Funduszy Europejskich pt. „Miasto Szczytno – miasto zrównoważonego transportu publicznego – etap II”.

 

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
Truck & Van 03/2021
TSL Biznes 03/2021
C