Tylnozsypowe zabudowy W1C z płaską podłogą od lat są jednymi z najbardziej popularnych produktów KH-KIPPER. Jednak zmieniające się potrzeby rynku, w tym stale rosnące koszty transportu, zmuszają producentów do poszukiwania lepszych rozwiązań. Dzięki temu powstał nowy model klasycznej kwadratowej zabudowy W1C.

Poszukiwanie nowych rozwiązań

Pracując nad projektem, konstruktorzy brali pod uwagę następujące aspekty: zwiększenie objętości, sprawny wyładunek, zwiększenie wytrzymałości oraz nowoczesny design. Nowa zabudowa W1C jest efektem tych poszukiwań. Charakteryzuje ją nie tylko mniejsza waga ale też większa ładowność.

Uniwersalność zastosowań

Klasyczna kwadratowa zabudowa W1C to uniwersalna skrzynia zaprojektowana do pracy w różnorakich miejscach w trudnych warunkach klimatycznych, w chłodnym regionie Syberii, jak i gorących strefach w Afryce. Wszędzie tam, gdzie potrzebny jest prosty, ale jednocześnie mocny i niezawodny sprzęt z wydajnym podgrzewaniem skrzyni za pomocą spalin.

Zabudowy sprawdzają się zarówno w budownictwie, jak i lżejszym transporcie kopalnianym – przewożą piasek, żwir, kamienie o mniejszej frakcji i asfalt.

Nowy design zabudowy jest sumą doświadczeń KH-KIPPER z różnych rynków, na których eksploatowane są zabudowy kwadratowe oraz potrzeb klientów z krajów WNP i Afryki.

Mniej to więcej

Nową zabudowę W1C wykonano z wysokowytrzymałej stali HARDOX. W odróżnieniu od poprzedniego modelu, gdzie podłoga posiadała dużą ilość połączeń spawanych, nowy model ma ich znacznie mniej. Sztywność zabudowy zapewniają 2 podłużnice, poprzeczki oraz przegięcia. Dzięki usunięciu zbędnych elementów, konstrukcję cechuje większa sprężystość i co za tym idzie, większa trwałość i odporność na uszkodzenia. Powierzchnia ścian bocznych została wzmocniona profilem górnym, profilem tylnym i ścianą przednią. Właściwości mechaniczne stali HARDOX, z której wykonane zostały ściany boczne, zapewniają skuteczne zabezpieczenie przed uszkodzeniami. Odpowiednio wyprofilowane naroża zapobiegają przyklejaniu się ładunku. Dzięki zmienionemu kształtowi skrzynia ma mniejszą wagę oraz większą pojemność w stosunku do poprzednich modeli.

Kwadratowy przekrój ramy pośredniej nadaje konstrukcji odpowiednią wytrzymałość. Dzięki zastosowaniu systemu hydraulicznego HYVA ALPHA, zredukowano czas wyładunku. Teraz cykl wyładunku może trwać krócej niż 40 sekund. Demontowalne osłony obsypowe w razie zniszczenia można z łatwością wymienić.

Wykorzystujący spaliny system podgrzewania skrzyni zapobiega przyklejaniu się do niej lepkich materiałów. Ułatwia to wyładunek i zwiększa bezpieczeństwo. W nowej skrzyni zwiększono powierzchnię oddającą ciepło – teraz podłoga, ściana przednia oraz profil górny są podgrzewane.

Dzięki optymalizacji przekroju skrzyni, uzyskano niższą wysokość załadunkową (niższe burty boczne) oraz obniżono środek ciężkości. Zapewnia to większą stabilność przy wyładunku oraz w trakcie jazdy – szczególnie w trudnym terenie. Zachowano jednocześnie tą samą lub większą objętość skrzyni.

Z uwagi na fakt, że w czasie transportu zabudowa jest narażona na trudne warunki eksploatacyjne, główna konstrukcja została wykonana z odpornej na uszkodzenia wysokowytrzymałej stali HARDOX (podłoga 6-10 mm i burty boczne 4-8 mm), natomiast konstrukcję nośną wykonano ze stali STRENX.

Korzyści

• Obniżenie wagi zabudowy zwiększa jej ładowność. Kierowca może przewieść więcej ładunku w tym samym czasie.
• Usunięcie zbędnych elementów konstrukcji zwiększa sprężystość skrzyni i zwiększa jej wytrzymałość.
• Zmniejszenie liczby elementów wchodzących w skład zabudowy i uproszczenie jej kształtu skraca czas produkcji, zapotrzebowania na materiały i pomaga dbać o środowisko.
• Większa odporność na uszkodzenia dzięki nowemu kształtowi skrzyni i ramy pośredniej.
• Krótszy czas wyładunku dzięki nowemu siłownikowi HYVA ALPHA
• Ułatwienie wyładunku i zwiększenie bezpieczeństwa dzięki efektywnemu systemowi podgrzewania skrzyni spalinami.
• Obniżenie środka ciężkości pojazdu zapewnia większą stabilność jazdy i wyładunku materiału ze skrzyni.
• Płaska powierzchnia podłogi o szerokości 2000 mm pozwala na przewóz dodatkowego sprzętu, np. posypywarki na zabudowie.
• Płaska powierzchnia burt umożliwia wykorzystanie skrzynia jako powierzchni reklamowej.