Na targach Transport Logistic 2019 w Monachium Kögel zaprezentuje naczepę Kögel Trucker Trailer (KTT) w nowej wersji. KTT jest wynikiem ankiety przeprowadzonej przez firmę Kögel wśród zawodowych kierowców na Truck Grand Prix, Wolfsmeile i parkingach truckerskich na temat „perfekcyjna naczepa dla kierowców”. Dział rozwoju firmy Kögel sprawdził wszystkie propozycje pod kątem możliwości wykonania i uwzględnił je następnie w KTT.

Pierwszy wariant naczepy firma Kögel przedstawiła na targach pojazdów użytkowych IAA. Na transport logistic 2019 KTT pojawi się z systemem szybkiego otwierania i zamykania Kögel FastSlider. W ten sposób firma Kögel odpowiada na potrzeby kierowców w zakresie skrócenia czasu załadunku oraz zapewnienia kierowcom szybszej, prostszej i bezpieczniejszej obsługi podczas załadunku i rozładunku. Wiele opcjonalnych „dodatków” dopełnia naczepę dostosowaną do wymagań kierowców.

Bazę wyjściową KTT tworzy rama zoptymalizowana pod kątem ładowności i masy oraz nadwozie Kögel Lightplus generacji NOVUM. Naczepa KTT została uzupełniona na życzenie ankietowanych profesjonalistów o różnorodne opcje indywidualnego wyposażenia: aby zapewnić jak największą ładowność, naczepa Light posiada lekkie wyposażenie, takie jak aluminiowe felgi i aluminiowe zbiorniki powietrza.

Naczepa KTT posiada również wszystkie zalety generacji NOVUM. Należą do nich między innymi nowa konsola złączy powietrznych i elektrycznych na przedniej ścianie, która przenosi siły na ramę wzdłuż podłużnic, nowa rama zewnętrzna znacznie ułatwiająca dostęp do punktów mocowania Vario-Fix oraz kieszenie na listwy z możliwością rozmieszczenia na wiele sposobów, mocowane do kłonic przesuwnych i narożnych. Ważnym zagadnieniem dla zawodowych kierowców są także osie. Z tego względu KTT wyposażono w niezawodne zespoły osi Kögel Trailer Axle KTA, które są łatwe w obsłudze, świetnie trzymają się toru jazdy i zostały perfekcyjnie dopasowane do naczep. Unikalna „podwójna amortyzacja” osi KTA, składająca się z miękkiej tulei gumowej i półresoru ze stali sprężynowej, nie tylko poprawia właściwości jezdne naczepy, lecz także ogranicza jej zużycie. Pierwsza i trzecia oś posiadają ponadto podnośnik osi, który perfekcyjnie uzupełnia dynamiczną regulację rozstawu kół.

Szybszy załadunek i rozładunek oraz optymalne zabezpieczenie ładunku
Kolejnym ważnym zagadnieniem dla ankietowanych okazał się obszar załadunku i rozładunku oraz zabezpieczenia ładunku. Szybkie i proste otwieranie oraz zamykanie plandeki umożliwia system plandeki przesuwnej Kögel FastSlider. Ten system szybkiego otwierania i zamykania jest wzmocniony minikłonicami i spełnia tym samym wymagania normy DIN-EN-12642-Code-XL dotyczące wytrzymałości nadwozia. Przód posiada szybkozamykającą dźwignię do otwierania, za pomocą której plandeka może być otwierana i zamykana w ciągu kilku sekund, natomiast tył został wyposażony w sprawdzony wał napinający Kögel i mechanizm zapadkowy. System Kögel FastSlider posiada ponadto plandekę dachową Kögel Strong & Go. Aby umożliwić łatwe i szybkie zablokowanie otwartej plandeki przesuwnej, naczepa KTT została wyposażona w nowy stoper EasyFix. Stoper EasyFix nie tylko utrzymuje plandekę dachową w stabilnej pozycji, ale pozwala ponownie ją zasunać po załadunku. System ten zwiększa wydajność i bezpieczeństwo zaladunku i rozładunku. Optymalne zabezpieczenie ładunku uzyskiwane jest dzięki zastosowaniu stalowej perforowanej ramy zewnętrznej typu Vario-Fix z 24 parami uchwytów mocujących z wytrzymałością siły rozciągającej o wartości 2500 kg na mocowanie. System zabezpieczenia przy częściowym załadunku naczepy KTT umożliwia wygodne zabezpieczenie ładunku. W tym celu w podłodze i na pasie dachowym na całej długości umieszczone są szyny. Dwie pionowe belki, które poprowadzone są w górnej szynie, można zablokować w wybranej pozycji i zabezpieczyć ładunek w poprzek za pomocą trzech poziomych belek załadunkowych. System jest zaprojektowany do zabezpieczenia ładunku przeciwnie do kierunku jazdy przy załadunku całkowitym o masie 27 000 kg.

