Volvo Buses dostarczy operatorowi transportu miejskiego Transdev w szwedzkim mieście Gothenburg 157 najnowszych przegubowych autobusów elektrycznych Volvo 7900 Electric Articulated. To największe jak dotąd pojedyncze zamówienie na autobusy elektryczne w Europie. Wszystkie zostaną wyprodukowane w Polsce – we wrocławskiej fabryce Volvo. Dostawy rozpoczną się w 2020 roku.

Nowe, elektryczne i bezemisyjne autobusy będą obsługiwać wiele linii w mieście Gothenburg w Szwecji, co pozwoli ograniczyć hałas i emisję spalin. Autobusy będą mogły obsługiwać linie we wrażliwych obszarach lub w strefach ze specjalnymi ograniczeniami.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że będziemy mogli zrealizować największe jak do tej pory pojedyncze zamówienie na autobusy elektryczne. Volvo jest pionierem w dziedzinie elektromobilności i zrównoważonego transportu publicznego. Wyróżnia nas systemowe podejście obejmujące pojazdy, usługi i infrastrukturę ładowania. Koncentrujemy się na rozwiązaniach zapewniających wysoką niezawodność i wysoki poziom usług świadczonych zarówno operatorom, jak i pasażerom. Otrzymanie tak dużego zamówienia potwierdza, że autobusy elektryczne są dziś uznawane za zrównoważone i opłacalne finansowo rozwiązanie dla transportu publicznego wymagającego znacznej przepustowości”, mówi Håkan Agnevall, prezes Volvo Buses.

„Transdev jest dziś wiodącym operatorem autobusów elektrycznych w Europie i wiemy, jakie wyzwania wiążą się z przejściem na napęd elektryczny. Dlatego bardzo starannie wybraliśmy partnera, który reprezentuje kompleksowe podejście, i który będzie w stanie dostarczyć zarówno autobusy, jak i infrastrukturę ładowania – na czas i sprawnie. Możliwość ogłoszenia, że wybraliśmy Volvo jako partnera do obsługi autobusów miejskich w Gothenburgu, rodzinnym mieście tej firmy, jest oczywiście szczególnie satysfakcjonująca”, mówi Gunnar Schön, prezes Transdev Szwecja.

Zamówienie obejmuje niedawno wprowadzony na rynek model 7900 Volvo Electric Articulated, który miał swoją premierę w październiku – na wystawie Busworld w Brukseli. Autobus Volvo 7900 Electric Articulated może przewozić do 150 pasażerów, a jego zużycie energii jest o 80 procent niższe niż odpowiednika z silnikiem wysokoprężnym. Ten autobus łączy wysokie możliwości przewozowe i niskie koszty eksploatacji. Autobusy będą ładowane na stacjach szybkiego ładowania wzdłuż trasy, przy zastosowaniu systemu o nazwie OppChargeTM. Umożliwi to ich maksymalnie efektywne działanie. Oprócz autobusów elektrycznych zamówienie obejmuje 27 autobusów z silnikiem Euro 6 napędzanych biodieslem, przeznaczonych do transportu regionalnego.
„Dla nas, jako dostawcy rozwiązań transportowych, niezwykle ważna jest nie tylko możliwość zaoferowania pasażerom dobrej obsługi i funkcjonalnych pojazdów, ale także zapewnienie kierowcom dobrych warunków pracy. Dzięki nowym autobusom, szczególnie cichym autobusom elektrycznym, nasze miasta stają się bardziej czyste, a środowisko pracy lepsze”, wyjaśnia Gunnar Schön.

„Elektromobilność stwarza całkowicie nowe możliwości urbanistyczne, tym bardziej, że otrzymujemy bezemisyjny i cichy transport miejski, który może funkcjonować bliżej mieszkańców. Volvo chce być liderem rozwoju elektryfikacji oraz partnerem miast, które chcą tworzyć dla mieszkańców długoterminowe, zrównoważone rozwiązania transportu publicznego”, podsumowuje Håkan Agnevall.