Wörth am Rhein. W Mercedes-Benz Trucks, z udziałem licznych gości, 9 stycznia świętowano osiągnięcie ważnego kamienia milowego. Zaledwie półtora roku po wbiciu w ziemię pierwszej łopaty, w południowym Palatynacie otwarto rozbudowane centrum rozwojowo-testowe. W uroczystości tej, wraz z panią Malu Dreyer, premierem rządu niemieckiego kraju związkowego Nadrenia-Palatynat, oraz dr. Volkerem Wissingiem, ministrem gospodarki i komunikacji Nadrenii-Palatynatu, uczestniczyli Stefan Buchner, członek zarządu Daimler Truck AG odpowiedzialny za regiony Europy i Ameryki Łacińskiej oraz markę Mercedes-Benz w segmencie samochodów ciężarowych, i Thomas Zwick, przewodniczący rady zakładowej fabryki Mercedes-Benz w Wörth.

W centrum kompetencyjne prac rozwojowych nad samochodami ciężarowymi ‒ w tym nowy budynek hamowni do badań zespołów i kompletnych pojazdów oraz budynek biurowy i warsztatowy ‒ zainwestowano około 50 milionów euro. Dodatkowe ok. 20 milionów euro przeznaczono na ultranowoczesną hamownię podwoziową do kompleksowych testów ciężarówek Mercedes-Benz przeprowadzanych w czasie rzeczywistym. Urządzenie to jest kolejnym istotnym elementem Kampusu Testowego Samochodów Ciężarowych Mercedes-Benz, uruchomionym w roku 2019.|

Jak stwierdza Stefan Buchner, „nowe możliwości rozwoju i testowania doskonale uzupełnią działalność naszej fabryki samochodów ciężarowych w Wörth. Poprzez połączenie różnych obszarów rozwoju ten największy zakład produkcyjny ciężarówek Mercedes-Benz dodatkowo zyskuje na znaczeniu, oferując atrakcyjne, długofalowo zabezpieczone miejsca pracy w południowym Palatynacie”.
Prof. Uwe Baake, szef działu rozwoju produktowego Mercedes-Benz Trucks, dodaje: „Nasza nowa hamownia podwoziowa dla samochodów ciężarowych jest jedną z najnowocześniejszych w Europie. Dzięki precyzyjnej symulacji jazdy dla konwencjonalnych i alternatywnych układów napędowych, przenieśliśmy testy i pomiary z dróg do hali testowej, wnosząc w ten sposób istotny wkład w ekologiczność i odciążenie dróg publicznych”.

Malu Dreyer: „Rząd krajowy jest w pełni świadomy znaczenia przemysłu motoryzacyjnego dla gospodarki Nadrenii-Palatynatu. Urósł on do rangi jednej z najważniejszych gałęzi przemysłu w kraju. Dla mnie i dla mojego rządu jest jasne, że wspólnie z producentami i zespołami badawczymi chcemy uczynić przemysł pojazdów użytkowych jednym ze zwycięzców procesu cyfrowej transformacji”.

Dr Volker Wissing uzupełnia: „Nadrenia-Palatynat, poprzez swój rozwój, w coraz większym stopniu staje się katalizatorem nowych osiągnięć w przemyśle samochodowym. Czy to w dziedzinie autonomicznej jazdy, nowych napędów, czy najnowocześniejszych obiektów testowych – innowacje powstają w Nadrenii-Palatynacie. Inwestycje poczynione przez przedsiębiorstwa dowodzą, że Nadrenia-Palatynat oferuje doskonałe warunki lokalizacyjne. Możemy optymistycznie patrzeć w przyszłość. Prowadzone tu prace rozwojowe długofalowo zapewnią Nadrenii-Palatynatowi pozycję znaczącego podmiotu w branży motoryzacyjnej”.

„Uruchomienie rozbudowanego centrum rozwojowo-testowego dodatkowo zabezpieczy ponad 100 atrakcyjnych miejsc pracy w Wörth. Większość z tych miejsc pracy zostanie przy tym obsadzona na nowo. Oferują więc one atrakcyjne możliwości zatrudnienia, a my zyskujemy w naszym zakładzie najnowocześniejsze, przyszłościowe technologie”, mówi Thomas Zwick. „Nowe miejsca pracy są również bardzo interesujące z innej perspektywy; organizacja nowych pomieszczeń uwzględnia indywidualne działania pracowników i koncentruje się na wynikających z nich ludzkich potrzebach. Całościowo uwzględniono więc przy tym aspekt «ergonomiczności miejsca pracy”.
Projektowanie i testowanie skomunikowanych sieciowo, zautomatyzowanych i elektrycznych pojazdów – centrum rozwojowo-testowe Mercedes-Benz Trucks

Centrum rozwojowo-testowe (znane również pod niemieckim skrótem EVZ) jest centrum kompetencyjnym w zakresie prac rozwojowych nad samochodami ciężarowymi marki Mercedes-Benz, odgrywającym istotną rolę w projektowaniu i testowaniu skomunikowanych sieciowo, zautomatyzowanych i elektrycznych pojazdów.

Otwarcie EVZ w czerwcu 2008 roku w bezpośrednim sąsiedztwie zakładu produkcyjnego w Wörth umożliwiło nawiązanie ścisłej współpracy pomiędzy działami rozwoju i produkcji. Ta bliskość strefy produkcyjnej daje wyraźne korzyści, na przykład w zakresie zaopatrzenia/logistyki części czy kooperacji z działem przygotowania produkcji (łączącym działy rozwoju i produkcji). Połączenie obszarów rozwoju w Wörth zapewnia znaczące efekty synergistyczne.

EVZ posiada wiele odcinków dróg o złej jakości nawierzchni i różnych rodzajach jezdni, które odzwierciedlają stan dróg na całym świecie. W ten sposób można tu stworzyć dla pojazdów testowych takie same warunki, jakie występują na przykład w Ameryce Południowej, Korei Południowej, Afryce i oczywiście w Europie. Do EVZ należy też tor testowy o maksymalnym nachyleniu do 49 procent, służący do testów funkcjonalnych. Ponadto EVZ obejmuje również obiekty biurowe, warsztatowe i serwisowe, w których znajdują się między innymi hamownie do testowania komponentów samochodów ciężarowych.