W pełni elektryczne agregaty E-200: osiągi niezależne od pojazdu, stała wydajność, instalacja typu „plug-and-play” i inteligentne zarządzanie zasilaniem Nowy agregat E-200 to w pełni elektryczne rozwiązanie zarówno dla elektrycznych, jak i spalinowych samochodów dostawczych o masie poniżej 3,5 tony, które zapewnia stałą moc i wydajność, niezależnie od pracy pojazdu.

Agregat E-200 wykorzystuje komponenty niespotykane dotąd w transporcie chłodniczym. Najważniejszym z nich jest nowy sterownik, który umożliwia dostosowanie wydajności agregatu chłodniczego do rzeczywistych potrzeb i dostępnej mocy. Dzięki urządzeniu wyposażonemu w opcjonalną baterię TK, sterownik jednocześnie zarządza różnymi źródłami zasilania, aby w razie postoju, przerw podczas dostaw lub awarii skorzystać z podtrzymania zasilania.

Wszystkie główne komponenty agregatu E-200 są zintegrowane, dzięki czemu jest to rozwiązanie typu „plug-and-play”, które nie wymaga żadnych modyfikacji w pojeździe i eliminuje problemy i koszty związane z montażem.

Główne cechy wyróżniające E-200 to:

  •  Wydłużony czas pracy i lepsze wykorzystanie, z wydłużonym okresem międzykonserwacyjnym
  • Większa niezawodność dzięki komponentom specjalnie dopasowanym do konkretnych potrzeb
  • Ulepszona kontrola temperatury dzięki stałej wydajności opartej na rzeczywistym zapotrzebowaniu w danym momencie
  •  Inteligentny algorytm zarządzania mocą, który pozwala zapewnić i zoptymalizować zasilanie
  • Opcjonalna bateria podtrzymująca zasilanie niezależna od pojazdu
  • Opcjonalne, wbudowane rozwiązania telematyki Thermo King umożliwiające sprawne zarządzanie flotą, zapewniające pełną widoczność zarówno agregatu, jak i warunków przewożenia towarów
  • Dostępne w wersjach z czynnikami chłodniczymi o niskim potencjale tworzenia efektu cieplarnianego (GWP) R-452a i R-134a w celu spełnienia wymagań dotyczących sprawności dla zastosowań w wysokich i niskich temperaturach otoczenia.

Agregat E-200 będzie dostępny dla klientów w całej Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce od początku 2019 roku.

Agregaty chłodnicze SLXi do naczep z ulepszonym, niskoemisyjnym silnikiem NRMM Stage V z certyfikatem GreenTech™

Wszystkie nowe jedno- i wielotemperaturowe agregaty chłodnicze Thermo King SLXi do naczep mają teraz zmodernizowany, cichszy silnik GreenTech™ o niższym poziomie emisji spalin, z certyfikatem zgodnym z wchodzącym wkrótce w życie rozporządzeniem Stage V w sprawie maszyn samojezdnych nieporuszających się po drogach (NRMM).

Bez zmian w konstrukcji i dzięki zastosowaniu tych samych sprawdzonych komponentów, klienci będą korzystać z zalet takich jak:

  • Całodobowa łączność układów telematyki w standardzie, z funkcją zdalnego zarządzania i dostępu do danych agregatów za pomocą bezpłatnej aplikacji na smartfony lub inne urządzenia z funkcją Bluetooth
  •  Usprawniona kontrola temperatury
  •  Mniejsze oddziaływanie na środowisko dzięki niższemu zużyciu paliwa, niższej emisji CO2 i NOx oraz zastosowaniu czynnika chłodniczego R-452A o niskim potencjale tworzenia efektu cieplarnianego (GWP)

Nowa platforma naczepowych agregatów SLXi oferuje modele, które nadają się do wszystkich zastosowań i potrzeb klientów. Obejmuje to układ SLXi Hybrid, w którym zastosowano pakiet Frigoblock EnviroDrive z alternatorem zamontowanym do silnika ciągnika w celu zapewnienia stałego zasilania elektrycznego i pracy w trybie bezemisyjnym.

