Najnowocześniejsza w Europie fabryka Volkswagena

C

21-11-2018

Pierwsza na świecie transformacja dużej fabryki wcześniej specjalizującej się w produkcji samochodów z silnikami spalinowymi teraz mogąca wytwarzać nawet 330.000 aut elektrycznych rocznie. Fabryka w Zwickau jest centralnym punktem sieci zakładów, w których będą powstawać samochody elektryczne. Kluczową kwestią jest ochrona środowiska – pod koniec 2019 roku produkcja modelu ID w fabryce w Zwickau będzie neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. „Chcemy wnieść istotny wkład w ochronę klimatu. ID chce być modelem zrównoważonej mobilności.” – mówi Thomas Ulbrich, Członek Zarządu ds. e-mobilności.

Pierwsza na świecie transformacja dużej fabryki wcześniej specjalizującej się w produkcji samochodów z silnikami spalinowymi teraz mogąca wytwarzać nawet 330.000 aut elektrycznych rocznie. Fabryka w Zwickau jest centralnym punktem sieci zakładów, w których będą powstawać samochody elektryczne. Kluczową kwestią jest ochrona środowiska – pod koniec 2019 roku produkcja modelu ID w fabryce w Zwickau będzie neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. „Chcemy wnieść istotny wkład w ochronę klimatu. ID chce być modelem zrównoważonej mobilności.” – mówi Thomas Ulbrich, Członek Zarządu ds. e-mobilności.

Volkswagen całkowicie przekształca fabrykę, która dotychczas produkowała samochody z silnikami spalinowymi w fabrykę ze świata e-mobilności. Obecnie w Zwickau są produkowane Golf i Golf kombi. Pod koniec 2019 roku, czyli za nieco ponad rok, rozpocznie się tu produkcja modelu ID, pierwszego elektrycznego Volkswagena skonstruowanego w oparciu o modułową platformę dla aut elektrycznych (MEB). Gdy w 2021 r. fabryka w Zwickau osiągnie pełnię zdolności produkcyjnej, będzie w niej powstawać sześć modeli elektrycznych trzech marek należących do koncernu.

 – „Rozpoczęcie produkcji modelu ID za nieco ponad 12 miesięcy będzie dla Volkswagena nową erą – porównywalną z erą pierwszego Beetle’a czy pierwszego Golfa” – powiedział Thomas Ulbrich, Członek Zarządu Volkswagena odpowiedzialny za e-mobilność. – „Zamierzamy wydobyć e-mobilność z niszy i sprawić, że samochód elektryczny stanie się przystępny dla milionów ludzi. Do tego są niezbędne wydajne i nowoczesne fabryki. Dlatego w zakładach w Zwickau łączymy produkcję elektrycznych modeli różnych marek, które należą do Grupy Volkswagen. W ciągu najbliższego roku ta fabryka stanie się punktem wyjścia dla naszej globalnej ofensywy aut elektrycznych. Jako pierwszy zakład w Grupie Volkswagen, w którym będą powstawać samochody skonstruowane na nowej modułowej platformie MEB, fabryka w Zwickau będzie odgrywać wiodącą rolę w rozwoju tej przyszłościowej technologii” – dodaje.

PROMOCJA

PROMOCJA

Dzięki ID produkowanemu w Zwickau, Volkswagen po raz pierwszy zamierza dostarczyć klientom pojazd, który powstanie przy całkowicie neutralnym bilansie CO2 w całym procesie produkcji – od dostaw po montaż. Przy czym w procesie produkcji emisja CO2 będzie ograniczana w miarę możliwości. Zostaną podjęte celowe środki ochrony klimatu, aby zrekompensować nieuniknioną emisję. Środki, które służą ograniczeniu emisji CO2 w produkcji ID obejmują m. in. energooszczędną produkcję ogniw baterii. Z dostawcami zostało uzgodnione, że do produkcji ogniw będą używali energii ze źródeł odnawialnych, tzw. zielonej. Będzie to miało spory wpływ na poprawę bilansu CO2 w pełnym okresie „życia” samochodu elektrycznego.


 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
Truck & Van 03/2021
TSL Biznes 03/2021
C