Nowa naczepa Kögel Trucker (KTT) na IAA 2018

C

11-09-2018

Kögel zaprezentuje na Międzynarodowych targach pojazdów użytkowych IAA 2018 przy wejściu północnym naczepę Kögel Trucker (KTT). KTT jest wynikiem ankiety przeprowadzonej przez firmę Kögel wśród zawodowych kierowców na Truck Grand Prix, Wolfsmeile oraz ankiety autostradowej „perfekcyjna naczepa dla kierowców”. Dział rozwoju firmy Kögel sprawdził propozycje pod kątem możliwości wykonania i uwzględnił je następnie w KTT. Życzenia zawodowych kierowców były bardzo przyziemne. Na pierwszym planie znalazła się większa ładowność, przyjazność dla użytkownika i estetyczny wygląd.

Kögel zaprezentuje na Międzynarodowych targach pojazdów użytkowych IAA 2018 przy wejściu północnym naczepę Kögel Trucker (KTT). KTT jest wynikiem ankiety przeprowadzonej przez firmę Kögel wśród zawodowych kierowców na Truck Grand Prix, Wolfsmeile oraz ankiety autostradowej „perfekcyjna naczepa dla kierowców”. Dział rozwoju firmy Kögel sprawdził propozycje pod kątem możliwości wykonania i uwzględnił je następnie w KTT. Życzenia zawodowych kierowców były bardzo przyziemne. Na pierwszym planie znalazła się większa ładowność, przyjazność dla użytkownika i estetyczny wygląd.

Bazę wyjściową KTT tworzy rama zoptymalizowana pod kątem ładowności i masy oraz nadwozie Kögel Lightplus generacji NOVUM. Na życzenie ankietowanych, KTT posiada szyjkę ramy o wysokości 90 mm do jeszcze większej wysokości wewnętrznej w świetle 2710 mm. Wiele innych życzeń udało się zrealizować po prostu za pomocą programu indywidualnego wyposażenia: Aby zapewnić jak największą ładowność, naczepa posiada wyposażenie ograniczające masę, takie jak aluminiowe obręcze kół, nogi podporowe, zbiorniki powietrza i poprzecznice dachu, jak również drzwi portalowe z lekkich, bardzo stabilnych duroplastycznych paneli wielowarstwowych ze stosowanym w branży lotniczej wypełnieniem w postaci rdzenia o kształcie plastra miodu.

Naczepa KTT posiada również zalety generacji NOVUM. Należą do nich między innymi nowa konsola złączy powietrznych i elektrycznych na przedniej ścianie, która przenosi siły na ramę wzdłuż bocznego wspornika, nowa rama zewnętrzna ułatwiająca dostęp do punktów mocowania Vario-Fix oraz kieszenie na listwy z możliwością rozmieszczenia na wiele sposobów, mocowane do kłonic przesuwnych i narożnych. Ważnym zagadnieniem dla zawodowych kierowców są także osie. Chcieliby, aby naczepa jechała płynnie. Z tego względu KTT wyposażono w agregaty osi Kögel Trailer Axle KTA, które są łatwe w obsłudze i świetnie trzymają się toru. „Podwójna amortyzacja” osi KTA, składająca się z miękkiej tulei gumowej i półresoru ze stali sprężynowej, nie tylko poprawia właściwości jezdne naczepy, lecz także ogranicza jej zużycie. Pierwsza i trzecia oś posiadają podnośnik osi, który uzupełnia dynamiczną regulację rozstawu kół.

PROMOCJA

PROMOCJA

Kolejnym ważnym zagadnieniem dla ankietowanych okazał się obszar załadunku i rozładunku oraz zabezpieczenia ładunku. Wygodne otwieranie oraz zamykanie plandeki umożliwiają napinacze bezpasowe. Dodatkowo nośność podłogi przystosowana jest do przenoszenia wysokich nacisków wózków widłowych wynosi maks. 7200 kg. Aby nakład pracy podczas mocowania ładunku był jak najmniejszy, naczepa KTT wyposażona jest w podłogę antypoślizgową. Płyty podłogowe ze sklejki są tutaj pokryte powłoką antypoślizgową, co znacznie ułatwia zabezpieczenie ładunku i sprawia, że transport jest bezpieczniejszy. Współczynnik tarcia posuwistego rzędu µ = 0,6 powłoki antypoślizgowej sprawia, że można zastosować mniej pasów mocujących. Optymalne zabezpieczenie ładunku uzyskiwane jest dzięki zastosowaniu perforowanej zewnętrznej ramy stalowej typu Vario-Fix z 24 parami pasów mocujących o nośności 2500 kg na mocowanie. Dzięki temu, że naczepa posiada certyfikat DIN EN 12642 Code XL, przy załadunku kształtowym nie jest konieczne dodatkowe zabezpieczenie ładunku.

Naczepa KTT jest wyposażona zgodnie z wytycznymi Daimler 9.5. Wymaga ona między innymi zastosowania ogranicznika palet i podwójnej ściany czołowej. KTT posiada nadwozie Kögel Strong & Go i dzięki temu zgodnie z wytycznymi Daimler 9.5 podczas transportu palet kratowych i ładunków wiązanych nie ma konieczności stosowania bocznych listew wsuwanych. Łączy ono zabudowę generacji NOVUM z integralną plandeką dachową z pasami usztywniającymi. Aby uzyskać certyfikat na jednowarstwowy i dwuwarstwowy przewóz skrzynek na napoje na standardowych paletach, przy nadwoziu Strong & Go wymagany jest tylko jeden rząd listew, zamiast trzech lub czterech rzędów w przypadku zwykłego nadwozia.

Dodatkowo naczepa KTT wyposażona jest w system zapobiegający oblodzeniu dachu. Pod plandeką dachową zamontowano długi elastyczny przewód powietrza. Napompowany przewód naciska plandekę, lekko wypychając dach ku górze, a tym samym łatwo usuwa gromadzące się na nim wodę, śnieg i lód. Pomaga to kierowcom wywiązać się z obowiązku usuwania wody i lodu z dachów ciężarówek, a przy tym zapobiegać poważnym wypadkom, które niejednokrotnie powodują spadające bryły lodu. W celu zwiększenia bezpieczeństwa transportu oraz aby zapobiec wypadkom podczas skrętów, naczepa została wyposażona w boczne światła sygnalizacyjne. Do pozostałego indywidualnego wyposażenia zaliczają się światła LED Kögel LUXIMA, para świateł cofania LED Kögel LUXIMA z tyłu i para na wysokości nóg podporowych, reflektory robocze LED Kögel LUXIMA zamontowane jako oświetlenie wnętrza na ścianie przedniej wewnątrz, gumowy zderzak, poprzeczny trójkątny profil gumowy, skrzynia do przechowywania palet, dwie duże skrzynki narzędziowe, osłony nakrętek kół i wiele więcej.

Powłoka KTL: trwała ochrona przed korozją

W KTT cała rama pojazdu jest chroniona przed korozją przy użyciu technologii nanoceramicznej oraz powłoki KTL, a następnie pokrywana jest warstwą lakieru UV.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
Truck & Van 03/2021
TSL Biznes 03/2021
C