Inne elementy indywidualnego wyposażenia KTT
Dodatkowo naczepa KTT jest wyposażona zgodnie z wytycznymi Daimler 9.5. Wymaga ona między innymi zastosowania ogranicznika palet i podwójnej ściany czołowej. Dodatkowo naczepa KTT wyposażona jest w system zapobiegający oblodzeniu dachu. Pod plandeką dachową zamontowano długi elastyczny rękaw powietrzny. Napompowany rękaw naciska plandekę, lekko wypychając dach ku górze, a tym samym łatwo i szybko usuwa gromadzące się na nim wodę, śnieg i lód. Pomaga to kierowcom wywiązać się z obowiązku usuwania wody i lodu z dachów ciężarówek, a przy tym zapobiegać poważnym wypadkom, które niejednokrotnie powodują spadające bryły lodu.

W celu zwiększenia bezpieczeństwa transportu oraz aby zapobiec wypadkom podczas skrętów, ta lekka naczepa została wyposażona w migające światła obrysowe boczne. Na KTT można zobaczyć światło tylne zespolone LED LUXIMA firmy Kögel z wbudowanym monitorowaniem tyłu pojazdu, które zajęło trzecie miejsce w międzynarodowym konkursie branżowym „Trailer Innovation 2017”. Czujniki monitorowania tyłu pojazdu i wspomaganie najazdu na rampę zajmują niewiele miejsca w świetle tylnym zespolonym LED LUXIMA firmy Kögel i mocowaniu tablicy rejestracyjnej. Niepotrzebna jest dodatkowa przestrzeń montażowa z tyłu pojazdu. Do innych elementów indywidualnego wyposażenia zalicza się para reflektorów cofania LED Kögel LUXIMA z tyłu, reflektor roboczy LED Kögel LUXIMA zamontowany wewnątrz jako oświetlenie wnętrza na portalu ściany tylnej, system wskazujący zużycie okładzin hamulcowych, system monitorowania ciśnienia opon, gumowe zderzaki, poprzeczny trójkątny profil gumowy, dwie duże skrzynki narzędziowe, kapturki ochronne nakrętek koła, system monitorowania i sterowania danymi EBS za pomocą aplikacji i wiele więcej.

Kögel Telematics
Dodatkowo naczepa KTT wyposażona jest w system Kögel Telematics. Dzięki pakietowi telematycznemu BasicTrailer, łączącemu usługi PosControl, TrailerControl i EBSControl, moduł telematyczny Kögel Trailer wysyła dane, takie jak pozycja w czasie rzeczywistym, status połączenia i dane EBS do portalu internetowego Kögel Telematics. Wszystkie zarejestrowane dane można – dzięki bazie danych Kögel Telematics-Connectivity nie tylko zobaczyć w portalu internetowym Kögel Telematics i innych systemach zarządzania flotą, lecz także zaimportować w czasie rzeczywistym do istniejących procesów i najrozmaitszych systemów oprogramowania.