Standardowa funkcja łączności oraz geolokalizacji agregatu SLXi Hybrid automatycznie przełącza zasilanie pomiędzy trybem pracy z silnikiem wysokoprężnym lub elektrycznym, w zależności od potrzeby, umożliwiając pracę agregatu w strefach śródmieścia z ograniczeniem wjazdu i wymaganą niską emisją spalin;

Nowy agregat chłodniczy T-560R z własnym napędem dla małych i średnich samochodów ciężarowych: Większa o 20 procent wydajność dla produktów świeżych i mrożonych oraz niższe o 5 procent zużycie paliwa. T-560R stanowi rozszerzenie oferty rozwiązań chłodniczych dla samochodów ciężarowych, zapewniając dodatkową wydajność i skuteczniejsze obniżanie temperatury, co pozwala klientom na realizację większej liczby dostaw przy większej ilości ładunku i częstszym otwieraniu drzwi.

W porównaniu z poprzednikiem, Thermo King
T-560R oferuje wyższą o 20 procent wydajność dla produktów świeżych i mrożonych oraz o 5 procent niższe zużycie paliwa, aby sprostać wymaganiom dotyczącym elastyczności i zrównoważonego rozwoju operacji flotowych, zmniejszenie wpływu na środowisko i obniżenie całkowitego kosztu eksploatacji (TCO). Nowe kompaktowe agregaty T-560R wyposażone w opcję T-Series Whisper zmniejszają poziom odczuwalnego hałasu o kolejne 20%, aby ograniczyć jego wpływ na środowisko miejskie.

Wszystkie agregaty chłodnicze serii T dla samochodów ciężarowych są wyposażone w silniki z certyfikatem GreenTech™ zgodnie z wymaganiami wchodzącego wkrótce w życie rozporządzenia Stage V dla maszyn samojezdnych nieporuszających się po drogach (NRMM).

Parownik Prisma: niższy profil, maksymalna kubatura ładowni, większa elastyczność stref
Nowy niskoprofilowy parownik Prisma S-4.2 z obustronnym wylotem dla agregatów wielotemperaturowych serii T oraz SLXi dla ciężarówek i naczep zapewnia największą możliwą przestrzeń ładunkową i ułatwia dostęp podczas załadunku i rozładunku.

Nowy kompaktowy jednoelementowy parownik Prisma może zastąpić dwa parowniki bez obniżenia wydajności chłodzenia dzięki niższemu profilowi i lepszej elastyczności strefowej. Wyposażony w obustronny wylot powietrza i wymiennikiem ciepła o zwiększonej powierzchni, nowy parownik Prisma zapewnia wydajność chłodniczą i przepływową standardowego parownika w bardzo kompaktowej obudowie. Zapewnia to klientom większą elastyczność montażu wewnątrz tylnej komory naczepy i optymalną kontrolę temperatury przewożonych towarów.

Nowe rozwiązania Thermo King Connected: zwiększony czas pracy, sprawność i aktywna konserwacja

Dzięki funkcjom łączności i telematyki, firma Thermo King oferuje coś więcej niż tylko agregaty chłodnicze.

Nowe funkcje w ofercie rozwiązań Telematycznych: TK Fleet Assist, TK Service Assist oraz TK Notify umożliwiają klientom i sieciom serwisowym dealerów Thermo King korzystanie ze zdobyczy ery cyfrowej w celu zwiększenia dostępności, sprawności roboczej i zmiany z konserwacji doraźnej na aktywną.

• Nowa platforma TK Fleet Assist: zaprojektowana w celu poprawy bezpieczeństwa ładunku i optymalizacji kosztów eksploatacji poprzez skrócenie czasu i zminimalizowanie ryzyka popełnienia błędów podczas powtarzalnych, wielokrotnych codziennych nastaw chłodniczych. TK Fleet Assist umożliwia tworzenie szablonów konfiguracji dla poszczególnych typów ładunków z uwzględnieniem wszystkich dokładnych nastaw chłodniczych oraz zakresu monitorowania. Użytkownicy będą mogli po prostu wybrać agregat i odpowiedni, wstępnie skonfigurowany szablon dla ładunku w systemie, a zdefiniowany protokół uruchomienia zastosuje nastawy automatycznie..

