Tradycyjny i nowy świat pojazdów użytkowych był tematem na stoisku SAF-HOLLAND w czasie targów pojazdów użytkowych  IAA 2018. Nacisk położono na dalszą optymalizację masy w tradycyjnych obszarach osi, układów zawieszenia i siodeł. Dwie napędzane elektrycznie osie, które zostały zaprezentowane po raz pierwszy, a także nowy, w pełni zautomatyzowany układ sprzęgający wprowadziły gości IAA do nowego świata inteligentnych przyczep. Temat cyfryzacji był kolejnym istotnym zagadnieniem na stoisku SAF. Rozszerzona rzeczywistość nowego asystenta komunikacji i platformy Fleet Service Platform Trailer Master w przyszłości połączy wszystkie aplikacje dając większe możliwości w codziennym transporcie.

Produkty o obniżonej masie, zawieszenie pneumatyczne bez amortyzatorów hydraulicznych, automatyczne sprzęganie i rozprzęganie oraz systemy wspomagania cyfrowego w w pojazdach użytkowych to głowne tematy stoiska. W 2018 roku po raz kolejny pokazaliśmy na IAA, z czego jesteśmy zbudowani i co możemy zrobić. SAF-HOLLAND oznacza innowację pod każdym względem, niezależnie od tego, czy chodzi o produkty zoptymalizowane pod względem masy, czy o cyfrową sieć pojazdów użytkowych. – podsumowuje dyrektor generalny SAF-HOLLAND Detlef Borghardt.

Liczne nowe produkty z tradycyjnymi jak i przyszłościowymi rozwiązaniami, a także pokazy na żywo przyciągnęły wielu krajowych i międzynarodowych gości. Bliskość stoiska włoskiego producenta sprzęgów V.ORLANDI nie była przypadkowa. Firma ta w tym roku znalazł się w strukturach SAF-HOLLAND. Podczas demonstracji na żywo na stoisku firma pokazał, jak działa automatyczne łączenie pojazdów. W pełni automatyczny system sprzęgania oszczędza do pięciu minut podczas każdego procesu łączenia pojazdów i zapobiega błędom przez ręczne połączenie. Innym gotowym rozwiązaniem, które może stać się standardem w przyszłości są prototypy e-osi SAF TRAKr i SAF TRAKe, które zostały zaprezentowane po raz pierwszy.

Zastosowanie technologii rekuperacji pozwoli im obniżyć emisję i zużycie paliwa całego pojazdu, na przykład podczas miejskiego nocnego transportu chłodniczego. SAF TRAKe dodatkowo wykorzystuje zaoszczędzoną energię do wspomagania napędu ciągnika, na przykład na wzniesieniach. Ważnym aspektem prezentacji nowych produktów było to, w jaki sposób zoptymalizowane pod względem ciężaru osie i systemy zawieszenia umożliwiają większe obciążenia, zwiększając wydajność i obniżając koszty transportu. Na stoisku można było także zapoznać się z działaniem zawieszenia pneumatycznego, w którym zrezygnowano z amortyzatora a odpowiednią amortyzację i tłumienie drgań zapewnia wyłącznie miech pneumatyczny. Zawieszenia takie będą dostępne już od 2019 roku. Od niedawna dostępna jest hydraulicznie napędzana oś SAF TRAK, która może wspomagać ciągnik siodłowy w trudnym terenie.