Jurorzy „International Truck of the Year” (IToY) przyznali wyróżnienie eActrosowi z akumulatorowym napędem elektrycznym i koncepcyjnemu GenH2 Truck z ogniwami paliwowymi.

 

– Jesteśmy ogromnie zaszczyceni i niezmiernie dumni z przyznania przez międzynarodowe jury „International Truck of the Year” prestiżowej nagrody „Truck Innovation 2021” ciężarówkom eActros i GenH2 Truck. Wyróżnienie to potwierdza słuszność obranej przez nas strategii, ukierunkowanej na rozwiązania techniczne o rzeczywiście lokalnie neutralnym bilansie emisji CO2: akumulatory i wodorowe ogniwa paliwowe. Te dwa zasobniki energii doskonale się uzupełniają, co pozwala nam zaoferować klientom najlepsze pojazdy do poszczególnych rodzajów zastosowań – stwierdził Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG:

Jury IToY, składające się z 25 dziennikarzy z europejskich i południowoafrykańskich mediów branżowych, doceniło również całościowe podejście do kwestii elektromobilności i jasno określoną, długoterminową strategię producenta. Wspomnianą nagrodę zdalnie odebrali pod koniec listopada bieżącego roku Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG, oraz Sven Ennerst, członek zarządu Daimler Truck AG, odpowiedzialny za rozwój, zakupy i region Chin.

W 2016 roku Daimler Trucks, jako pierwszy producent na świecie, zaprezentował ciężki samochód ciężarowy z napędem elektrycznym, przeznaczony do miejskiego transportu dystrybucyjnego. W roku 2018 producent celebrował światową premierę kompleksowo udoskonalonego prototypu ciężarówki Mercedes-Benz eActros. Intensywne testy w firmach klientów rozpoczęły się jeszcze w tym samym roku. Zasięg seryjnego eActrosa znacznie przekroczy zasięg prototypu, wynoszący ok. 200 kilometrów. We wrześniu 2020 roku Daimler Trucks zaprezentował samochód koncepcyjny Mercedes-Benz GenH2 Truck z ogniwami paliwowymi, o zasięgu nawet ponad 1000 kilometrów. Rozpoczęcie testów GenH2 Truck z udziałem klientów zaplanowano na rok 2023, natomiast jego produkcja seryjna ma ruszyć w drugiej połowie obecnej dekady.

Również we wrześniu bieżącego roku Daimler Trucks zaprezentował techniczną strategię elektryfikacji wytwarzanych przez siebie pojazdów w segmentach od miejskiego transportu dystrybucyjnego po międzynarodowy transport dalekobieżny, potwierdzając w ten sposób swoje zaangażowanie w realizację celów porozumienia paryskiego w sprawie ochrony klimatu. Częścią tego całościowego podejścia jest też zaprezentowana po raz pierwszy przez Daimler Trucks globalna architektura platformowa, tzw. ePowertrain, którą szczególnie chwaliło jury nagrody.