• Nowy TK Service Assist: narzędzie telematyczne, które dostarcza dealerom Thermo King, tworzącym najbardziej rozbudowaną sieć w branży, informacje umożliwiające im powiadamianie klientów o wszelkich nietypowych zachowaniach agregatów i kierowanie ich do najbliższego serwisu. Dealerzy będą mogli uzyskać wgląd w dane eksploatacyjne agregatu, co umożliwi im zdalną diagnozę dla operatorów flot pojazdów, co przekłada się na zwiększenie sprawności i niezawodności układu, zapewnienie konserwacji zapobiegawczej i obniżenie związanych z nią kosztów, a w rezultacie zwiększenie dostępności urządzeń.

• Nowa TK Notify: aplikacja na urządzenia mobilne, która w czasie rzeczywistym przesyła alarmy i bieżące informacje o wszelkich nieprawidłowościach działania agregatu chłodniczego. Do powiadomień dołączony jest również przegląd danych sprawności urządzenia w chwili zdarzenia, zawierający m.in. przebiegi temperatury i szczegóły dotyczące jego działania. Pozwala to użytkownikom określić charakter i przyczyny usterki oraz najlepszy sposób rozwiązania problemu.

Nowe systemy solarne Thermo King ThermoLite™ 24 V dla ciężarówek.

Nowe panele słoneczne 24 V ThermoLite™ zostały zaprojektowane w celu doładowywania akumulatorów głównych ciągnika dla pokrycia zwiększonego zapotrzebowania na energię ze względu na wymagania dotyczące komfortu kierowcy. Panele słoneczne doładowują akumulatory ciągnika również wtedy, gdy nie pracuje, utrzymują akumulatory w wyższym stanie naładowania i minimalizują ryzyko ich rozładowania oraz kosztownych przestojów.

Nowe panele słoneczne stanowią uzupełnienie rodziny paneli ThermoLite o mocy 40 W i 110 W, zaprojektowanych w celu zapewnienia zrównoważonego rozwiązania w zakresie zarządzania energią dla agregatów chłodniczych przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji CO2.

Przy słabym nasłonecznieniu nowe panele słoneczne firmy Thermo King o mocy 110 W gromadzą energię, aby utrzymywać pełne naładowanie akumulatora agregatu chłodniczego. Eliminuje to potrzebę uruchamiania silnika agregatu w celu naładowania akumulatora i zmniejsza zużycie paliwa nawet o 23%, a emisję CO2 o 560 kg.

W pełni elektryczne agregaty chłodnicze Thermo King serii B do małych ciężarówek i samochodów dostawczych

Bezemisyjne, w pełni elektryczne agregaty chłodnicze dla małych samochodów dostawczych, są przeznaczone do dystrybucji wewnątrzmiejskiej i przewozów na ostatnim etapie łańcucha dostaw w strefach miasta z ograniczonym wjazdem.

Dzięki spełnianiu wymagań dobrych praktyk dystrybucji (GDP), agregaty z oferty B-Series nadają się do wszystkich zastosowań, w tym do przewozu produktów świeżych, mrożonych i wymagających grzania, a także wyrobów farmaceutycznych. Wytyczne GDP zapewniają utrzymanie wysokiej jakości produktu, wyznaczonej przez dobre praktyki produkcyjne, w całym łańcuchu dystrybucji.

Nowe agregaty B-Series nadają się w pełni do zastosowania zarówno w pojazdach o napędzie spalinowymi (ICE), jak i w pełni elektrycznych, dzięki czemu firmy dystrybucyjne mogą stworzyć bezemisyjną i w pełni elektryczną flotę pojazdów chłodniczych.

