Dzięki komponentom o zmniejszonej masie do samochodów ciężarowych i naczep  SAF-Holland umożliwia zwiększenie ładowności a tym samym podnosi rentowność flot. Ulepszona oś naczepy, praktyczny system monitorowania ciśnienia w oponach i bardzo lekkie siodło optymalizują ładowność zestawów.

W transporcie liczy się każdy kilogram, a wyposażający swoje pojazdy w komponenty o zoptymalizowanej masie czerpią z tego wymierne korzyści. Jest tak, ponieważ lekkie komponenty, które są dokładnie dopasowane do odpowiednich wymagań, oszczędzają paliwo i zwiększają maksymalną ładowność. Floty działają również wyjątkowo wydajnie i ekonomicznie, gdy ich pojazdy są na drodze tak długo, jak to możliwe, bez żadnych awarii lub przestojów. „W zakresie optymalizacji ładowności SAF-Holland wspiera indywidualnie menedżerów flot, oferując wysokiej jakości komponenty, takie jak siodło lub osie oraz akcesoria, nawet jeśli chodzi o konfigurację i oryginalne wyposażenie ciężarówek i naczep” – powiedział Elmar Weber, Product Manager OE Europe w SAF-Holland.

Wyjątkowo lekka oś z nowym hamulcem
Dzięki nowej konstrukcji SAF-Holland optymalizuje ciężar swojej osi SAF Intradisc Plus Integral. Lekka konstrukcja została zaprezentowana na IAA 2018 w Hanowerze i jest produkowana seryjnie od wiosny 2019 r. W połączeniu z zaciskiem hamulcowym SBS 2220 H01 zoptymalizowana oś ma mniejszą masę o 8 kg. „Produkty SAF-Holland stają się coraz lżejsze. W trzyosiowej naczepie tylko nasze osie obniżają masę pojazdu o 24 kg. Operatorzy flot nie muszą inwestować w to żadnych dodatkowych pieniędzy, w przeciwieństwie na przykład do aluminiowych felg” – wyjaśnił Elmar Weber.
Aby zmniejszyć masę hamulca zmieniono technologię produkcji części odlewanych, zachowując jednocześnie tę samą wysoką wydajność i żywotność hamulca tarczowego. Hamulec 22,5″ SBS 2220 H01, opracowany wspólnie z firmą Haldex, jest przeznaczony dla osi 9-cio tonowych.

Bezpieczna podróż bez koła zapasowego
Naczepy nie muszą być całkowicie zależne od posiadania koła zapasowego. W wielu przypadkach SAF Tyre Pilot, czyli automatyczny system pompowania opon, może zapobiegać zniszczeniu opony. Dodatkowa waga systemu to około 5 kg. W przypadku uszkodzenia spowodowanego przebiciem opony system utrzymuje ciśnienie w kole na wstępnie ustawionym poziomie, umożliwiając bezpiecznie dotarcie pojazdu do najbliższego serwisu. Zapobiega to wycofaniu pojazdu z trasy i minimalizuje przestoje z powodu uszkodzenia opony.

Rozwiązania dla bezpiecznych połączeń
Bezpiecznie połączone ciężarówki i naczepy gwarantuje nowe zoptymalizowane pod względem masy siodło SAF-Holland. „Nasze najlepsze w swojej klasie rozwiązania, składające się z siodła i sworzni, mogą poradzić sobie z każdym zadaniem związanym z połączeniem, niezależnie od tego, czy dotyczy to lekkich ciężarówek 7,5 t, czy ponadnormatywnych obciążeń do 75 ton. W tym celu systematycznie rozwijamy nasze produkty i dostosowujemy je indywidualnie do ciągników siodłowych i ich zastosowania ”– wyjaśnił dr Rainer-Rudolf Gärtner, szef Truck Business Europe w SAF-Holland. Aby utrzymać jak najmniejszą masę siodła, dostawca zoptymalizował wsporniki montażowe i górną płytę. Czas, a tym samym koszty, są również zmniejszone dzięki bezpośredniemu montażowi, który eliminuje tradycyjną płytę montażową.

Siodło zintegrowane z podwoziem
Firma SAF-Holland opracowała siodło FW 3214-W, pierwsze siodło zintegrowane z podwoziem o obciążeniu do 14 ton, specjalnie do ciągników siodłowych Mercedes-Benz Actros i Antos.  „Ponieważ jest zainstalowane bezpośrednio na ramie pojazdu i indywidualnie dostosowane do ciągnika, znacznie obniża jego ciężar własny, a tym samym zwiększa potencjał ładowności” – wyjaśnia dr Gärtner. FW 3214-W z zoptymalizowanymi pod względem zużycia płytami sprzęgającymi wykonanymi z żeliwa sferoidalnego grafitowego nie wymaga konserwacji.

Siodło FWAL-E wykonane z kutego aluminium jest jedyne w swoim rodzaju. Jest do 55 kg lżejsze niż inne sprzęgi. Opcjonalnie dostępny system mocowania Weightsaver pozwala zmniejszyć masę o dodatkowe 35 kg. Bezsmarowa technologia NoLube z wymiennymi płytkami ślizgowymi i wkładkami łożyskowymi o niskim zużyciu jest wyjątkowo ekonomiczna i przyjazna dla środowiska. Bardzo lekkie aluminiowe siodło jest przeznaczone do obciążeń o masie do 20 ton i jest dostępne w trzech wysokościach: 167, 197 i 219 mm.