Wprowadzenie na rynek oferty Scania XT w 2017 r. zdecydowanie wzmocniło naszą pozycję w dynamicznie rozwijającej się w Europie branży budowlanej. To co wyróżnia Scania XT, to znakomite własności pojazdów budowlanych Scania, najkorzystniejszy całkowity koszt użytkowania oraz dyspozycyjność – komentuje Jenny Engvall, dyrektor ds. rozwiązań dla branży budowlanej, Scania Trucks.

Od czasu wprowadzenia pojazdów Scania nowej generacji w 2016 r., oferta firmy obejmująca wytrzymałe komponenty przystosowane do zastosowań w branży budowlanej powiększyła się. Szczególną uwagę należy tu zwrócić na Scania XT. Większość z nich jest dostępna w ramach standardowego, fabrycznego wyposażenia. Techniczna ładowność podwozi pracujących w terenie dochodzi do 50 t. Jednocześnie mogą one poruszać się po drogach publicznych, po załadowaniu ich do masy dopuszczanej przepisami.

Dodaliśmy wyposażenie umożliwiające dokładne dopasowanie pojazdu do zadań, jakie ma wykonywać: nowe wózki jezdne, nowe przednie osie, zwolnice w piastach kół, przełożenia mostów, resory piórowe, a także nowe skrzynie biegów i elementy układu kierowniczego. Zapewniają one poziom wytrzymałości, jaki rzadko można spotkać poza terenem kopalni odkrywkowej – komentuje Jenny Engvall.

Jedną z zalet Scania XT jest wyjątkowa łatwość w dopasowaniu do potrzeb klienta. XT to nie tylko pojazd, ale przede wszystkim bogaty wybór wyposażenia do różnych zastosowań. Dzięki systemowi modułowemu Scania, pojazd Scania XT może być wykorzystywany zarówno jako śmieciarka, jak i platforma z żurawiem.

Wprowadzenie Scania XT to także nowy rozdział w zakresie dostarczania indywidualnie dobranych rozwiązań, związanych z typowymi potrzebami najbardziej wymagających klientów z branży budowlanej. Pojazdy Scania XT są wyposażone w zderzak, który umożliwia utrzymanie kąta natarcia na poziomie 25 stopni. W połączeniu z dolną osłoną oraz wytrzymałymi reflektorami, pojazdy XT mogą podejmować nawet najtrudniejsze prace.

Zarówno obecni, jak i potencjalni klienci Scania znakomicie przyjęli wprowadzenie na rynek Scania XT. W 2018 r. sprzedaż pojazdów budowlanych wzrosła o 30 proc., w czym największy udział miały: Wielka Brytania, Francja i kraje skandynawskie. Sukces nie ograniczył się do Europy. Rynki w Azji i Ameryce Łacińskiej również odnotowały wzrost sprzedaży wywrotek i innych pojazdów budowlanych, głównie z gamy Scania XT – mówi Jenny Engvall.

Na targach Bauma na stoisku Scania zaprezentowane zostaną trzy pojazdy Scania XT, wśród nich ciężka wywrotka G500 z napędem 8×4 o technicznej masie całkowitej 58 t.

Europejscy klienci zazwyczaj nie potrzebują aż tak ciężkich pojazdów, jeśli nie prowadzą działań w terenie zamkniętym. Chcemy jednak podkreślić, że w ramach gamy Scania XT każdy klient, niezależnie od rodzaju wykonywanych zadań, może liczyć na dopasowane rozwiązanie, obejmujące adekwatne usługi i spodziewać się najlepszego całkowitego kosztu użytkowania – komentuje Jenny Engvall.