Najnowszy Gladiator, pierwszy od 28 lat pikap Jeepa jest już w salonach sprzedaży w całej Europie.

 

Spokrewniony jest z Wranglerem. Napędza go silnik wysokoprężny Multijet V6 o pojemności 3 l i mocy 264 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 600 Nm, co z pewnością przyda się w terenie. Gladiator ma 8-biegową skrzynię automatyczną i napęd obu osi Selec-Trac 4×4, obejmujący dwubiegową skrzynię rozdzielczą o przełożeniu redukcyjnym 2,72:1, a także oś przednią i tylną Dana 44 heavy-duty trzeciej generacji z przełożeniem 3,73:1. Oprócz świetnych własności terenowych Jeep oferuje bogate wyposażenie zwiększające bezpieczeństwo i komfort jazdy, m.in. przednią kamerę terenową, zastosowaną w Jeepie po raz pierwszy. Ponadto ma dobry sprzęt audio, czwartej generacji system multimedialny Uconnect z aplikacjami Apple CarPlay i Android Auto oraz do wyboru ekran dotykowy 7- lub 8,4-calowy. W standardzie jest tylna kamera cofania ParkView z dynamiczną siatką oraz systemem monitorowania martwego pola (Blind Spot Monitoring) z wykrywaniem obiektów na drodze cofania (Rear Cross Path detection), system ostrzegania przed kolizją z przodu (Forward Collision Warning Plus) z autonomicznym hamowaniem oraz adaptacyjny tempomat z funkcją „stop”.

Do wyboru są wersję: Sport, Overland oraz Launch Edition. Wersja wyposażenia Sport porusza się na 17-calowych kołach, natomiast modele z serii Overland i Launch Edition na 18-calowych. Ceny zaczynają się od 289 000 zł.