Firma Michelin zaprezentowała nową oponę przemysłową, zaprojektowaną do trudnych warunków pracy. MICHELIN X-TRA DEFEND jest przeznaczona do wodzideł przegubowych, wykorzystywanych głównie przy budowie infrastruktury drogowo-kolejowej.
Jak przekonuje producent, opona wyróżnia się wyjątkową odpornością na agresywne podłożę dzięki zastosowaniu kilku rozwiązań:
zwiększonej o niemal 25 proc. ilość opasania metalowego w czole bieżnika1;
bokom opony grubszym o 15 proc.2;
wzmocnionemu karkasowi
Producent przekonuje ponadto, że opona charakteryzuje się wyższą niż konkurencja odpornością na przebicia, którą firma gwarantuje do 172 mm3.
Inną cechą nowego produktu ma być dłuższe o 15 proc. życie opony,4 osiągnięte dzięki zastosowaniu specjalnego bieżnikowi o głębokości 65 mm
Jak przekonuje producent opona bardzo dobrze nadaje się do wodzideł przegubowych (tzw. ADT – Articulated Dump Truck) wykorzystywanych głównie przy budowie infrastruktury drogowo-kolejowej. Pojazdy te wyróżniają się dużą mobilnością ze względu na zastosowanie napędu na wszystkie osie, dzięki czemu mogą poruszać się po nieutwardzonym i bardzo zróżnicowanym terenie.
Opona MICHELIN X-TRA DEFEND jest dostępna w dwóch rozmiarach:
23.5 R 25 MICHELIN X-TRA DEFEND E4 TL ** 185B
29.5 R 25 MICHELIN X-TRA DEFEND E4 TL ** 200B
1 W porównaniu do opony 29.5 R 25 MICHELIN X-SUPER TERRAIN+
2 j.w.
3 Test potwierdzony przez Centrum Technologiczne Michelin; przeprowadzony w Centrum Testowym w Almerii w Hiszpanii w kwietniu 2017 r.
4 W porównaniu do 29.5R25 MICHELIN X-SUPER TERRAIN+; pomiary testowe potwierdzone certyfikatem przez Centrum Technologiczne Michelin.
{AG}/michelin_x-tra_deffen{/AG}