Atrakcją targów samochodów użytkowych IAA 2018 będzie bestseller firmy Kögel – naczepa Cargo. Ta standardowa naczepa burtowa z plandeką przesuwną jest teraz dostępna w generacji NOVUM. Dzięki zoptymalizowanej ramie zewnętrznej i udoskonalonemu nadwoziu, naczepa Kögel Cargo jest nie tylko odporniejsza, lecz także łatwiejsza w obsłudze i codziennej eksploatacji. Dodatkowo wraz z NOVUM, czyli nową generacją Kögel Cargo, wprowadzano wysoki stopień indywidualizacji, dzięki czemu można dostosować naczepę do konkretnych wymagań firm transportowych.

Kögel Cargo generacji NOVUM

Nowa rama zewnętrzna ułatwia dostęp do punktów mocowania Vario-Fix oraz kieszenie na listwy z możliwością rozmieszczenia na wiele sposobów, Kögel Cargo posiada również bogate wyposażenie seryjne. Naczepy Cargo wyposażono w standardowe osie Kögel Trailer Axle (KTA), które są niezawodne, łatwe w obsłudze i dobrze trzymają się drogi. „Podwójna amortyzacja” osi KTA, składająca się z miękkiej tulei gumowej i półresoru ze stali sprężynowej, nie tylko poprawia właściwości jezdne naczepy, lecz także ogranicza jej zużycie. 13 par pierścieni mocujących dołączanych seryjnie wyposażono teraz w boczne haki mocujące ułatwiające obsługę. Wytrzymują one działanie siły rozciągającej o wartości 2500 kilogramów. Kögel Cargo generacji NOVUM posiada również certyfikat zabezpieczenia ładunków zgodnie z normą DIN EN 12642 Code XL.

Zabezpieczenie ładunku spełniające różne wymagania

Zabezpieczenie ładunku zapewnia perforowana zewnętrzna rama stalowa typu Vario-Fix z opcjonalnymi 24 parami pierścieni, z których każdy posiada wytrzymałość na siłę rozciągającą o wartości 2500 kg. Kolejną opcją zabezpieczenia ładunku może być osiem kieszeni kłonic kwadratowych zintegrowanych równo z platformą naczepy. Pomiędzy ramą zewnętrzną po lewej i prawej stronie, prostopadle do wewnątrz pojazdu rozmieszczono po cztery kieszenie na kłonice kwadratowe, w tej samej linii, na środku , znajduje się dziesięć kieszeni na kłonice kwadratowe. W naczepie wystawionej na IAA 2018 każda z kłonic wyposażona zostala w różne opcjonalne pakiety do zabezpieczenia ładunku. W jednym z nich można zobaczyć np. nową tekstylną listwę boczną Kögel FastFix. Zwykłe listwy boczne wykonane z drewna, aluminium lub stali są ciężkie w obsłudze, trudno je schować i łatwo uszkodzić. Ponadto zawsze istnieje ryzyko obrażeń wskutek upadku listew. Dzięki nowym, tekstylnym listwom bocznym Kögel FastFix można zapomnieć o wszystkich tych problemach. Tekstylna listwa boczna Kögel FastFix waży niecałe 495 gram i dzięki sprawdzonemu zamkowi można ją szybko i łatwo zaczepiać i odczepiać przy kłonicach. Tekstylna listwa boczna Kögel FastFix jest wykonana z wytrzymałego, elastycznego materiału, dzięki czemu mieści się w każdej skrzynce narzędziowej i jest odporna na uszkodzenia.

Wystawiana naczepa jest ponadto wyposażona w zmienne nadwozie znane z Kögel FlexiUse. Konstrukcja FlexiUse posiada ośmiostopniową regulację co 25 mm z przodu i czterostopniową regulację co 50 mm z tyłu, co pozwala na niezależną regulację wysokości nadwozia o 200 mm z przodu i z tyłu. Umożliwia to transport towarów przy wysokości wewnętrznej od 2700 mm do 2900 mm z przodu i z tyłu. Kögel Cargo wyposażono ponadto w opcjonalne nadwozie Strong & Go. Łączy ono innowacyjną zabudowę FlexiUse generacji NOVUM z integralną plandeką dachową z pasami usztywniającymi. Dzięki temu ekonomicznemu rozwiązaniu podczas transportu palet kratowych i ładunków wiązanych zgodnie z normą DIN EN 12642 Code XL oraz wytycznymi Daimler 9.5 nie jest konieczne zastosowanie listew bocznych. Dla uzyskania certyfikatu na jednowarstwowy i dwuwarstwowy przewóz skrzynek na napoje na standardowych paletach, przy nadwoziu Strong & Go wymagany jest tylko jeden rząd listew, zamiast trzech lub czterech rzędów w przypadku zwykłego nadwozia.

Indywidualne wyposażenie egzemplarza wystawowego

Naczepa Kögel Cargo posiada opcjonalne wyposażenie Heavy-duty RoRo umożliwiające jej samodzielny transport na statku lub promie. Obejmuje ono ukośne wzmocnienia pomiędzy profilami wzdłużnymi a obrzeżem ramy, zamkniętą płytę ślizgową o grubości 10 mm, podstawę sworznia królewskiego o grubości 10 mm, dwa zawory podciśnieniowe i cztery pary pierścieni do mocowania ładunków o sile rozciągającej do 12 000 kg. W celu zwiększenia bezpieczeństwa transportu oraz aby zapobiec wypadkom podczas skrętów, naczepa została wyposażona w opcjonalne boczne światła sygnalizacyjne. Aby umożliwić łatwe i szybkie zablokowanie otwartego dachu, naczepa Kögel Cargo została wyposażona w nowy stoper EasyFix. Stoper EasyFix nie tylko utrzymuje dach w stabilnej pozycji, ale pozwala ponownie go zsunąć po załadunku bez konieczności ponownego odblokowywania. System ten zwiększa wydajność i bezpieczeństwo zaladunku i rozładunku. Kolejne elementy indywidualnego wyposażenia to m.in. płyta sklejkowa o grubości 12 mm i wysokości 1250 mm na ścianie przedniej, tylny portal ze stalowymi kłonicami narożnymi, wzmocniony zderzak stalowy, poprzeczny profil stalowy o grubości 8 mm biegnący przez całą szerokość, montowany centralnie na tylnej części ramy, zabezpieczenie zamków, trzy duże skrzynki narzędziowe, podnośnik osi oraz zespolone lampy tylne Kögel LUXIMA.

Różnorodne wersje i warianty indywidualnego wyposażenia

Naczepy Kögel Cargo generacji NOVUM są dostępne w wielu wersjach i z wieloma wariantami wyposażenia indywidualnego. Należą do nich m.in. różne pakiety zabezpieczenia ładunku, wyposażenie RoRo, burty, wyposażenie TIR, wyposażenie do transportu kolejowego, rynna na szpule oraz wzmocniona szyjka ramy.

Powłoka KTL: trwała ochrona przed korozją

W naczepie Kögel Cargo cała rama pojazdu jest chroniona przed korozją przy użyciu technologii nanoceramicznej oraz powłoki KTL, a następnie pokrywana jest warstwą lakieru UV.