Nowa generację eSprintera na platformie Electric Versatility

C

17-12-2020

Mercedes-Benz Vans opracował nową modułową platformę „Electric Versatility” dla dużych samochodów dostawczych. Ta innowacyjna platforma e-drive będzie stanowić podstawę techniczną dla nowej generacji eSprintera.

Mercedes-Benz Vans opracował nową modułową platformę „Electric Versatility” dla dużych samochodów dostawczych. Ta innowacyjna platforma e-drive będzie stanowić podstawę techniczną dla nowej generacji eSprintera.

 

PROMOCJA

PROMOCJA

Podstawowymi elementami nowej platformy są trzy moduły, które zapewniają elastyczność w opracowywaniu i projektowaniu różnych typów nadwozi. Pozwala to na wyposażene eSprintera w typy nadwozi, które wcześniej były dostępne tylko z silnikami spalinowymi.

Przedni moduł zespolony ma jednorodną konstrukcję i zawiera wszystkie komponenty wysokonapięciowe, w tym gniazdo ładujące i przetwornik DC / DC. Moduł można więc łączyć ze wszystkimi wariantami pojazdów, niezależnie od ich rozstawu osi, rozmiaru akumulatora i nadwozia.

Moduł podpodłogowy dla akumulatora wysokonapięciowego zintegrowanego z podłogą pojazdu. Klienci będą mieli do wyboru trzy pojemności akumulatorów: 60 kWh, 80 kWh i 120 kWh. Pozwoli im to zrównoważyć zasięg i ładowność proporcjonalnie do potrzeb, przy jednoczesnym spełnieniu określonych wymagań odnośnie TCO. Zasięg będzie wynosił od 170 do 360 kilometrów w zależności od rozmiaru baterii. Dzięki funkcji szybkiego ładowania akumulatory można naładować od 10 do 80% w mniej niż 45 minut.

Tylny moduł zawiera elektrycznie napędzaną oś. Została opracowana zgodnie ze strategią stosowania wspólnych części we wszystkich dużych modelach vanów z napędem akumulatorowym.

– Nowa generacja eSprintera zostanie zbudowana na modułowej platformie Mercedes-Benz Electric Versatility, co umożliwi nam udostępnienie znacznie większej liczby wariantów nadwozia. W przyszłości pozwoli to spełniać wymagania naszych klientów z wielu sektorów, oferując jednocześnie zalety lokalnie bezemisyjnego napędu elektrycznego – mówi Marcus Breitschwerdt, szef Mercedes-Benz Vans. – W segmencie pojazdów dostawczych mamy już 25 lat doświadczenia ze Sprinterem. Wdrażając naszą strategię przyspieszonej elektryfikacji, właśnie na nim polegamy.

Następna generacja eSprintera będzie produkowana bez emisji CO2, co stanowi kolejny krok w kierunku realizacji strategii „Ambition 2039” koncernu Daimler.

 

 

 

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
Truck & Van 03/2021
TSL Biznes 03/2021
C