Agregaty B-100 ECO, należące do serii B, zostały zaprojektowane specjalnie z myślą o spełnieniu wymagań bardzo niskiego zużycia energii przez małe pojazdy elektryczne. Badania przeprowadzone na różnych małych elektrycznych samochodach dostawczych dostępnych na rynku wykazały ograniczony, 5-8,5% wpływ na zasięg pojazdu przy dostawie trwającej 8 godzin z 32 otwarciami drzwi (na 2 minuty).

Oznacza to, że standardowy akumulator pomocniczy 12 V pojazdu elektrycznego wystarcza do zasilania agregatu B-100 ECO i nie ma potrzeby montowania dodatkowych baterii w elektrycznym samochodzie dostawczym.

Niski pobór mocy przez agregaty ECO serii B (48 A przy 12 V) sprawia, że nadają się one również do pojazdów z silnikiem ICE, gdy nie ma możliwości modernizacji alternatora samochodu dostawczego. Agregaty ECO serii B nadają się do przewozu produktów świeżych jak i wymagających grzania.

Wszystkie modele serii B są dostępne w całej Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce z możliwością zastosowania czynników chłodniczych o niskim potencjale tworzenia efektu cieplarnianego (GWP) R-452a i R-134a.

Agregaty chłodnicze CryoTech jako czynnik chłodniczy wykorzystują odzyskany i dostępny w handlu ciekły dwutlenek węgla (CO2 lub R-744)

Technologia CryoTech oferuje bezemisyjne, ciche, niezależne od pojazdu rozwiązanie, które zapewnia pojazdom chłodniczym dostęp do stref o ograniczonym ruchu w nocy i w ciągu dnia. CryoTech jako czynnik chłodniczy wykorzystuje odzyskany i dostępny w handlu ciekły dwutlenek węgla (R744). Odzyskana ciecz R744 jest produktem ubocznym procesów przemysłowych, który w przeciwnym razie zostałyby uwolniony do atmosfery. W związku z tym jego zastosowanie w systemie CryoTech nie powoduje skumulowanego efektu cieplarnianego.

Agregaty Thermo King CryoTech oferują lepsze osiągi i znaczne obniżenie emisji w porównaniu z konwencjonalnymi urządzeniami napędzanymi silnikami wysokoprężnymi (emisja dwutlenku węgla przy zastosowaniu systemu CryoTech jest średnio o 90 procent niższa, przy równoczesnym braku PM i NOx). System umożliwia szybkie obniżenie temperatury, dzięki czemu doskonale nadaje się do zastosowań w dystrybucji, gdzie praca urządzenia chłodniczego jest często przerywana, ponieważ kierowcy dostarczają towary do wielu miejsc.

Ponadto agregaty CryoTech posiadają certyfikat PIEK i dzięki brakowi silnika pracują rzeczywiście niemal bezgłośnie, przez co doskonale nadają się do dystrybucji w dzień i w nocy na obszarach miejskich.

Nowa technologia Frigoblock oparta na falownikach dostępna w całym asortymencie rozwiązań elektrycznych

Technologia wykorzystująca falowniki została wykorzystana w agregatach FK25i i FK35i do samochodów ciężarowych skrzyniowych. Obecnie Frigoblock oferuje nową technologię filtrów opartych na falownikach w serii FK, EK, HK w pełni elektrycznych agregatów chłodniczych dla samochodów ciężarowych, przyczep i naczep oraz w agregatach hybrydowych Thermo King SLXi Hybrid.

W połączeniu z kompaktowym, chłodzonym wodą alternatorem, technologia Frigoblock oparta na falownikach zapewnia:

  •  Optymalną wydajność chłodniczą niezależnie od prędkości obrotowej silnika pojazdu
  •  Optymalną regulację temperatury ładunku przy minimalnym zużyciu energii
  •  Szybki rozruch agregatu przy małym obciążeniu mechanicznym
  •  Możliwość wyboru profili redukcji hałasu

W przeciwieństwie do innych agregatów napędzanych silnikiem pojazdu, technologia Frigoblock oparta na falownikach prądu pozwala indywidualnie regulować prędkość obrotową elektrycznych silników trójfazowych.